OPNAMEPERIKELEN !! en zo geen beetje !

  • 2 November 2016
  • 82 reacties
  • 2620 Bekeken

Er is iets compleets naar de filistijnen met de programmatie van de opnames via het TV menu !

- Om te beginnen verdwijnen individuele afleveringen binnen een serie en ze zijn op geen soorten van manieren te programmeren, behalve soms via de computer en Tv-Overal. Er lijkt trouwens geen correcte synchronisatie te zijn tussen wat er te zien is aan opnames/planning via Tv-Overal en het menu op de TV !!

- Een aantal opnames beginnen soms op momenten dat ze helemaal niet uitgezonden worden meestal tussen 45 en 75 minuten te vroeg. Er wordt dus "iets" opgenomen wat helemaal niets te maken heeft met de geplande opname. De geplande opname gaat in dat geval gewoon niet door ! (zo bvb "De slimste mens" een paar dagen terug, begint 1+ uur te vroeg zodat er dus 2x "De Rechtbank" op staat maar in de opname staat maar 5 minuten van "De slimste mens")

- Heropstarten, resetten, herprogrammeren van de opnames in kwestie .. 't is al boter aan de galg het helpt niet en heel dikwijls is het zelfs niet mogelijk om de opname te programmeren voor opname zoals bvb vandaag "Pano" wat nu al een UUR aan het opnemen (gestart 20u25) is maar eigenlijk maar pas nu begonnen is ! Voor de serie "The Five" is het mij niet eens meer duidelijk of de aflevering van vandaag nu geprogrammeerd is of niet want ik zie een bericht dat de opname moet gebeuren om 22u05 maar de aflevering wordt maar uitgezonden om 23u05 ! ZIJN JULLIE HET WINTERUUR VEGETEN VOOR SERIES DIE VOOR DIT WEEK-EINDE GEPROGRAMMEERD WERDEN ? BTW als er bij "mijn opnames" geen tijdsindicatie staat in het TV menu, danmag men er zeker van zijn dat de boel fout loopt. en BTW2 mijn echtgenote heeft sommige programmas vandaag al 3-5 ge-herprogrammeerd als serie of als "enkelvoudige" opname .. het helpt voor geen zak !

PROXIMUS ! eea wordt behoorlijk problematisch !
Het gaat toch niet op dat men nu elke geprogrammeerde aflevering/programma moet gaan zitten controleren a) of het wel opneemt en b) of het op de juiste tijd opneemt ! .. en eventueel dan nog de computer moet opstarten om te trachten de boel te corrigeren via TV-Overal omdat al de rest morsdood is ttz niet meer reageert op een "opname" ?

82 reacties

Reputatie 2
Badge
Hola Sabine,

I stand corrected.
Blijkt nu dezelfde aflevering te zijn ( volgens IMDb : 2009, seizoen 4, aflevering 20 )
Ook de sites van " vier " en " zes " bevestigen dit.
Als het goed is moet het ook gezegd worden.

Groetjes

peter V
Reputatie 6
Badge +3
Meest frustrerend is dat PX zegt wij weten het maar wij zijn er mee bezig hoor.
Wanneer het opgelost is weten wij niet?

Jullie leren het maar niet dat wij eerlijke info willen.


Ze geven juist eerlijke informatie: ze weten het niet. Soms weet je het gewoon niet.
Na al die jaren van problemen met opnames, dan nog niet :?
Reputatie 5
Badge +2
Gisteravond heb ik de decoder terug moeten opstarten, toen ik een programma dat opgenomen was wilde bekeken, waren plots weer alle 6O dagen programma's weg.
Het is wel weer ok, maar dit is niet de eerste keer dat ik dit tegenkom.
Verleden week werd de decoder zelfs niet terug gevonden bij het heropstarten, toen heb ik moeten bellen om het inorde te krijgen
Er gebeuren rare dingen
Reputatie 5
Badge +4
Dag Valencia,

Dat is inderdaad raar.
Een herstart is soms wel aan te raden. Wanneer je dit probleem nog voor zou hebben, kan je de decoder een resetten. Hoe?

Stap 1

Schakel de decoder uit door te drukken op de voedingsknop aan de achterzijde van het apparaat.

Wacht 20 seconden en schakel het apparaat opnieuw in

Wacht 10-15 minuten om de decoder volledig te laten heropstarten.

Stap 2

Als een reboot van de decoder het probleem niet verhelpt, mag je een restore uitvoeren.

Hiervoor klik je op de knoppen Back – OK – Menu op de voorzijde van de decoder :

  • Ofwel direct na een reboot totdat Start DRA verschijnt op de decoder
  • Ofwel terwijl dat de decoder opgestart is totdat FACR verschijnt op de decoder

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team
Reputatie 5
Badge +2
op 10/11 heb ik zelfs moeten bellen omdat erop kwam de activering van de decoder is mislukt. Gelieve naar 0800/99696 te bellen. Daarna dient u... Toen hebben ze nieuwe software er opgezet en probleem was voorlopig opgelost. Dus tot gisteren maar toen herstarte de decorder vlot. Dit probleem doet zich voor als ik een opgenomen programma begin te bekijken of er een wis. Ik kom dan op een programma waar ze video's tonen om te huren, weet niet welke het is.
Voor de 10de was het al tweemaal voorgekomen.
Als het nog eens voorval zal ik de reset eens doen zoals jij voorstelt
Ik laat iets weten.
Reputatie 5
Badge +2
Gisteravond merkte ik dat alle op te nemen programma's verdwenen waren, vanmorgen herstart en alles was ok,
Wel enkele opmerkingen
ik heb pocahontas opgenomen, op tv staat het er niet meer op, op computer bij proximus tv staat erop nog 28 dagen maar niet te bekijken, idem op de tv app
Op computer op proximus tv staan ook vele gewiste opnames zelfs van in september allemaal met 1 min. ( niet zo erg want gezien en gewist)
Nog een opmerking op de app staan de nummers van de zender juist, maar proximus tv niet
vb één HD staat bij mij op 1 (ok op app) op prox tv 30
canvas HD op 2 maar op prox tv op 31

Nu is tv weer ok bij de op te nemen programma's, hopelijk blijft het

Ik meld dit omdat de proximus medewerker AndyM gevraagd had in zijn antwoord te laten weten of er nog problemen waren, alles heeft een maand heel vlot gewerkt, misschien is dit een klein mankement geweest, en gebeurd er nu niets meer

Reageer