opgenomen programma's

  • 20 December 2012
  • 3 reacties
  • 541 Bekeken

Reputatie 2

Dag iedereen,


Sinds enkele dagen hebben wij het volgende probleem : als wij een opgenomen programma vb. een film willen bekijken, stopt het beeld en het geluid enkele seconden, daarna gaat de film door maar blijft beeld en geluid altijd hangen. Dit is vervelend .


Wat kan ik hieraan doen?


groetjes


Monique.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb de laatste tijd ook nu en dan problemen met het afspelen van nPVR-opnames. Ik vraag me af of dat weer geen overbelasting van de servers is. Het is nl. niet voor alle nPVR-opnames diezelfde avond opgenomen, of soms bij al langer opgenomen. Bij sommige mislukt het afspelen gewoon, bij andere zijn er storingen en haperingen. Vermits het bij andere nPVR-opnames wél gaat op hetzelfde moment, vermoed ik dat bepaalde servers niet kunnen volgen. Ook helpt het soms even een herstart te doen, kom je dan op een, andere server ? Soms is het gewoon voldoende een tijdje rechtstreeks live naar iets te kijken en dan de opname terug te starten. En het is niet omdat er 2 HD-streams moeten werken, want dat is (bij slechts één decoder) enkel het geval als je tegelijk een PVR-opname hebt lopen, en dat is niet het geval. Stream heb ik ruim voldoende met een 50/6 profiel waarvan 20 Mbps gereserveerd is voor TV, en met slechts één decoder.



Ik heb de laatste tijd ook nu en dan problemen met het afspelen van nPVR-opnames. Ik vraag me af of dat weer geen overbelasting van de servers is




waarschijnlijk wel... de toevoeging van vierhd & vijf hd zal ook wel voor wat meer trafiek zorgen, maar ik moet zeggen dat ik zelf nog geen ongemak ondervonden heb, niet met het starten van opnames, niet met storingen tijdens het kijken..... enige ongemak was dat ik eens een opname niet kon starten die nog bezig was


ik heb hier nog een bugvrije v3 decoder, maar denk niet dat software hier van belang is


mvg



Reputatie 7
Badge +1


Ik had gisteravond weer problemen met het afspelen van een bepaalde nPVR-opname (van de dag ervoor). Een herstart van de decoder (2 min.) bleek dat op te lossen. Krijg je dan een nieuwe (betere, geherinitializeerde) verbinding met het TV-netwerk? Het lijkt wel zo.

Reageer