Opname tijd


Kan de opname tijd van programas niet verlengd worden, die 20min zijn toch wel iets te krap om een langspeelfilm op te nemen.

deze maand alleen al zo een 4 tal films waarvan ik het einde niet gezien heb, ik denk dat dat een aanpassing van de opnameduur niet zo moeilijk kan zijn.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Op de harde schijf opnemen kan je eventueel met de manuele planning vrij instellen. Maar de verlenging van de opnametijd uitbreiden is hier al meermaals gevraagd. Hopelijk wordt dat nog aangepast in de nieuwe interface.
Badge
Normaal is die 20 min toch ruimschoots genoeg.Als dit nu eenmalig zou voorkomen kan ik dit begrijpen maar meerdere keren.
normaal zou die 20min inderdaad genoeg moeten zijn.

het er niet volledig opstaan van een opname kan soms ook liggen aan fouten in de tv gids

mvg
Badge
Ik heb het maar 1 keer voor gehad op vijf tv toen ik de dingen des jevens wilde opnemen.Dit is de aflevering van de dag er voor.Ze zenden die 2x uit zoals ze alles herhalen.Nu weet ik als ik dit programma nog eens opneemik hetgeen ervoor en erachter ook moet opnemen omdat vijf tv zijn programatie aan nacht naar dag blijkbaar niet goed kan aanpassen.
Reputatie 7
Badge +1
Als de zenders op korte termijn wat schuiven in de programmering kan dat nooit op tijd in de TV-gids gecorrigeerd worden denk ik. Maar in de meeste gevallen is die 5 voor en 20 na regel voldoende. Als je opeenvolgende programma's plant op harde schijf sluiten die normaal altijd aan, maar soms staat er dan en stuk van het einde mee op het begin van het volgende. Lichtjes vervelend, maar je verlies amper een paar seconden. Op het netwerk overlappen opeenvolgende programma's altijd een stuk, maar daar staan die stukken dan dubbel, doordat het eerste 20 minuten uitloopt en het volgende 5 minuten eerder begint..
Eva,

ik vind echt dat Belgacom hiet wat moet aan doen,

3 films van de laatste weken

Finding Forrester

Waterworld

John Q

of doet belgacom dit bewust omdat we meer films zouden huren.

niet echt een tevreden klant de laatste maanden

XIII
Badge
Ik ken nu die films eerlijk gezegd niet maar zijn dat films van langer dan 2 uur of zo want ik snap dat gewoon niet.Er bestaan enkele zenders die bekent zijn om hun reclame waardoor ook die gids niet meer juist loopt zoals vtm/enkele duitse maar dat was bij telenet maar zelfs ik heb het nog maar 1 keer voor gehad bij 5 tv s'morgens maar die zijn gekend die beginnen wanneer ze wakker worden.
de vraag is, waarom staat de opname er niet volledig op

ligt de fout bij de zenders door niet naleving van hun programmatie (lijkt me sterk dat ze 20min uitlopen) of zat er misschien een fout in de belgacom tv gids?

mvg
Badge
xenne ik weet zou infeite eens graag weten hoe zo'n gids werkt is het een computer die op het uur geopdate word of gebeurt het anders ik zou het wel eens graag willen weten want we zouden wel gemakkelijker over die gids kunnen praten.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb hetzelf nooit getest, maar zou het niet kunnen dat de interne klok van de decoder niet meer juist loopt en daardoor de opnames niet tijdig starten/stoppen?

Iemand dit al eens getest?
Beste XIII,

In de volgende software update zal er terug de mogelijkheid zijn om de opnames langer te laten uitlopen dan de nu voorziene 20 minuten. De gegevens in de tvgids worden door de zenders aangeleverd, in principe kloppen deze dus.

Er is, zoals sinjoor hierboven al aangaf, nog steeds de mogelijkheid om de opname manueel te programmeren (vcr-stijl) waar je zelf het begin- en einduur kiest.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
<quote="Eva van Belgacom">
In de volgende software update zal er terug de mogelijkheid zijn om de opnames langer te laten uitlopen dan de nu voorziene 20 minuten.
</quote>

Haleluja!
Badge
ik hoor in mijn omgang toch geen klagen over die opname tijd.Het zal dus weer plaatselijk zijn zeker,en gemakshalve.;)
ik kan er zelf ook niet van meespreken, opnames stonden er tot nu toe steeds compleet op. hout vasthouden, zeker?

mvg

Reageer