Beantwoord

Opname


Reputatie 2
Badge
Tijdens de problemen eerder deze week was ik programma aan het opnemen en het blijft nu maar altijd verder opnemen, ik kan de opname niet stoppen of verwijderen.
Al reset uitgevoerd maar niets helpt
graag hulp aub
icon

Beste antwoord door Martin 2 March 2017, 17:07

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 2
Badge
Andy, ik heb dit al meerdere keren uitgevoerd maar het lukt echt niet , programma is conviction opname van naandagavond
Andy,
Dit probleem is opgelost, door opname van zaterdag ll.
thx:D
Reputatie 2
Badge
Merci voor alle moeite grtn
Dat verhogen probeert hij volledig automatisch, zelf al kan hij dat wel, dan nog kan dit tijdelijk zijn, en kan hij uw lijn terug op lagere snelheid zetten.
De D van DLM staat voor dynamisch dus is het niet statisch en kan dit veranderen naar gelang hij vasstelt dat je lijn onstabiel wordt bij een hogere toegekende snelheid of ook als door het feit van je hoger toegekende snelheid de lijn bij anderen onstabiel wordt.
Maar lager dan je vectorsneheid (50Mb/s voor zone 2) kan hij uw lijn niet zetten.
Reputatie 2
Badge
Dlm kan dus mijn snelheid niet verhogen ofwel?
Inderdaad je zit in zone 2 met een vectoring snelheid = 50/6 wat de mimimum snelheid (minus overhead) is die aangegeven wordt door proximus
en de DLM moet dan proberen om je te verhogen tot 85/15, ( in zeer goed omstandigheden zou het 100/20 kunnen worden) wat dan de maximum snelheid is die Proximus opgeeft.

Je kan het vergelijken met de wifi normen waar een max hogere snelheid opgegeven (theoretische snelheid) en in de praktijk haal je dan een (veel) lagere snelheid afhangende van verschillende factoren en je betaald ook evenveel voor zo'n wifi/router of je nu een lagere of veel lagere snelheid haalt (door verschillende meespelende factoren)

Maar wat wel in feite oneerlijk is dat klanten die bv in zone4 zitten met veel lagere min en max snelheid, even veel moeten betalen als iemand als ik die in zone 1 zit, om dan nog niet te spreken van zij die nog op ADSL snelheid zitten !

PS juist nog een opmerking in dit verband van iemand anders gelezen, die zegt:
hogere snelheden die je via DLM kan krijgen, zijn "nice to have" maar geen belofte!
Reputatie 2
Badge
AndyM

van laatste 2 ben ik zeker afstand tot rop is 525 meter

voor decoder in orde
Reputatie 5
Badge +4
op onze site staat deze info, maar niemand leest dit natuurlijk hé :

Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html

Voor je decoder: Mijn collega Kim heeft dit al doorgestuurd, is wachten op feedback van engineering.
Reputatie 2
Badge
De een meer dan de andere en dit voor dezelfde prijs................
en hoe gaat het verder met dat decorderprobleem aub
omdat dit mogelijk is voor stabiele lijnen (afhankelijk van verschillende factoren) en daar beslist de DLM over,
bv ik krijg deze max snelheid wel, anderen weer niet enz...
Reputatie 5
Badge +4
Daar kan ik jammer genoeg niet op antwoorden. Max 50Mbps kan je krijgen. Meer niet. Mvg, AndyM
Reputatie 2
Badge
AndyM,
ok maar waarom geeft proximus dan een hogere snelheid aan in test?
Reputatie 5
Badge +4
Dan vrees ik ervoor dat je geen hogere snelheid zal kunnen krijgen. Ik heb even een beschikbaarheidstest uitgevoerd op je lijn en de maximum bandbreedte die je kan krijgen is 50 Mbps.
Reputatie 2
Badge
AndyM

bbox is heropgestart speedtest gedaan niets veranderd van snelheid, ik krijg geen hogere snelheid
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb even een "Apply Best Speed Profile" toegepast op de lijn zoals Martin voorstelde. Mvg, AM
Bij een snelheidstest bv. speedtest.net krijg je niks op je tv scherm, maar wel op je pc/laptop.
Maar je bedoelt waarschijnlijk de automatische lijntest, als het niet lukt vraag het in een privébericht bv aan het proximus team om een 'Apply Best Speed profile' uit te voeren.
Die maximum snelheden zal je maar halen als de DLM kan vaststellen dat je lijn dit aankan om de stabiliteit te kunnen garanderen.
Ik veronderstel dat je een B-box3 hebt want als je een b-box2 hebt, laat die dan best omruilen.
Reputatie 2
Badge
KimB,

Als ik op opname stoppen druk en vervolgens op bevestigen gebeurd er niets. Kan het niet verwijderen.
Ik heb snelheidstest uitgevoerd maar krijg niets op tv scherm.
Volgens de test op proximus moet ik toch hoger kunnen dan mijn 45MB dat is alles wat ik haal
pc aangesloten met kabel en alle andere toestellen uitgeschakeld
ook als de decoder(s) opstaat en ook als hij afstaat met PVR opname(s) (bvb bij v5 en v4 decoder) vermindert de snelheid die van je speedtest.
Best altijd de test doen als je verbonden bent via netwerkkabel aan de b-box en niet via wifi.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat je wel een optie opname stoppen hebt, wat gebeurt er juist als je daarop klikt?

Wat de snelheid betreft, als ik je lijn uitlees, zie ik dat er 50 MB toekomt op de modem, als je via wifi connecteert, haal je meestal iets lagere snelheden. Ook wordt de snelheid verdeeld over de verschillende apparaten die verbonden zijn, dus als er veel apparaten (vb tv, laptop, smartphone...) verbonden zijn zal je snelheid ook iets minder zijn.
Je kan hiervoor ook zelf een automatische lijntest uitvoeren door te bellen naar 0800 22 424
verder meer informatie klik hier
daar staat ondermeer:

.......Je kan een automatische lijntest aanvragen om terug op het
hoogst mogelijke profiel terecht te komen:
( je kan ook aan een Proximus medewerker vragen 080022800 om
een 'Apply Best Speed profile' uit te voeren ).......
Reputatie 2
Badge
volgend probleem,
normaal volgens jullie site zou ik dit moeten hebben

Products

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload

ik geraak niet hoger dan zie speedtest http://www.speedtest.net/my-result/6094157965
Reputatie 2
Badge
dit zijn de foto's
Reputatie 2
Badge
ok eventjes foto nemen, ik heb dan nog een probleem
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga engineering effectief eens naar je lijn laten kijken. Kan je juist nog eens een foto doorsturen van welke opties je precies hebt als je naar de opname gaat?
Reputatie 2
Badge
Bij mij ook niet, het lukt niet, ik hoor wel wat het volgende zal zijn
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb dat probleem ook gehad, een dikke maand geleden. Engineering moest het toen oplossen.:( Ik vrees dat hier hetzelfde aan de hand is. Had toen een reset van Bbox en decoder gedaan (heeft me verschillende uren gekost) maar niks hielp.

Reageer