OPNAMEPERIKELEN !! en zo geen beetje !

  • 2 November 2016
  • 82 reacties
  • 2620 Bekeken

Er is iets compleets naar de filistijnen met de programmatie van de opnames via het TV menu !

- Om te beginnen verdwijnen individuele afleveringen binnen een serie en ze zijn op geen soorten van manieren te programmeren, behalve soms via de computer en Tv-Overal. Er lijkt trouwens geen correcte synchronisatie te zijn tussen wat er te zien is aan opnames/planning via Tv-Overal en het menu op de TV !!

- Een aantal opnames beginnen soms op momenten dat ze helemaal niet uitgezonden worden meestal tussen 45 en 75 minuten te vroeg. Er wordt dus "iets" opgenomen wat helemaal niets te maken heeft met de geplande opname. De geplande opname gaat in dat geval gewoon niet door ! (zo bvb "De slimste mens" een paar dagen terug, begint 1+ uur te vroeg zodat er dus 2x "De Rechtbank" op staat maar in de opname staat maar 5 minuten van "De slimste mens")

- Heropstarten, resetten, herprogrammeren van de opnames in kwestie .. 't is al boter aan de galg het helpt niet en heel dikwijls is het zelfs niet mogelijk om de opname te programmeren voor opname zoals bvb vandaag "Pano" wat nu al een UUR aan het opnemen (gestart 20u25) is maar eigenlijk maar pas nu begonnen is ! Voor de serie "The Five" is het mij niet eens meer duidelijk of de aflevering van vandaag nu geprogrammeerd is of niet want ik zie een bericht dat de opname moet gebeuren om 22u05 maar de aflevering wordt maar uitgezonden om 23u05 ! ZIJN JULLIE HET WINTERUUR VEGETEN VOOR SERIES DIE VOOR DIT WEEK-EINDE GEPROGRAMMEERD WERDEN ? BTW als er bij "mijn opnames" geen tijdsindicatie staat in het TV menu, danmag men er zeker van zijn dat de boel fout loopt. en BTW2 mijn echtgenote heeft sommige programmas vandaag al 3-5 ge-herprogrammeerd als serie of als "enkelvoudige" opname .. het helpt voor geen zak !

PROXIMUS ! eea wordt behoorlijk problematisch !
Het gaat toch niet op dat men nu elke geprogrammeerde aflevering/programma moet gaan zitten controleren a) of het wel opneemt en b) of het op de juiste tijd opneemt ! .. en eventueel dan nog de computer moet opstarten om te trachten de boel te corrigeren via TV-Overal omdat al de rest morsdood is ttz niet meer reageert op een "opname" ?

82 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Gisteravond merkte ik dat alle op te nemen programma's verdwenen waren, vanmorgen herstart en alles was ok,
Wel enkele opmerkingen
ik heb pocahontas opgenomen, op tv staat het er niet meer op, op computer bij proximus tv staat erop nog 28 dagen maar niet te bekijken, idem op de tv app
Op computer op proximus tv staan ook vele gewiste opnames zelfs van in september allemaal met 1 min. ( niet zo erg want gezien en gewist)
Nog een opmerking op de app staan de nummers van de zender juist, maar proximus tv niet
vb één HD staat bij mij op 1 (ok op app) op prox tv 30
canvas HD op 2 maar op prox tv op 31

Nu is tv weer ok bij de op te nemen programma's, hopelijk blijft het

Ik meld dit omdat de proximus medewerker AndyM gevraagd had in zijn antwoord te laten weten of er nog problemen waren, alles heeft een maand heel vlot gewerkt, misschien is dit een klein mankement geweest, en gebeurd er nu niets meer
Reputatie 5
Badge +2
op 10/11 heb ik zelfs moeten bellen omdat erop kwam de activering van de decoder is mislukt. Gelieve naar 0800/99696 te bellen. Daarna dient u... Toen hebben ze nieuwe software er opgezet en probleem was voorlopig opgelost. Dus tot gisteren maar toen herstarte de decorder vlot. Dit probleem doet zich voor als ik een opgenomen programma begin te bekijken of er een wis. Ik kom dan op een programma waar ze video's tonen om te huren, weet niet welke het is.
Voor de 10de was het al tweemaal voorgekomen.
Als het nog eens voorval zal ik de reset eens doen zoals jij voorstelt
Ik laat iets weten.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Valencia,

Dat is inderdaad raar.
Een herstart is soms wel aan te raden. Wanneer je dit probleem nog voor zou hebben, kan je de decoder een resetten. Hoe?

Stap 1

Schakel de decoder uit door te drukken op de voedingsknop aan de achterzijde van het apparaat.

Wacht 20 seconden en schakel het apparaat opnieuw in

Wacht 10-15 minuten om de decoder volledig te laten heropstarten.

Stap 2

Als een reboot van de decoder het probleem niet verhelpt, mag je een restore uitvoeren.

Hiervoor klik je op de knoppen Back – OK – Menu op de voorzijde van de decoder :

  • Ofwel direct na een reboot totdat Start DRA verschijnt op de decoder
  • Ofwel terwijl dat de decoder opgestart is totdat FACR verschijnt op de decoder

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Reputatie 5
Badge +2
Gisteravond heb ik de decoder terug moeten opstarten, toen ik een programma dat opgenomen was wilde bekeken, waren plots weer alle 6O dagen programma's weg.
Het is wel weer ok, maar dit is niet de eerste keer dat ik dit tegenkom.
Verleden week werd de decoder zelfs niet terug gevonden bij het heropstarten, toen heb ik moeten bellen om het inorde te krijgen
Er gebeuren rare dingen
Na al die jaren van problemen met opnames, dan nog niet :?
Reputatie 6
Badge +3
Meest frustrerend is dat PX zegt wij weten het maar wij zijn er mee bezig hoor.
Wanneer het opgelost is weten wij niet?

Jullie leren het maar niet dat wij eerlijke info willen.


Ze geven juist eerlijke informatie: ze weten het niet. Soms weet je het gewoon niet.
Reputatie 2
Badge
Hola Sabine,

I stand corrected.
Blijkt nu dezelfde aflevering te zijn ( volgens IMDb : 2009, seizoen 4, aflevering 20 )
Ook de sites van " vier " en " zes " bevestigen dit.
Als het goed is moet het ook gezegd worden.

Groetjes

peter V
de walking dead op fox geprogrammeerd als serie opname, opname is gestart 10 minuten voor het einde.
Nu al twee weken PX wanneer geraakt het opgelost?
Reputatie 2
Badge
Hola Linda,

I stand corrected.
Blijkt nu dezelfde aflevering te zijn ( volgens IMDb : 2009, seizoen 4, aflevering 20 )
Ook de sites van " vier " en " zes " bevestigen dit.
Als het goed is moet het ook gezegd worden.

Groetjes

peter V
Reputatie 6
Badge +4
Hi Peter,

Dat klopt zoals je zegt,

Daar dit echter al gepasseerd is en ik op zes niet kan herbekijken kan ik ook niet verifieren op dit moment of effectief om dezelfde aflevering gaat of niet

mvg sabine
Reputatie 2
Badge
Hola Sabine,

Jullie hebben nog een conflict :
Vandaag
Criminal Minds op Vier 13:51-14:40 en
Criminal Minds op Zes 12:00-12:40 hebben dezelfde verhaallijn.
Zijn eigenlijk wel 2 verschillende afleveringen.

Groetjes

peter V
FWIW ... De foutenmarge op mijn V5-c is schijnbaar drastisch teruggelopen de laatste dagen .. hout vasthouden dat het geen toevalstreffer is !
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Ik zie dat er zich conflicten voordeden op het programma ' VERA' wegens dubbele scheduling in de planning volgens de logs van je decoder

VERA NPO1 en VERA NPO 2 en VERA één HD

Heb nu een clean van die logs gedaan maar daardoor zal die geplande opname ook weg zijn, vergeet ze dus niet opnieuw in te plannen nu.

Mvg sabine
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Ik zie deze of record success of scheduled staan?

Over welke specifieke data heb je het?

spar.PNG





Mvg sabine
Meest frustrerend is dat PX zegt wij weten het maar wij zijn er mee bezig hoor.
Wanneer het opgelost is weten wij niet?

Jullie leren het maar niet dat wij eerlijke info willen.
Reputatie 2
Badge
Hola,

Gisterenavond op één " Vera " in opname gezet, aflevering en serie. Gisterenavond rood cirkeltje : dus opname bezig.
Deze morgen geen " Vera " te bekennen in de opnames en/of geplande opnames. Niet te bekijken in TV Replay, tenzij mits betaling.
Heb de opname ( aflevering en serie ) ingesteld vanaf volgende vrijdag 18 november. Ben benieuwd.
Ben eens een paar zenders afgelopen om te testen, bvb. op ZES, oa. " Supergirl ", onmogelijk om op te nemen.

Maar er is licht op het einde van de tunnel : het logo van Telenet !!

Groetjes

peter V
Reputatie 2
Badge
Weer maar eens fout opgenomen! En nog steeds geen info voor de klanten! In de tijd dat je bijna iedereen zijn email adres heeft! of telefoonnummer
.
La Famiglia, 10 november, op NPO.1 om 20.30 uur....

Wat jullie IT'ers uitzetten weet ik niet maar, meer dan een week en nog steeds dezelfde problemen!
Onbegrijpelijk! Ik heb juist een woordje van dank je voor mijn klacht te behandelen geplaatst op dit forum.
Begin al veel goesting te krijgen om het bericht te laten verwijderen!
Ik kan begrijpen een paar dagen, maar meer dan een week! Dit is echt een dieptepunt van jullie service in al die jaren dat ik trouwe klant ben! Al vanaf 1980....
Ik begin terug naar vroeger te snakken, de Video recorders en DVD recorders! Maar als we die aansluiten neemt die alleen op wat je ziet en wordt je verplicht om weer geld uit te geven voor een digibox's bij te huren! Een schande........meer kan ik niet zeggen.
Reputatie 5
Badge +2
Gisteravond ook weer problemen gehad, het is nu al de derde keer als ik een programma wis die ik bekeken heb dat alle opgenomen programma's weg zijn. Dus decoder herstarten en alles ok. Gisteravond niet want de activering van de decoder lukte niet; op tv kwam volgende tekst: de activering van de decoder is mislukt - Gelieve naar 0800/99696 te bellen. Daarna dient u.... Dit was alles. Ik heb gebeld, 50 minuten aan de telefoon gehangen. Er ging me anders teruggebeld worden vandaag om 14 uur.
Ze hebben nieuwe software op de decoder gezet want de decoder was onvindbaar, na 10 min wachten mocht ik terug opstarten, alles was ok.
In de tussentijd dat ik aan de telefoon was, heb ik naar thuis gekeken op de tvapp, zo kon ik toch nog kijken en zien dat alles nog normaal aan het opnemen was
Maar vanaf gisteravond werkt de app ook niet meer, er is niets meer te zien in mijn bibliotheek,
Nog iemand dit probleem of is dit enkel bij mij?

En zo blijven we bezig,
Ik heb een vraag is het nu echt niet mogelijk om de reeks the blacklist de uitzending van deze week terug te zetten?
Is juist de ontknoping verleden week is ze overleden en deze week de ontknoping zuchtttttttttttttttttttttt de afsluiting van het seizoen. DIT is echt om te balen.

De geprogrammeerde opnames bij mij gisteren zijn allemaal perfect opgenomen geweest, sommige kon ik maar doorspoelen aan 1 snelheid.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb problemen sedert een aantal dagen,

Indien ik nu programmeer voor de harde schijf, dan staat het erop, maar als ik iets anders programmeer (zoals nu: spartacus) zie ik wel dat de "opname" bezig is maar, ze staat niet in de lijst van mijn opnames.
Heb het voor met the blacklist, spartacus nu ook en deze week ook met supergirl.
Ik vind het raar want vroeger had ik geen problemen.
Her-opstarten haalt gewoon niks uit, blijkbaar is dat voor velen bij PX dé oplossing als ze het zelf niet meer weten.
Ik heb nu reeds verschillende afleveringen van diverse series gemist, leuk is anders hoor!!!
Hier ook problemen. Eerste problemen met de credits die je kan opsparen. Zijn er afgegaan maar geen credits beschikbaar op tv. ( zijn dit ondertussen aan het controleren). Nu wil ik vanavond naar mijn programma Proffesor T. kijken en 24/24 spoed. Beide programma's kan ik niet bekijken. Zwart scherm. Indien ik opnieuw naar opnames ga, staan deze programma's er zelfs niet meer tussen...
Reputatie 3
Badge +2
Ik vraag mij soms af of de ceo van proximus, Dominique Leroy wel proximus tv heeft. Ok, ze heeft misschien niet veel tijd om tv te kijken maar toch. Ik kan mij niet voorstellen dat zij die problemen niet heeft. Ik denk dat zij telenet tv heeft 🙂
Ik heb deze morgen uur aan de telefoon gehangen met PX en het antwoord was, sorry u bent alles kwijt betreffende de opnames.

En weten niet in Brussel als het vandaag lukt betreffende opnames die ik wil programmeren.
En de opnames werken nog niet.

Met iedere update dat jullie doen zijn er problemen, ik vraag mij echt af als die mensen dronken zijn als ze de software testen. Dit is geen kleine bug meer maar supergrote.
Badge +1
@vanpeter: Bij ons stond die geprogrammeerd, en is ook niet opgenomen 😞
Reputatie 7
Badge +4
Dag Anneke,

Er zijn deze week inderdaad wat problemen geweest met de opnames in Vlaanderen waardoor veel opnames niet zijn doorgegaan. We zijn er momenteel druk mee bezig om voor iedereen alle gefaalde opnames terug te plaatsen, maar dit neemt natuurlijk wel wat tijd in beslag. Wacht nog even af en moest je maandag merken dat er nog altijd programma's ontbreken of dat je nog steeds ongevraagde opnames hebt, laat het ons dan weten, dan kijken we nog eens na voor jouw account.

Mvg,

Kim

Het Proximus team

Reageer