Vraag

Opnameproblemen sinds nieuwe interface


Sinds ik de nieuwe interface van Proximus TV gebruik heb ik, ondanks een geregelde reboot, meer problemen dan ooit met opnames.
Plots zie ik meer dan 20% schijfruimte beschikbaar (ook al was er voorheen altijd 5 à 8% beschikbaar) : heel wat opgenomen afleveringen van Las Vegas zijn van de ene op de andere moment weg, de eerste aflevering van Terug naar eigen land staat niet meer op de schijf enz. :-(
Ook het opnemen van programma's is moeilijker dan voorheen. Eerder was het op zich geen probleem meerdere programma's tegelijk op te nemen, nu zijn er altijd maar conflicten en is het bij wijze van spreken een opgave om 2 programma's tegelijk op te nemen. Wat is er aan de hand? Wie kent dergelijke bovengenoemde problemen?

37 reacties

Ik ben een klein beetje kwaad. Heb nu 14 dagen een V5-decoder nadat mijn V4 volledig gecrasht was. Na veel gesukkel om sommige dingen op harde schijf te krijgen en andere juist niet liep het perfect: via de decoder plan ik met voorkeur lange termijnplan ik de zaken die op harde schijf moeten en de andere die opde server mogen plan ik via de Prx. TV-app. Ik controleerde elke dag en dat liep foutloos.
Tot ik deze morgen opeens meer schrijfruimte had op de harde schijf. Opeens stonden de opnames van Mastershef Australia er dubbel op : op de harde schijf zoals gepland en ook in de lijst korte termijn, en alle opnames van de week daarvoor waren verdwenen en dat was gisteren dus niet zo.
Enfin, gebeld, een vriendelijke mijnheer aan de lijn, hij ging daar iets doen en me terugbellen. Een uur nadien belt er een andere mijnheer. Gans mijn uitleg opnieuw gedaan, en ik kreeg gans het verhaal van dat alles nu op de server bij hen kwam en dat de V5 compact zelfs geen harde schijf had, en het had te maken met de uitzendrechten van de zenders, ze mogen geen dingen meer eindeloos bewaren. Ik zei hem dat met die compact men toch 50 uur kon bewaren en weer kreeg ik de uitleg van de uitzendrechten.
Ik heb hem gevraagd waarom ze dan nog V5 met harde schijf leveren, zijn antwoord was, die zullen binnenkort vervangen worden. Dus na weken gesukkel met de V4 leveren ze een toestel waar ze de problemen niet meer kunnen of willen van oplossen wegens verouderd systeem.
Ik heb wel fijntjes gevraagd hoe Telenet dat doet met die uitzendrechten want daar is alles op harde schijf, maar daar had hij geen antwoord op. Ik ben altijd beleefd en vriendelijk als ik bel, maar eerlijk, nu toch iets minder. Mijn kennissen hebben allemaal Telenet en die verklaren me gek, maar ik verdedig Prx altijd omdat je zo veel tegelijk kan opnemen.ik ben nog van de tijd van zwart-wit kijken en alles daarna, dus leve de vooruitgang, maar het moet marcheren wat ze beloven. De grote fout is dat ze die V5 nog leveren. Nu denk ik er echt aan om weg te gaan bij Prx., ik verhuis toch en kan kiezen. Dan liever een 2de TV, dan kan ik ook genoeg opnemen.
Sorry,dat moest ik eens kwijt, die mens gaf me het gevoel van : met welk verouder systeem werk jij nog en het is hier pas 14 dagen geleden door henzelf geleverd.
Ik stel mij ook altijd de vraag zelf al zijn er nog V5's met harde schijf, hoelang ze de PVR opnames nog gaan toelaten want hun uiteindelijk doel is van alle opnames op de Cloud te laten gebeuren (nPVR) en daarom leveren ze ook nu alleen nog de v5-compact aan nieuwe klanten en ook in ruil voor de v3's bijvoorbeeld, heeft die meneer die je aan de lijn gehad heeft misschien dit bedoelt dat het in de nabije toekomst wel eens zou kunnen gedaan zijn met PVR I? ik weet het ook niet, maar uiteindelijk is het wel de bedoeling van ooit alles in de cloud te laten opnemen.
Nu misschien even ter zijde, zijn er al die beweren dat TN dit ook zou van zin zijn om alles in de cloud te laten gebeuren, maar met geruchten moet je opletten natuurlijk, al zeggen ze ook wel altijd waar rook is, is er vuur 😉
Ja Elsa, zo heb ik het toch ook begrepen van die meneer, maar ze zouden die V5's met harde schijf niet meer mogen leveren, ze doen zichzelf veel problemen aan. Ik heb genoeg gebeld over mijn V4, en als die stuk is kkunnen ze toch beter de recentste decode geven, ze moeten toch alle klanten uiteindelijk op die compacts krijgen. Allez als telenet het ook zo gaat doen, ben ik wel benieuwd. Gelukkig verhuis ik pas eind dit jaar. Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar door ziekte kijk ik ook in de zomer veel TV en nu heb ik heimwee naar de tijd dat ik mijn DVD-recorder vollaadde in het voorjaar om in de zomer te bekijken..
Inderdaad Marie,
die digitale sneltrein is niet meer te stoppen en soms is het heel moeilijk om nog alles een beetje te kunnen volgen !
Update 01/05/2016: 2 opgemerkte extra problemen (v5):

1) Wanneer ik opnames wens te verwijderen (zowel de reeds opgenomen als geplande) moet ik vaak 2x dezelfde acties uitvoeren voordat het geregistreerd is en de (geplande) opname daadwerkelijk verwijderd is (dus bijv. een opname of geplande serie aanduiden -> verwijderen -> bevestigen en dit zelfde stappenplan nog eens overdoen).
2) Het is me opgevallen dat wanneer ik een reboot doe, quasi al m'n geplande (serie)opnamen automatisch op 60 dagen ingesteld staan, terwijl dat voordien altijd duidelijk op lange termijn is ingesteld.
Dat zal wel weer één van de synchronisatie problemen zijn tussen decoder en server, ze zijn nieuwe software aan het uitrollen en hopelijk brengt die verbetering op gebied van de nu reeds een tijd gekende opname problemen.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, gewoonlijk is er rond deze tijd van het jaar een software update. Ik hoop dat de opnameproblemen dan aangepakt zijn. Als ik een reset doe, staan er in planning dikwijls gewiste series (die mij dus niet interesseren) terug in de lijst. Ook de herhalingen van een programma staan dan allemaal terug in de planning. Ik heb soms schrik om een reset (uit en aanzetten van decoder V5 HD) te doen, omdat ik dan altijd alles opnieuw moet controleren. En natuurlijk komen dan die 2 verdomde reclamefilmpjes van de nieuwe software ook weer in de opnamelijst te staan. 😠 Die 2 "programma's die ze blijkbaar niet willen weg laten. :@
Het zou ook leuk zijn als je bij een serieopname, waarvan telkens maar 1 programma per week uitgezonden wordt, toch serieopname ergens vermeld staat. Als je nu in de planning gaat kijken en je selecteert die bepaalde serie dan kan je alleen de opname wissen, maar hij geeft niet aan dat het een opname van een serie is.
IK ben benieuwd wat de nieuwe software weer gaat geven. Ik hou mijn hart al vast.
Ik heb nog steeds FW ...10.116 maar ik heb zo goed als geen problemen met de V5-c .. enigszins tot mijn verbazing 🙂 Wij gebruiken 'm op dezelfde manier als we de V3b gebruikten en dat valt best mee ...
De opnames van heruitzendingen is best wel een beetje een PITA en verleden week konden wij "Thuis" niet programmeren zo dachten wij maar plots stond de reeks geprogrammeerd beginnende vanaf 4 mei ... juist een week later ... vreemd. Die "reeks" kreeg ik er toen niet uit dus deze week ff proberen hoe dat zit ..
Die fameuze PX filmkes heb ik er na de initialisatie uitgezwierd en 'k heb die tot nu toe nog niet terug gezien (net nagekeken).
't zal wel aan mijn koelvinnen liggen zeker, dat is mij hier al een paar keer doorgestoken maar ik lach lekker in m'n vuistje 😃
Ik heb totaal geen problemen met de v5-c en daarvoor heb ik geen koelvinnen nodig :-))))
Better safe than sorry ! 😃
'k zal u weten te zeggen als de mijne defect is :-))
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nochtans de indruk dat de snelheid van vooruit of achteruit spoelen, iets gewijzigd is in snelheid. De 1x gaat precies iets sneller. Of ligt het aan mij ? :8

Reageer