Vraag

Opnameopties niet meer actief op een opgenomen programma


Reputatie 7
Badge +3
Sinds enkele dagen kan ik bij een opgenomen programma niet meer aan de "opnameopties". Bijgevolg kan ik die opnames niet meer wijzigen van 60 dagen naar "langere termijn", alhoewel ze wel in de lijst "harde schijf" staan. Ik heb de indruk dat ik dit heb sinds de laatste update. Klopt dat of ligt het aan mijn V5 HD ?

19 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Daar ze in je lijst "harde schijf" staan staan deze niet in je cloudopslag en blijf je deze zowieso bewaren langer dan 61 dagen
Reputatie 3
Beste Lonhouse,

Bij mij staan die wel in de cloudopslag, anders moet je mij eens uitleggen hoe ik die dan ook op mijn andere decoders kan bekijken?
Vroeger kon ik nooit een opname bekijken die ik in PVR opgenomen had op mijn andere decoders.

Mvg,
Philippe
Reputatie 3
Badge +1
En deze staan ook onder "harde schijf" ? want heb hier een V5 en een V5 Compact en kan geen opnames die op schijf staan op mijn V5 Compact kijken. De opnames met mijn V5 waar ik op hetzelfde tijdstip meerdere opneem staat de 2de, 3de enzz... geplande in de cloud. Maar die dat onder "Harde schijf" staan kan ik niet op mijn V5 Compact zien.
Wat is je softwareversie?
Reputatie 3
Inderdaad onder harde schijf op v5 en kan die ook bekijken op v5 mini dit al met de vorige software versie , nu staat er al de versie 6.1.14.4 op en de vorige versie eindigde op 116.
Een collega van mij had mij dat gezegd dat hij opeens de opname op harde schijf ook op zijn ander decoder kon bekijken.

Mvg,
Philippe
Reputatie 3
Badge +1
IDD, ben het even gaan checken, sinds de versie NTE_6.1.14.4 gaat dit blijkbaar, zie nu ook een opname op nPVR op mijn V5Compact ( NTE-miniv5_6.1.14.4) voor die dat op schijf staan, de vorige was ook die dat op 116 eindigde, dus kunnen we nu wel stellen dat dit sinds NTE_6.1.14.4 gaat :-)
Spijtig dat de opname niet gewist word op schijf als je de nPVR wist :-(
Dank je voor de versie, anders had ik het niet opnieuw getest.

MVG
Dus zoals ik reeds gezegd heb klopt de info die er al verschillenden gepost hebben op 't internet en ook wat de ervaren rat (technieker prox) die hier in mijn wijk woont bevestigd heeft dat dit zo is, wat ik je ook al medegedeeld had hier op het forum, dus de experts van px verkopen dus geen Larrie, toch niet deze keer :-)))

Wat ik nu wel verwacht (ook als ervaren rat) dat het bij sommigen met dezelfde toestellen en software, het niet gaat lukken, of er zou een wonder moeten gebeurd zijn dat er ook in dit verband geen bugs optreden of mss beter gezegd geen uitzonderingen zullen optreden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan die opname die in de lijst "harde schijf" staan, ook zien op mijn andere decoder. Dus die staan voor mij niet op de harde schijf van mijn decoder, maar in de cloud.
Ik kan wel nog aan de opnameopties, op het moment dat ik iets aan het programmeren ben, maar ik kan niet meer kiezen voor PVR, sinds de update van de herfst 2015, toen ze beslist hebben om de harde schijven te negeren.
Initieel staat mijn voorkeur op "60 dagen", maar soms wil ik iets toch later bekijken en dan kies ik "langere termijn". Maar sommige opnames laten je nog de optie "opnameopties" zien, maar als je op enter drukt, gebeurt er niks. Grr. 😠 Kan dat niet terug gewijzigd worden aub ? Of worden die opnames dan zowiezo langer bewaard ?
Reputatie 7
Badge +3
Gisterenavond dan toch eens die harde schijf uitgetrokken. Ton kon ik ineens van alle opnames wel de opnameopties in "langere termijn" bewaren, 1x per serie nog wel. Maar ik was toch een paar opnames (de 3 oudste) kwijt.
HD terug geplaatst en weer kon ik niet naar de opnameoptie gaan.
Dus als ik nu om de maand die HD uittrek, alles op "langere termijn" zet en de schijf terug in steek, dan heb ik wat ik wil hebben. Of ben ik mis ?
Reputatie 6
Badge +3
Het is niet OF op de harde schijf OF op het netwerk het is EN.

V5 compact (NTE x.14.4): alles in nPVR, langer bijhouden achteraf te kiezen

V5 NTE (.116 en 14.4): alles in nPVR + indien mogelijk in cPVR, langer bijhouden moet je op voorhand aangeven
V5 Charles (niet NTE): "oude" regels: eerst in cPVR, indien niet mogelijk nPVR, geen nPVR voor series
V4 (laatste twee software versies):: alles in nPVR + indien mogelijk in cPVR, langer bijhouden moet je op voorhand aangeven
V3: "oude" regels: eerst in cPVR, indien niet mogelijk nPVR, geen nPVR voor series
Reputatie 6
Badge +3
Gisterenavond dan toch eens die harde schijf uitgetrokken. Ton kon ik ineens van alle opnames wel de opnameopties in "langere termijn" bewaren, 1x per serie nog wel. Maar ik was toch een paar opnames (de 3 oudste) kwijt.
HD terug geplaatst en weer kon ik niet naar de opnameoptie gaan.
Dus als ik nu om de maand die HD uittrek, alles op "langere termijn" zet en de schijf terug in steek, dan heb ik wat ik wil hebben. Of ben ik mis ?


Dit is wel zeer raar gedrag.

Normaal zou die functie enkel werken bij v5c's. In principe kun je een opname die op een v5c gemarkeerd is voor lange termijn opslag niet op de v5, v4 of de app meer zien na 60 dagenel op de v5c's. Kun je controleren of je ze wel nog ziet op de v5 via deze omweg?
????
Hier staat het zoals het door Px Engineering werd uitgelegd= > http://bgctv.skynetblogs.be/#CloudPVRSoftware
Reputatie 6
Badge +3
????
Hier staat het zoals het door Px Engineering werd uitgelegd= > http://bgctv.skynetblogs.be/#CloudPVRSoftware


Ja dat gaat over wat er cPVR is, nPVR 60 dagen en komt overeen met die link. Ik heb het daar vandaan. Wat Elma hier beschrijft is dat je indien je de harde schijf uit een v5 haalt, die dan ook de optie krijgt om een nPVR opname van 60 dagen om te zetten naar een lange termijn opslag. Ik vind dit raar (ik betwijfel het niet), blijkbaar is de software zo geschreven dat een v5 zonder harde schijf gezien word als een v5 compact. (wat het in de basis ook is).

Ik hoop dat ik de discussie niet hopeloos ingewikkelder aan het maken ben.

Verder is het lange termijn opslaan van nPVR in principe beperkt tot de v5 compacts, zowel het opzetten van zo een opname als het bekijken na 60 dagen. Dus ben ik benieuwd of dat ook voor deze functie een v5 zonder harde schijf zich gedraagt als een v5 compact.
daarom had ik die ???? gezet omdat er nog beweren die dit getest hebben voor mij dat dit zo is dat je er een v5 compact van maakt op die manier en daarom heb ik dit hier al enkele keren zo gepost ook, als iemand zegt ik heb de harde schijf verwijderd dan leg ik dit ook zo uit dat ze er in feite een v5 compact van maken,

NB: Px engineering zou dit uiteraard kunnen bevestigen of dit zo is.
Rigenlijk is dit hier het grote probleem dat we veel te veel moeten afgaan op wat we zelf kunnen testen of horen van anderen en ben je nooit 100% zeker, al deze twijfels en speculaties zou engineering kunnen uitsluiten.
Reputatie 3
Badge +1
Heb laatst geprobeert de schijf er uit te halen en dan bleef de V5 gewoon op het logo van Proximus steken tijdens de opstart, zijn er mensen die wel kunnen opstarten zonder schijf ? Want vind het wel heel belangrijk dat de decoder uit gezet word daar je niet weet of de schijf "hot-swapable" is.
Volgens een aantal mensen (en een een ander px technieker) die dit hier al gepost hebben en zeker op het oud forum moet dit inderdaad werken, maar of pauze nog werkt dan dat weet ik niet.
NB: Ik heb het vroeger met mijn v5 enkele keren gedaan terwijl de decoder blijft opstaan.
Reputatie 7
Badge +3
Ik had mij decoder gewoon uit gezet achteraan met de aan- uit knop. HD eruit en terug aangezet. Gen factory reset of reboot gedaan. En ik kon alle series in 1 keer op "lange termijn" zetten, zonder "opnameopties" te moeten selecteren. Maar na het terug plaatsen van de HD, kon ik weer niet aan die opname opties. Grr. Ik mot mijn HD nog in laten steken, want er zijn toch een paar opnames die ik niet meer zag als de HD weg was.
Duidelijke uitleg van technische dienst zou hier veel helpen, inderdaad. Daarom dat ik de treat ook als een vraag heb opgemaakt. 😞
Je hebt er op dat moment in feite ook een v5 compact van gemaakt.
Reputatie 7
Badge +3
ja, dat wist ik. Maar het verschil in mogelijkheden tussen een V5 HD en een V5 zonder HD is opvallend.
Reputatie 7
Badge +3
En nu ik die harde schijf terug heb ingestoken, omdat er nog programma's op staan, vloek ik me dood. Ik heb nu 4 keuzemogelijkheden. Alle, korte termijn, lange termijn en harde schijf. Maar ik merk dat ik nu minder programma's op lange termijn kan zetten. Nu moet ik echt kiezen HD of 60 dagen. Grr. Ik had die HD beter nooit eruit genomen.

Maar mijn initiële vraag is nog niet beantwoord: Kan je in een opgenomen programma nog aan de opnameopties bij een V5 met HD ? Ik kan het in ieder geval niet meer sinds de update ...144. Kan dat nog aangepast worden ?

Reageer