OPNAMEPERIKELEN !! en zo geen beetje !

  • 2 November 2016
  • 82 reacties
  • 2617 Bekeken

Er is iets compleets naar de filistijnen met de programmatie van de opnames via het TV menu !

- Om te beginnen verdwijnen individuele afleveringen binnen een serie en ze zijn op geen soorten van manieren te programmeren, behalve soms via de computer en Tv-Overal. Er lijkt trouwens geen correcte synchronisatie te zijn tussen wat er te zien is aan opnames/planning via Tv-Overal en het menu op de TV !!

- Een aantal opnames beginnen soms op momenten dat ze helemaal niet uitgezonden worden meestal tussen 45 en 75 minuten te vroeg. Er wordt dus "iets" opgenomen wat helemaal niets te maken heeft met de geplande opname. De geplande opname gaat in dat geval gewoon niet door ! (zo bvb "De slimste mens" een paar dagen terug, begint 1+ uur te vroeg zodat er dus 2x "De Rechtbank" op staat maar in de opname staat maar 5 minuten van "De slimste mens")

- Heropstarten, resetten, herprogrammeren van de opnames in kwestie .. 't is al boter aan de galg het helpt niet en heel dikwijls is het zelfs niet mogelijk om de opname te programmeren voor opname zoals bvb vandaag "Pano" wat nu al een UUR aan het opnemen (gestart 20u25) is maar eigenlijk maar pas nu begonnen is ! Voor de serie "The Five" is het mij niet eens meer duidelijk of de aflevering van vandaag nu geprogrammeerd is of niet want ik zie een bericht dat de opname moet gebeuren om 22u05 maar de aflevering wordt maar uitgezonden om 23u05 ! ZIJN JULLIE HET WINTERUUR VEGETEN VOOR SERIES DIE VOOR DIT WEEK-EINDE GEPROGRAMMEERD WERDEN ? BTW als er bij "mijn opnames" geen tijdsindicatie staat in het TV menu, danmag men er zeker van zijn dat de boel fout loopt. en BTW2 mijn echtgenote heeft sommige programmas vandaag al 3-5 ge-herprogrammeerd als serie of als "enkelvoudige" opname .. het helpt voor geen zak !

PROXIMUS ! eea wordt behoorlijk problematisch !
Het gaat toch niet op dat men nu elke geprogrammeerde aflevering/programma moet gaan zitten controleren a) of het wel opneemt en b) of het op de juiste tijd opneemt ! .. en eventueel dan nog de computer moet opstarten om te trachten de boel te corrigeren via TV-Overal omdat al de rest morsdood is ttz niet meer reageert op een "opname" ?

82 reacties

Kijk naar de lijst vande geprogrammeerde opnames in "mijn opnames" .. als er geen uur bij staat in de "foto" van het programma zit het al fout ... doe dan de opname weg en programmeer opnieuw, dat helpt nogal eens ... heb het hier ook regelmatig ..
.. en BTW die historie van winteruur is nougabollen .. ik heb series geprogrammeerd onder het zomeruur en die lopen lekker verder zonder problemen .. dus ?? ze weten het bij PX ook niet meer denk ik ... al hun capriolen interfereren met elkaar !
Hier ook volop last met opnames en hier heb je een voorbeeld.
Gisteren 20u35 De Vetste Vakantie geprogrammeerd.
Rond 22u wil ik het bekijken en zie de opname staan in mijn lijst en ik druk op afspelen.
Resultaat zwart zwerm en na tijd server fout als boodschap.
Ga terug naar mijn lijst van opnames en het programma De Vetste Vakantie is volledig verdwijnen in mijn lijst van opnames. Herstart help ook niet de opname is spoorloos verdwenen.

En zijn er ook mensen die problemen hebben met het doorspoelen van een opname? Hier kan ik de helft van de opnames maar doorspoelen aan 1 snelheid >>>?

Dus uitleg graag PX Thx
Reputatie 6
Badge +3
Dag Patrick,

Ik zie de opnames er idd niet tussen staan. Ga hem via tv replay bekijken of wil je dat ik hem er terug laat opplaatsten.

Mvg,

OdB
Heb het bekeken via tv replay+ Jimmy.

En wat is de reden dat je maar meestal 1 snelheid hebt om door te spoelen bij opnames hier heb je een voorbeeld:
Mystery Diners gisteren op het foodchannel programma van 30 minuten dat ik bekijk op 10 minuten, doorspoelsnelheid >>> en dat is het.
DWD op FOX 1 snelheid en heb er nog een paar hoor 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Dag Patrick,

Normaal zou je toch sneller moeten kunnen doorspoelen;

Wat bedoel je juist dat je al doorspoelend kijkt.

Dus jij kijkt een programma in doorspoelmodus?
Heb mijn opname dus normaal gezien de keuze uit drie snelheden:
==>
===>
====>

Heb enkel de keuze de mogelijkheid van ===>
Heb mijn opname dus normaal gezien de keuze uit drie snelheden:
==>
===>
====>

Heb enkel de keuze de mogelijkheid van ===>


Ik heb dat ook soms bij bepaalde opnames .. je kan enkel doorspoelen op >>> en niets anders ... Ik heb dat meestal bij opnames van de BBC zo lijkt mij, maar ik heb het niet systematisch gecontroleerd ..
BTW .. ik vind het grappig dat men over de opnameperikelen de gebruikersparameters opvraagt om het "individueel" na te kijken terwijl het duidelijk een algemeen PX mankement is in het opnamebeheer ... de bomen en het bos ?
Reputatie 7
Badge +6
BTW .. ik vind het grappig dat men over de opnameperikelen de gebruikersparameters opvraagt om het "individueel" na te kijken terwijl het duidelijk een algemeen PX mankement is in het opnamebeheer ... de bomen en het bos ?
Misschien omdat men (voorlopig?) enkel iets kan doen aan een paar individuele bomen en niet aan het bos? :8
Ik zelf heb weinig of geen last van opnameperikelen en ik neem toch ook veel op (een goeie boom?). Die doorspoelsnelheid is volgens mij idd niet dezelfde voor opnames van alle zenders.
Badge +1
Wij hebben de laatste dagen ook problemen met de opnames. Sommige staan er 2 maal op, andere die we geprogrammeerd hebben, staan niet meer bij de geprogrammeerde...
Het doorspoelen is inderdaad ook niet altijd wat het zou moeten zijn. Onlangs hebben we snelheden gezien die we nog nooit gezien hebben: 31x of 15x of zo...
Reputatie 6
Badge +3
Dag Carooke,

Kan je eventueel de decoder eens herstarten en kijken als de opnames dan juist staan?

Indien niet kan je ons best via privé bericht je lijnnr of klantennummer bezorgen en ook de opnames die niet gelukt zijn.

Mvg,

OdB
Als wat ik gehoord heb klopt, dan zou Proximus de allernieuwste NTE software, die maar beperkt zou toegepast worden, ook bij sommigen terug verwijderd werd wegens nog meer problemen met opnames, ze zijn duidelijk nog niet aan de nieuwe patatjes toe......
Misschien weet iemand van Proximus hier meer over te vertellen.
Badge +1
Herstarten van de decoder is al gebeurd. Zal je een pb sturen.
Reputatie 7
Badge +6
Herstarten van de decoder is al gebeurd. Zal je een pb sturen.
Naar Het Proximus Team liefst:
privébericht sturen.
Mvg,
eventjes melden dat het probleem bij het programma the walking dead op FOX is opgelost! :)-
hier ook juist dezelfste problemen, opnames die niet doorkomen als je op een andere decoder kijkt dan degene waar je programmatie hebt gedaan, opnames die totaal niet gebeuren, het is rampzalig
Reputatie 5
Badge +2
Ik begin nu ook problemen te krijgen bij mij. Op 30/10 en 6/11 bij het wissen van een opgenomen programma waren plots alle 60 dage opnamen weg, bij herstarten va de v4 decorder was alles terug.
Op 7/11 mijn geprogrammeerd programma stalker op vijf was niet zichtbaar niet op tv, niet op de app en niet op skynet, wel een rood bolletje bij programma. 's morgens stond hij wel bij mijn opnamen. Dus ok, want ik kon het niet programmeren op de app en ook niet op skynet. De opname is gelukt op vijf maar niet in HD, door namueel in te stellen maar was slechts 's morgens te zien.
Gisteravond had ik perception geprogrammeerd(op één), was zichtbaar op tv, niet op app en niet op skynet, er kwam wel een rood bolletje bij info op tv, maar kwam niet bij mijn opnamen. Deze morgen heb ik herstart maar niets te zien.
Ik heb nu de heruitzendingen geprogrammeerd voor deze middag, ik ben benieuwd!
De rest was normaal opgenomen
Het is al lang geleden dat ik nog problemen gehad heb, hopelijk blijft het bij die twee keer
Reputatie 2
Badge
idem hier! De meeste van alle geplande opnames van gisterenavond (dinsdag 08 nov) zijn niet gelukt! Wat een toestand is me dat.
Reputatie 5
Badge +2
het is raar, dat alles vlot gaat en dan plots grote problemen opduiken bij iedereen, hopelijk geraakt alles opgelost,
Het is ook niet de oplossing als je moet kijken als iets begint op te nemen en er dan toch niets verschijnt bij de opgenomen items
Als je niet thuis ben kun je ook niet controleren
Het is raar dat het ene opneemt en dan plots twee items op twee verschillende posten niet
Ramp gisteren met de opnames je ziet ze staan bij de opnames en je drukt op afspelen zwart scherm en opname is weg.
Gisteren op één Het goeie leven zwart en weg opname
Hudson hawk op Fox zwart scherm en weg opname
two and half men staat geprogrammeerd als serie is zelf niet opgenomen geweest

Wat scheel er PX met de opnamen waar lig de fout en uitleg graag.
het is raar, dat alles vlot gaat en dan plots grote problemen opduiken bij iedereen, hopelijk geraakt alles opgelost,
Het is ook niet de oplossing als je moet kijken als iets begint op te nemen en er dan toch niets verschijnt bij de opgenomen items
Als je niet thuis ben kun je ook niet controleren
Het is raar dat het ene opneemt en dan plots twee items op twee verschillende posten niet


Ja het is idd een groot probleem aan het worden omdat men ieder keer de lijst "mijn opnames" moet bekijken .. als er geen tijdsopname/uur staat bij de programmering dan loopt het direct fout .. maar 't is een PITA !

en ik durf het bijna niet opwerpen maar hopelijk heeft het niets te zien met het feit dat mensen zich misschien niet uitgeproken hebben om zich in te schrijven voor de nieuwe "tuttenmoes" en andere (voor mij toch) onzin formules ? dat zou wel een beetje (veel?) boosaardig zijn van de kant van Proximus !
Badge
Ik ga gewoon hier nog eens reageren omdat de medewerkers van Proximus blijkbaar niet veel zin hebben om te reageren in de aparte topic die ik aangemaakt had met een concreet geval. Het gaat intussen van kwaad naar erger: er wordt meer niet opgenomen dan wel. 3 van de 4 serie-opnames die vandaag zouden moeten opnemen, nemen gewoon niks op. Staat zelfs niet in de planning. Dit is eigenlijk onaanvaardbaar, een videorecorder van 30 jaar geleden was betrouwbaarder dan dit!

Wanneer krijgen we bevestiging dat er effectief een algemeen probleem is en dat er aan gewerkt wordt? En kom niet af met 'gebruik TVReplay', want zonder de betalende optie om door te spoelen is dat absoluut géén alternatief voor een opname. En neen, ik ga niet bijbetalen om de gebreken van de software te compenseren!
Reputatie 7
Badge +4
steven

er is momenteel inderdaad een probleem met de npvr opnames,

dit is in behandeling en zal zo snel mogelijk opgelost worden

mvg

jonathan
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben akkoord, daar ik wat achter zit met het bekijken van de reeks perception, kan ik ook niet kijken naar tv replay, anders zou ik er te veel naeen moeten bekijken,
Men heeft 60 dagen de tijd om ze te bekijken, als er niet opgenomen wordt is dit natuurlijk een heel ander probleem
Hopelijk komt er vlug een oplossing uit de bus, want we zijn blijkbaar niet de enigen
Vlug hulp gevraagd proximus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en een oplossing voor ons probleem
Reputatie 2
Badge
Hola
Zijn er nog Proximus klanten die vandaag " The Blacklist " niet kunnen opnemen, noch aflevering noch serie ?
Groetjes
peter V

Reageer