Beantwoord

Opname


Reputatie 2
Badge
Tijdens de problemen eerder deze week was ik programma aan het opnemen en het blijft nu maar altijd verder opnemen, ik kan de opname niet stoppen of verwijderen.
Al reset uitgevoerd maar niets helpt
graag hulp aub
icon

Beste antwoord door Martin 2 March 2017, 17:07

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Kieken10,

Probeer even van je decoder uit te zetten door achteraan de schakelaar op "0" te zetten. Doe dit ook met je modem. Wacht 5 seconden en herstart de modem. Kan paar minuten duren voor de modem herstart is. Nadien zet je de decoder aan. Is hij dan nog steeds het programma aan het opnemen?

Indien wel, kan je mij zeggen over welk programma het gaat?

Met vriendelijke groeten,

AndyM
Reputatie 2
Badge
Andy, ik heb dit al meerdere keren uitgevoerd maar het lukt echt niet , programma is conviction opname van naandagavond
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb de opname verwijderd en opnieuw toegevoegd. Kan je eens checken?
Reputatie 2
Badge
raar maar waar hij staat nog steeds bij opnames en rood bolleke geeft aan dat hij opneemt
dus niet opgelost
AndyM kan dat iets te maken hebben met zijn harde schijf,(V5), dan zou hij deze even kunnen uitswappen?
Reputatie 5
Badge +4
Voor ik het doorstuur naar onze engineering zou ik toch je even een reset laten uitvoeren van je decoder.
Hoe?

Stap 1
Schakel de decoder uit via de ON/OFF knop achteraan de decoder

Stap 2
Schakel de decoder terug aan via dezelfde ON/OFF knop

Stap 3
Duw direct nadien op de knoppen UP (pijltje naar boven gericht) en TV vooraan de decoder

Blijf duwen totdat je op het scherm Waking UP + te zien krijgt. Nu mag je knoppen loslaten.

Stap 4
Vervolgens moet het bericht Hello DRA op het scherm van de decoder verschijnen.

Het kan tot 15 minuten duren voor je decoder volledig gereset en opgestart is.

Laat mij nadien iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Andy








Reputatie 5
Badge +4
Dag Martin,

Hij kan proberen maar denk niet dat dit de oorzaak kan zijn. Heb hem een reset decoder even aangeraden. Indien NOK, dan sturen wij dit even door naar onze engineering.

Mvg, Andy
Reputatie 2
Badge
Andy,

Ik heb alles uitgevoerd zoals je gevraagd hebt echter zonder resultaat, het staat er nog steeds
Dag Martin,

Hij kan proberen maar denk niet dat dit de oorzaak kan zijn. Heb hem een reset decoder even aangeraden. Indien NOK, dan sturen wij dit even door naar onze engineering.

Mvg, Andy

Dat was maar een veronderstelling dat het eventueel daar iets zou kunnen te maken hebben omdat ik hier vroeger ergens een antwoord gelezen heb dat van egineering kwam, dat er in feite voor een PVR opname ook een Cloudopname in copy opgenomen wordt en vandaar dacht ik moest het nu die PVR opname zijn die blijft hangen op opname?
Reputatie 7
Badge +4
Zou je ook eens een reset van je bbox kunnen doen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Zet nadien nog even de decoder uit en aan via de knop achteraan.

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
Reputatie 2
Badge
Kim,
Beiden gerest probleem is er steeds nog
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb dat probleem ook gehad, een dikke maand geleden. Engineering moest het toen oplossen.:( Ik vrees dat hier hetzelfde aan de hand is. Had toen een reset van Bbox en decoder gedaan (heeft me verschillende uren gekost) maar niks hielp.
Reputatie 2
Badge
Bij mij ook niet, het lukt niet, ik hoor wel wat het volgende zal zijn
Reputatie 7
Badge +4
Ik ga engineering effectief eens naar je lijn laten kijken. Kan je juist nog eens een foto doorsturen van welke opties je precies hebt als je naar de opname gaat?
Reputatie 2
Badge
ok eventjes foto nemen, ik heb dan nog een probleem
Reputatie 2
Badge
dit zijn de foto's
Reputatie 2
Badge
volgend probleem,
normaal volgens jullie site zou ik dit moeten hebben

Products

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload

ik geraak niet hoger dan zie speedtest http://www.speedtest.net/my-result/6094157965
Je kan hiervoor ook zelf een automatische lijntest uitvoeren door te bellen naar 0800 22 424
verder meer informatie klik hier
daar staat ondermeer:

.......Je kan een automatische lijntest aanvragen om terug op het
hoogst mogelijke profiel terecht te komen:
( je kan ook aan een Proximus medewerker vragen 080022800 om
een 'Apply Best Speed profile' uit te voeren ).......
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat je wel een optie opname stoppen hebt, wat gebeurt er juist als je daarop klikt?

Wat de snelheid betreft, als ik je lijn uitlees, zie ik dat er 50 MB toekomt op de modem, als je via wifi connecteert, haal je meestal iets lagere snelheden. Ook wordt de snelheid verdeeld over de verschillende apparaten die verbonden zijn, dus als er veel apparaten (vb tv, laptop, smartphone...) verbonden zijn zal je snelheid ook iets minder zijn.
ook als de decoder(s) opstaat en ook als hij afstaat met PVR opname(s) (bvb bij v5 en v4 decoder) vermindert de snelheid die van je speedtest.
Best altijd de test doen als je verbonden bent via netwerkkabel aan de b-box en niet via wifi.
Reputatie 2
Badge
KimB,

Als ik op opname stoppen druk en vervolgens op bevestigen gebeurd er niets. Kan het niet verwijderen.
Ik heb snelheidstest uitgevoerd maar krijg niets op tv scherm.
Volgens de test op proximus moet ik toch hoger kunnen dan mijn 45MB dat is alles wat ik haal
pc aangesloten met kabel en alle andere toestellen uitgeschakeld
Bij een snelheidstest bv. speedtest.net krijg je niks op je tv scherm, maar wel op je pc/laptop.
Maar je bedoelt waarschijnlijk de automatische lijntest, als het niet lukt vraag het in een privébericht bv aan het proximus team om een 'Apply Best Speed profile' uit te voeren.
Die maximum snelheden zal je maar halen als de DLM kan vaststellen dat je lijn dit aankan om de stabiliteit te kunnen garanderen.
Ik veronderstel dat je een B-box3 hebt want als je een b-box2 hebt, laat die dan best omruilen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb even een "Apply Best Speed Profile" toegepast op de lijn zoals Martin voorstelde. Mvg, AM
Reputatie 2
Badge
AndyM

bbox is heropgestart speedtest gedaan niets veranderd van snelheid, ik krijg geen hogere snelheid
Reputatie 5
Badge +4
Dan vrees ik ervoor dat je geen hogere snelheid zal kunnen krijgen. Ik heb even een beschikbaarheidstest uitgevoerd op je lijn en de maximum bandbreedte die je kan krijgen is 50 Mbps.

Reageer