opname wil niet stoppen.

  • 19 November 2014
  • 22 reacties
  • 386 Bekeken

Halo,


Een opname zou volgens de pvr al 2 dagen bezig zijn en al meer dan 1500 minuten en 34 procent schijf gebruikt hebben. Ik kan deze opname niet stopzetten of wissen. Er brandt wel geen rood lichtje voor de opname. Het gaat over de enige opname die nog op de schijf staat. Dit probleem bestond ook met de vorige software van toen nog Belgacom. Na de update naar proximus was dit probleem verdwenen maar nu is het terug. Decorder is een v3.


Wie weet hier raad mee?


Groeten, Dabo

22 reacties

Het probleem is inderdaad bekend bij Proximus en bij de volgende software update zou dit moeten opgelost zijn.


het ▬► rebooten en het ▬► factory resetten van de decoder geeft niet altijd een oplossing en het fenomeen komt dikwijls terug ook
Ter info: een paar oplossingen die hier op het forum al gepost werden vroeger:




  • De opnames stoppen meestal vanzelf maar als er één niet stopt doe dan het volgende: [quote] in 'mijn opnames' kies je de opname dat niet stopt dan opties : verwijderen dan kies je 'nooit' Daarna kan je de opname stoppen. [/quote]

  • [quote]of nog : Opname kiezen : Opties - Verwijderen - 'indien schijf vol' -> 'nooit' en bevestigen[/quote]

  • [quote] en ook 😞 wat op het zelfde neer komt ): Voor verwijderen kan je ook het volgend proberen: OPTIE / VERWIJDEREN / NOOIT en als dan het rode knopje uitgaat kan je verwijderen anders netstekker van de decorder 10seconden uittrekken en dan alles in een keer verwijderen. Tip: 's avond afsluiten door netstekker uit te trekken en steek hem terug bv 's morgens als je terug opstaat of voor je tv gaat kijken . [/quote]

================================================================


  • Tot ik plots op 7 oktober van EVA het bericht kreeg dat het steeds terugkeren van verwijderde opnamen een gekend probleem is in Vlaanderen! De engineering van Proximus is het nog aan het onderzoeken en nu heeft men aan de engineering gevraagd een oplossing te zoeken voor mijn problemen

PS:


Het omruilen van de V3 doen ze tegenwoordig gemakkelijker, omdat Proximus ervan op de hoogte is van de V3 problemen en miserie.


Reputatie 6
Badge +2
Dabo, het is een V3 decoder zeg je, dan geef ik je de raad van dat onding om te ruilen voor een betere type decoder zoals een V4 of een V5 decoder, ander en beter zou ik zeggen.


Er zijn zeer veel klachten over die V3 decoder.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik vaststel is, dat verwijderde nPVR-opnames na een reboot terug opduiken in de lijst van opgenomen programma's, allicht tot de 30 dagen voorbij zijn. Als je niet reboot en de decoder gewoon in standby laat staan, is het niet. zo. Dus alleen vervelend als je regelmatig reboot of de decoder elke dag uitzet (zonder stroom).

Het gaat om Dec(V4) SW-versie leon_2.10.3.16. 29 Sep/14.
Wel raar want mensen die beweren van hem nooit uit te zetten (spanningsloos) en enkel in Stadby zetten, hebben dit fenomeen ook maar mss reageert de v4 software ook anders tov de v3 software !? In ieder geval het voornaamste is dat Proximus er van op de hoogte is en met de oplossing bezig is.
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, ik ben zo iemand die hem altijd in standby laat staan, maar heb eigenlijk nog niet vastgesteld dat het dan ook gebeurt dat de verwijderde nPVR-opnames terugkomen in de opnamelijst.. Maar wat er gebeurt als je de sluimerfunctie gebruikt, weet ik niet. In mijn ervaring staat hij dan ook af, want bij het terug opzetten doorloopt hij dan dezelfde fases als bij een reboot. Het is mij ook een raadsel of de decoder de TV-gids update binnentrekt tijdens de sluimertijd, of dit eerst gebeurt bij de heropstart
Inderdaad daar hebben we het raden naar ook reageert de V3 op deze fout toch nog heel anders dan de V4, toch in zo verre ik kan afgaan op getuigenissen van gebruikers !
Sinjoor,


Bij mijn V5 decoder duiken de verwijderde nPVR opnamen ook terug op na het gebruik van de sluimerfunctie.Ik heb onlangs de bbox 2 opnieuw moeten opstarten en ja ze waren er ook weer terug.
Badge
Ja, hier ook hetzelfde probleem. Verwijderde opnames nPVR, komen steeds terug. Een decoder in diepe slaap, en een ander in sluimerfunctie. Vandaag die functies uitgeschakeld, ga eens zien wat dat geeft.
Na het probleem met de opname die niet wou stoppen deden zich na een reset nog andere problemen voor. Decorder starte niet meer op als ie meerdere uren had uitgestaan. Telkens was een nieuwe reset nodig. Een swapnummer gekregen van de technische dienst van Proximus en nu de bezitter van het recentste model decorder. Het snelheidsverschil is alvast de moeite.
@ Dabo, Het zal wel stillekes aan duidelijk worden dat v3 bezitters bij problemen gewoon beter een ruilnummer vragen voor een recentere decoder, want ze weten heel goed bij Proximus wat voor een miserie er is met de V3 (V3b) .

Nu heb je wel niet vertelt welke recenter decoder je in ruil gekregen hebt de V4 of de V5 ? wel interessant om weten ;-)


@Pierre, wel raar dat je dit bij de V5 voor hebt en dat dit bij de V5-mini niet voorvalt bijvoorbeeld en nog raarder dat dit niet bij iedereen voorvalt met een V5 , dus zou ik eerder de conclusie trekken dat het in het profiel gedeelte zit aan de kant van Proximus en het eigenlijk niet zit in de software aan de kant van de decoder want nog een bewijs te meer dat niet enkel sommige mensen dit voor hebben bij de v3 maar ook bij de v4 en ook bij de v5 en tenslotte gaat het om andere software op de verschillende decoder types !


Maar van Proximus uit wordt er nooit een duidelijk antwoord gegeven, ze zeggen wel het fenomeen is gekend en we zijn er mee bezig maar nooit of het aan de decoder of decoder software gelegen is of dat het eerder aan de proximus server kant ligt !


Natuurlijk het resultaat of het probleem voor de gebruiker is wel het zelfde ;-)
Elza,


Volgens Proximus is het een probleem dat verspreid voorkomt in Vlaanderen. Begin oktober heeft men mij verzekerd dat men er mee bezig is maar tot op heden is het nog steeds niet opgelost. Men sprak toen ook niet van een software probleem.


In de loop van de maand september heb ik voor de V3 de nieuwe Sigma software 3.2.2.50 doorgekregen en vanaf die dag was de V3 volledig van slag. Vanaf toen doken de gewiste nPVR opnamen steeds opnieuw op.


Daarna kreeg ik een V4 en bleef alleen het nPVR probleem over. Uiteindelijk kreeg ik dan een V5 maar ook hier de steeds terugkerende nPVR opnamen. Ik programmeer niet meer via TV-Overal, vermijd de decoder of de bbox te resetten en dan gaat het wel.


Maar je kunt eigenlijk maar beperkt profiteren van bijvoorbeeld TV-Overal. Diepe slaap van de V5 gaat in het geheel niet want dan komt alles terug.


Stel je voor dat ik een V5 mini zou hebben en alle gewiste nPVR opnamen telkens opnieuw te voorschijn komen. Ik mag er niet aan denken.




Dan heb ik veel geluk met mijn v5-mini dat ik het probleem niet heb ja


Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad Elsa, een geluk dat je die problemen niet hebt, stel je voor dat al uw gewiste opnames terug te voorschijn komen, je zou ineens groen en purper uitslaan van colère en u kennende zou je die V5 mini die je verafgod kapot slaan met de hamer.duivel
Mien minie vee vuuvetje kapot sloan néét zulle , nooit van mien leven 't is enecht biejoeke, 'k zoentnie kun missen
Reputatie 6
Badge +2
Dus je geeft toe dat uw V5 mini uw afgod is.lach
zolang ik er geen miserie mee krijg toch knipoog
@ Elza,


@ Sinjoor,


Proximus is er blijkbaar in geslaagd de problemen met het steeds terug te voorschijn komen van de gewiste nPVR opnamen in de opnamelijst op te lossen; Dit tenminste in mijn geval.Ik kan terug programmeren via de laptop en de iPad. Ook na het rebooten van de decoder of van de bbox laten zij zich niet meer zien. Alles werkt nu zo als het hoort.
Bedankt voor de feedback Pierre,


Hopelijk is het een oplossing voor iedereen, maar het zou ook kunnen dat er bij sommige klanten ergens iets moet gebeuren aan de TV profiel instelling (aangezien niet iedereen dit voorhad, zoals ik o.a.) en dat ze dit doen op het moment dat de klant belt naar de Helpdesk !
Badge
Beste Pierre,


hier zijn blijkbaar, deze ambetante problemen steeds niet opgelost.
Beste computerken,


Ik heb ook wel wat geduld nodig gehad voor aleer het probleem van de baan was.


Ik heb op 7 oktober aan Onze medewerkers gevraagd of zij het niet konden oplossen.Zij hebben de zaak doorgespeeld aan hun engineering team en blijkbaar is het hun nu gelukt.
Inderdaad het zal een ingreep zijn die niet voor alle personen tegelijk zal gebeuren maar ergens in de persoonlijke instellingen van je TV Profiel waar er iets verkeerd loopt zodanig dat verkeerde gegevens doorgespeeld worden bij een herstart van modem en/of decoder en moest het een algemene fout zijn dan zou ook iedereen met dit probleem af te rekenen hebben en dit is al lang duidelijk dat het zo niet is.


Dus zal het inderdaad een kwestie zijn dat je bij het doorgeven van het probleem op de persoon valt die de bevoegde dienst/persoon bij engineering inschakelt.


Daarom best ook nog eens een klacht indienen via ► http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQxNjg0NTQ2NS9zaWQvVFJtRHBlOG0%3D" target="_blank

Reageer