Skip to main content
Tijdje geleden heeft Belgacom (denk met de invoering van nPVR) de instelbare tijden voor en na een opname aangepast. Dit kan voor de nodige frustratie bij mij zorgen omdat het maximaal maar 5 minuten op voorhand kan starten met het opnemen en maximaal 20 minuten na.

Dat dit nipt is moet ik waarschijnlijk niemand uitleggen. Ik heb al meermaals programma delen gemist, vorige week nog een heel deel van Basta, dit was blijkbaar 10 tot 15 minuten vroeger begonnen dan stond aangegeven in de TV guide, met als resultaat dat ik een heel stuk heb gemist. Of als programma's uitlopen, vertraging hebben of er last minute aanpassingen zijn aan het uitzendschema mis ik ook regelmatig het einde van films, serie's en andere programma's.

Vroeger, toen ik Belgacom TV net had, konden wij nog tot 90 minuten voor en na een opgenomen programma bij opnemen. Waarom kunnen wij dit nu niet meer? Als dit lokaal op de HDD van de decoder wordt opgenomen kan dat toch geen probleem zijn, dat nPVR wordt beperkt kan ik nog verstaan (maar liefst ietsje minder nipt)

Hoop dat er hier iets kan aan gedaan worden

Wat in vergelijking met vroeger, zijn we er op achteruit gegaan ipv vooruit.

Het is altijd mogelijk de handmatige opname te gebruiken. Je stelt dan begin en eindtijd in zoals je zelf wilt. Echter enkel mogeljk in PVR (HDD). In nPVR kun je overwegen het programma ervoor en dat erna mee in te plannen. Het is een lapmiddel natuurlijk, maar het helpt. Als je nu in PVR 2 of 3 programma's nà mekaar op dezelfde zender inplant, dan kloppen de opnames ook niet altijd. Soms staat er nog een stuk van 1 mee op 2, of soms is het andersom (als 2 vroeger begint).

Waarom zijn die extra tijden (voor/na) of die manuele opname sowieso nog mogelijk.

We werken toch digitaal he?

In het analoge tijdperk bestonden er al videorecorders die met een PDC (program delivery code) konden werken, enige voorwaarde was dat de tv zender dit signaal meestuurt.

In het digitale tijdperk kan dit toch niet onoverkomelijk zijn, waarom zelfs niet meteen alle reklame verwijderen uit een opname.

(uiteraard allemaal in optie)

Als de marketing boys nog ideeën nodig hebben, bij deze hebben ze er al 2

Op onderstaande melding via het contactformulier van belgacom krijg je enkel een reactie van de skynet support dat ze hier niets aan kunnen doen

Hoe komt het dat de opname van een TV programma eindigt voor het einde van het programma.

Via digitale TV wordt men geinformeerd hoelang het hyidige programma nog duurt en wat het volgende programma is, ik begrijp dat TV zenders niet altijd het programmaschema volgen, maar digitaal moet het toch perfect mogelijk zijn om een opname correct, tijdig en volledig uit te voeren.

Ik ben 2 geleden overgeschakeld naar Belgacom TV en heb deze week een eerste opname uitgevoerd. Helaas heb ik het einde van het programma dus moeten missen wegens opname vroegtijdig gestopt

Tja, ik heb dat allemaal al in de ideeënbus gelanceerd Walter, maar PDC hebben ze bij Telenet ook nog niet hoor. Schijnen ze bij digital TV niet nodigt te vinden....

Reageer