Opgenomen films niet kunnen kijken

  • 3 January 2015
  • 42 reacties
  • 566 Bekeken

Badge
  • Practitioner
  • 155 reacties
De beste wensen.


Heb een vraag en heeft iemand tips?


Heb ik een film opgenomen. Wil ik hem gaan kijken. Zegt ie een ogenblik is en dan springt ie terug.


Naar de index wat wij hebben opgenomen. Dank groet Frwi

42 reacties

Pas op in de tijd dat ik die wilde omruilen, dan waren ze nog niet zo happig om deze te vervangen, ondertussen zijn ze daar al soepelere in geworden.


In ieder geval wens ik je veel succes.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Elsa.


In elk geval zal ik 8€ in mijn pack moeten blijven betalen, wat voor decoder ik ook krijg. Wellicht zou men toch de prijs van de huur van de decoders kunnen laten afhangen van het model, met 8€ als maximum voor het nieuwste model (en 8€ miserie'afslag' voor de V3. ;-))


Misschien kunnen we ook eens een top 10 opstellen van de beste en de slechtste Proximus Centers in Vlaanderen en Brussel..
Reputatie 6
Badge +2
Wel Marleen, dan mag je Oostende Marie José plein alvast in die top 10 van de beste Proximus centers zetten want ik ben altijd goed bediend geweest in die Proximus center en ik hoop dat het zo blijft in de toekomst.
Reputatie 7
Badge +6
Hoera voor Oostende Marie Joséplein! Dat moet inderdaad ook eens gezegd worden.ja


Bij de slechtste 10 helaas Astridplein, Jette: spreken geen Nederlands, hebben geen technische kennis, lanterfanters zonder interesse voor de klant, zeker als hij niet komt om iets te kopen, echt miserabel.nee


Van Proximus center Brussel, Nieuwstraat , daar heb ik ook al veel horen over klagen en mijn man heeft daar ook bot gevangen toen, om de v3 door een recentere te laten vervangen nee


In verband met de huur van 8€/mnd, dit is voor de eerste decoder (uitgezonderd v5-mini, 4€/mnd) elke bijkomende decoder ,2de of 3de, gelijk welk type, is het 4€/mnd.


En als het van mij afhangt, zou de v3 aan 0€/mnd moeten verhuurd worden, ter compensatie voor de miserie die je ermee ondervindt frons


jaja Marleen je hebt het goed begrepen, gratis knipooglach
Reputatie 6
Badge +2
Beter zou zijn dat Proximus die V3 decoders uit omloop halen en een V5 decoder in de plaats geven in plaats van de mensen verder te laten sukkelen met dat onding.
Dat heeft Proximus hier al tot vermoeienis toe kunnen lezen, maar of het veel geholpen of invloed gehad heeft, dat is nog wat anders frons


Het zal op den duur toch niet anders kunnen want hoe meer functies er toegevoegd worden zoals netflix bv moeten ze toch sowieso de v3 vervangen.
Reputatie 2
Badge
Proximus zal wel hun rekening gemaakt hebben en blijkbaar willen ze zo lang mogelijk een gratis ruil van de V3 uitstellen. Ik vermoed dat de meeste mensen leren leven met 'reboot de decoder en de problemen zijn weg'.
vroeger wel maar volgens ik vernomen heb worden toch veel v3's omgeruild en zeker als ze nu ook geen update meer doen op de v3 (zoals ik hier en op andere posten al gemeld heb) om bv de opname problemen (om maar iets op te noemen) op te lossen, dan gaan ze toch ook niet meer moeilijk mogen doen als ze dit al toegeven en kenbaar maken aan de klant.
Reputatie 7
Badge +6
De medewerker op de technische dienst zei inderdaad onmiddellijk dat de V3 moest vervangen worden, hoor. Je moet het wel zelf vragen, dus wie niks vraagt, blijft er verder mee sukkelen.


Daarnaasr komt ook niet iedereen op dit forum, waardoor velen allicht zelfs niet weten waaraan hun ellende te wijten is en dus maar blijven 'rebooten'. Of dat een slimme zet is van Proximus durf ik betwijfelen, want er hebben er al voor minder gedreigd te vertrekken naar de concurrentie.


Daarnaast geven ze dan standaard een V4 ter vervanging, waardoor de problemen vrolijk verder blijven duren, zolang die update er niet is, dus als klant word je er niet direct beter van. Het zal de klant worst wezen dat Proximus met een hardnekkige bug zit, die wil gewoon rustig TV kijken.
Met wat aandringen en ook het goede proximus center te kiezen ;-)

kan je een v5 bekomen dat heb ik zelf ondervonden.


Het probleem is dat je ergens moet zelf beslissen of je ook met de bugs kunt leven die opduiken met bbox en/of decoders, en als je dat niet kan is er eigenlijk maar één oplossing ofwel proberen de decoder te bekomen met het minst aantal problemen, voor het ogenblik de v5, en als dit ook niet lukt dan maar overstappen naar de concurrentie, en veel meer kan je echt niet doen, akkoord je kan nog 'ombudsman' en 'test aankoop' aanspreken hierover, maar het brengt niet altijd iets op.
Reputatie 7
Badge +6
Ach Testaankoop en de Ombudsman, pfff, in dit geval.


Eigenlijk, ware het niet door het constante gerommel op dit forum over die decoderproblemen, zouden ze bij Proximus al hebben toegegeven, tenminste hier, dat ze met een hardnekkige bug zitten, dat de V3 moet vervangen worden, omdat die niet meer ge-updated wordt, dat de V4 er ook onder lijdt, de V5 minder of niet etc.?










op sociale media hebben ze dit tamelijk vlug toegegeven, dat is het probleem niet, maar het is meer dat ze in de verschillende proximus shops of proximus centers verschillende ideeën hebben omtrent het omruilen! en een omruilnummer geeft geen indicatie over welk type decoder ze moeten geven en daarom zeggen ze dan maar 't hangt af van wat we in stock hebben !!
=> FOUND THE SOLUTION !!!!!


Juist even de netwerkkabel uittrekken en terug inpluggen, en het werkt weer, nu moet ik niet meer elke keer de decoder of modem opstarten :-)


Waarom is Proximus hier nog niet opgekomen?




Grt.
In ieder geval zo'n tips zijn altijd welkom en leveren wat tijdwinst op ;-)


Dat kan inderdaad voor dit geval wel tot het zelfde resultaat leiden als de modem afzetten aangezien het probleem hem zit in het moeilijk contact maken met de server en door dit te doen gebeurt dit opnieuw, maar dan krijg je waarschijnlijk ,ook de gewiste opnames terug in je lijst (of voor sommigen wel en bij anderen weer niet) heb je dit vast gesteld bij u of dit gebeurt als je de utp kabel uittrekt, gewoon uit interesse om te weten.


Ik kan het niet testen aangezien ik die problemen nog nooit gehad heb en ik zet toch alle dagen de modem en decoder af, mss ook daarmee dat ik die problemen nooit heb, gebeurt automatisch met een klokje die op een bepaald uur uitschakelt en 's morgens weer opstart.


Mss is dit nog de beste oplossing om geen problemen meer te hebben, enfin alle wegen leiden naar Rome en ieder heeft zo zijn manier of trucjes 😉
NB: daarom ook dat in het resetten van de modem bij sommige problemen het ook kan een rol spelen in welke volgorde je juist werkt

en deze procedure is ook door sommige medewerkers gekend, daar is het ook best van als volgt te werken :


eerst utp kabel uittrekken.dan pas de modem zonder spanning zetten (15 sec) en wachten tot de DSL lamp continu brandt.

dan de utp kabel terugsteken.

Reageer