Opname met cirkeltje in tv-guide - staat niet bij geplande opnames onder PVR

  • 4 April 2011
  • 15 reacties
  • 2753 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
De laatste tijd valt het op dat meerdere opnames slechts gedeeltelijk zijn opgenomen (Dexter op Acht).

Vandaag probeer ik Dexter opnieuw te programmeren voor de komende dagen, maar wat zie ik:

De opname staat met cirkeltje in tv-guide maar toch staat het niet bij geplande opnames onder PVR -- wat is er aan de hand?

Het gevolg is dan wel dat ik van zo'n opname de opties niet meer kan vervanderen (want staat niet bij geplande opnames) !

Volgens mij heeft het te maken met de laatste software update.

Nu nog beter, op de 2e decoder probeer ik als test een opname op Vitaya en hoewel er nog niets was gepland, beslist de decoder om tot 30dagen beschikbaar. Ik probeer dit nog eens voor een andere dag, idem ! Toch kan ik de opname verplaatsen van 30d naar "verwijderen indien schijf vol". Begrijpe wie begrijpen kan.

15 reacties

Badge
Ja ik heb dat gisteren ook meegemaakt.Eerlijk gezegd ik ben niet helemaal tevreden met dit soort van opname dat nu gebruikt wordt.Ik ben er ook nog niet helemaal uit met die 30 en oneindig van mij mag gewoon terug die groene knop ingevoerd worden.De meeste mensen waren er nu toch mee weg.waarom dit nu weer afschaffen en misschien binnen 5 of 7vjaar weer iets nieuws proberen.
Reputatie 7
Badge +1
"Verwijderen indien schijf vol" is nu synoniem van PVR of op harde schijf....rare logica....

Dat heeft Eva hier ergens zo uitgelegd nochtans.
Ja ,sinjoor71, ik had dat ook gelezen. Maar bij mij werkt dat niet.Ik vink dat aan "verwijderen indien schijf vol" .Dan bevestig ik. Maar als ik dan ga kijken bij de opname dan staat ze terug op 30 dagen.

Ik neem ook Dexter op in serieopname maar daar staan sommige opnames dubbel . 1 keer met een cirkel en 1 keer met een driehoek in een cirkel. Die driehoek wat wil dat zeggen?
Reputatie 7
Badge +1
Serieopnames kunnen dan al zéker niet met 30d. Maar dat die dubbel staan is niet het privilége van de nieuwe interface. Ik heb nog de oude, en heb de laatste tijd ook dat die series dubbel in de planning komen, een met een R en een met een X. Soms is het voldoende om die met een X (met de blauwe knop, die O zo handig is) te verwijderen. Maar soms is die met een R dan mee weg en moet je de hele serie wissen en terug ingeven vanuit de TV-gids. Ik ben er trouwens zeker van dat ook die groene knop van de oude interface bij de nieuwe zal gemist worden.....al was ook daar de tekst "opnametijd verlengen" even misleidend als "verwijderen indien schijf vol"...waar het gewoon betekende van netwerkopname naar lokale opname veranderen of omgekeerd (wat bij de nieuwe niet kan ?).
Badge
sinjoor71 als jij die interface hebt mag je mij als eerste zeggen hoe je dat klaarspeeld.Ik weet het Eva heeft het hier gezegd ik heb al eens een prive mail gestuurd.Daarom heb ik nu toch liever terug het principe met die groene knop omdat je met die nieuwe decoders met een veel grotere schijf zit.
Badge
Blijkbaar is mij dat gisteren toch gelukt naar oneindig zetten.Enkel blijven die opnamens dus blijkbaar op 30 staan en tellen die niet af wat dus infeite een beetje mislijdend is had beeter een andere omschrijving gehad.Want normaal die opname van de 4 de kan nooit 30 dagen zijn.
Beste frank,

Als u een opname plant dan komt er een dun cirkeltje te staan. Voor je dat dun cirkeltje ziet staan dan vraag de decoder of je met of zonder marge wilt opnemen.

Bij sommige kanalen krijg je daarna nog een keuze of je de bewaartijd van 30dagen wil aanpassen. Je kiest dan voor ja en verwijderen indien schijf vol.

Daarna krijg je dat dun cirkeltje bij de programma in uw tvgids. Dan zou die ook bij de geplande opnames moeten staan(indien dit niet het geval is dan kan je best eens de decoder herstarten).

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Badge
Maar eerlijk gezegd vind ik het toch een ingewikkeld systheem waar je toch enige tijd zoet met bent.En hoe ik dat dan altijd doe weet ik ook niet want ik ben nog nooit geen circel tegen gekomen.En wat dat irriterend rooie ding op die decoder is weet ook niemand.;)
Reputatie 7
Badge +3
Als ik programmeer via "TV-GIDS" - "ZOEKEN - "OP NAAM" en ik plan een uitzending die "botst" met een reeds geplande uitzending, dan gaat alles blokkeren en moet ik van voor af aan beginnen. Dit loopt fout sinds de nieuwe update en is heel ergerlijk, want je moet opnieuw heel wat aanklikken en ook nog eens opnieuw een deel van de titel van het programma ingeven. Met die kleine lettertjes op de afstandsbediening is dat niet goed te doen als je wat ouder bent en niet meer 100% goed ziet. :-((((
Reputatie 7
Badge +1
Ik zie het al. Een deel van de opties is weggevallen. Korte samenvatting

  1. Geen rode knop meer in de TV-gids,
  2. geen groene meer in de planning,
  3. geen blauwe meer in planning én opnames om te wissen....
  4. er kan wél van 30d naar lokaal (verwijderen indien schijf vol) overgezet worden, maar niet meer andersom...
  5. de infobalk kan niet meer uitgeschakeld worden, alhoewel de handleiding beweert van wél.
  6. het "hervatten" bij het bekijken van opnames werkt nog maar als je de stopknop gebruikt bij het onderbreken.

Verbeter mij als ik fout zit.
Badge
Als ik hier één mag uit kiezen dan is het de groene knop.Was toch makkelijker vroeger dan wat je nu moet doen.Ik denk nu wel hoe het moet maar heb er toch weer enkele dagen moeten over doen zoals nog enkele dingen.;)
@sinjoor71 Je kan die infobalk gelukkig wel nog uitschakelen.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor "info" Frodo. Maar dat hebben ze dan vergeten in de handleiding.
Badge
Wat ik dus gisteren probeerde van 30 naar oneindig is dus blijkbaar niet gelukt.Want wat zie ik nu.Doodgewoon 29 er achter.Dus dat word heel gewoon nog eens een week zoeken.Waar is de tijd van de groene knop Wenkbrauw ophalen.
Zoals jullie konden lezenhad ik dus bij "serie opname dexter" verschillende afleveringen bubbel staan waarvan veel met een driehoek. Voor alle zekerheid alles gewist en serie opnieuw ingegeven de dag van de opname. En wat dacht je ,niets opgenomen ook al stonden ze in planning met cirkel. Ook nog altijd verkeerde info in de tvgids op sommige zenders gaande van verkeerde afleveringen (Sopranos volgens www.acht.tv volgende week het 5 de seizoen en volgens de gids oude afleveringen ) tot verkeerde tijd tot verkeerde programma's. Ik betaal meer dan 10 € per maand voor dit gebruiksgemak.

Reageer