Opgenomen films niet kunnen kijken

  • 3 January 2015
  • 42 reacties
  • 567 Bekeken

Badge
  • Practitioner
  • 155 reacties
De beste wensen.


Heb een vraag en heeft iemand tips?


Heb ik een film opgenomen. Wil ik hem gaan kijken. Zegt ie een ogenblik is en dan springt ie terug.


Naar de index wat wij hebben opgenomen. Dank groet Frwi

42 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Uw decoder herstarten helpt meestal, ik had ook eens 2 keer voorgehad en telkens werd dat verholpen met mijn decoder te herstarten.
Badge
Dank je wel. Ga het proberen☺
Bij mij moet ik bijna dagelijks de decoder herstarten om dit veel voorkomende probleem op te lossen. Er komt normaal nog deze maand een update hieromtrent, zo werd beloofd door klantendienst. Hopelijk komen ze hun belofte na.
Als het om nPVR opnames gaat zeker ook de bbox eens rebooten want alleen decoder rebooten is niet altijd voldoende aangezien het bij streamen dikwijls verkeerd loopt in de modem.Dus als je toch deze problemen ondervindt beter de stekker van de decoder eerst uitrekken dan de stekker van de modem en na 15 seconden terug steken en pas als de dsl lamp van de modem continu brandt, dan de stekker van de decoder terug insteken.


NB: wat nog niet wil zeggen dat het probleem niet vroeg of laat zal terug komen.


Nu val ik weer in herhaling maar ik heb dit probleem dus tot nu toe nog nooit voorgehad en welke parameters er dan juist meespelen weet ik nog altijd niet.
Haast dagelijks moet hier de decoder heropgestart worden en daarna bekeken en gewiste programma's opnieuw voor de zoveelste keer gewist worden. Ik hoop op een snelle update zoals beloofd.
Ik maak dit ook echt dagelijks mee.


Hier thuis zeggen ze dat ik een nieuwe decoder moet gaan halen, maar zoizo heeft dat daar niets mee te maken hé, in heb v4.


Volgens mij ligt het echt wel aan de software ofzo..


Dit is echt al lang gaande, maar ik durf niet naar de helpdesk te bellen, want dan gaan ze weer men snelheid naar beneden halen zoals gewoonlijk.. Niet dat dat ook maar een iets van verschil zou maken... Ik heb perfect hd beeld op mijn profiel dus daar ligt het niet aan.




ze moeten dit echt DRINGEND gaan oplossen...




=> Kan 'Eva' dit ook even nakijken?
Eva is vervangen door 'onze medewerkers':


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
@ Greetje11, is dit ook met een V4 decoder dat je het voor hebt.
ik heb dat probleem al maanden en toen ook gebeld met techn. dienst. probleem was bekend en maanden geleden zeiden ze ook we werken er aan....ik heb het niet bij alle opnames. bij mij helpt het om de decoder even her op te starten, maar is inderdaad vervelend probleem


ter info ik heb een V5
Het is een fout die niet alleen in de decoder zit en daarom is het een complexe fout waar ze mee af te rekenen hebben dat kan je trouwesn vast stellen uit het feit dat het niet bij iedereen optreedt of even frequent optreedt zelf al heb je identiek dezelfde apparatuur.


Het is een combinatie van verschillende parameters, waar ook o.a. de bbox in meespeelt, kan je ook weer afleiden uit het feit dat er zijn die het kunnen oplossen (dan toch tijdelijk) met ofwel alleen de decoder te heropstarten of anderen door de modem alleen te heropstarten of weer anderen die beide moeten heropstarten.


Het komt ooit wel eens in orde en dan hebben we ondertussen wel weer een ander bug die de kop zal opduiken, ik denk dat het een beetje is zoals de dokter ook dikwijls zegt als er niet direct een medicament voor bestaat, 'je gaat er moeten leren mee leven' of andere specialisten zoeken in de hoop er ene is die het wel kan oplossen ;-)
ik veronderstel toch dat er een testfase is vooraleer ze de nieuwe software de wijde wereld insturen. Zouden ze dan niet beter eerst de bugs oplossen vooraleer ze te verspreiden onder hun klanten. dat zou je toch wel mogen verwachten voor een product waar je genoeg voor betaalt bij zo'n grote organisatie als proximus.
Dat klopt Nancy, dat gebeurd ook, er zijn zoveel parameters die meespelen dat het niet zo simpel is als het allemaal lijkt, maar de doorsnee gebruiker heeft daar geen boodschap aan, dat weet ik ook wel en iedereen verwacht als iets op de markt komt dat het feilloos werkt en dit zou zo ook moeten zijn, maar zoals iedereen vaststelt draait de realiteit wel weer ietsjes anders uit.


Ik zeg dit zeker niet om Proximus te verdedigen, ik heb zelf in de research gezeten en weet uit ervaring dat je wel tijd krijgt om te testen maar dan nog komen er hier en daar bugs boven en die moet je dan natuurlijk wel proberen van zo vlug mogelijk er uit te halen en iedereen weet ook dat alles maar ook alles om geld en concurrentie draait en dat is eigenlijk nog de ergste bug ;-)


Het is altijd het zelfde liedje, we mogen hier of elders op het internet ons ongenoegen uiten zoveel als we maar willen het is toch altijd de klant die als koning zal moeten wachten op de oplossing van de keizer!


En nogmaals ik verdedig hier het systeem niet mee, want de wereld draait al lang, spijtig genoeg, om zijn as van geld !
Reputatie 7
Badge +1
Als de concurrentie speelt, dan hadden ze toch al lang een bugsvrije interface moeten maken toch ? Maar het blijft bij aanmodderen...Als het om externe softwareontwikkelaars gaat, had ik die alvast al lang buitengesmeten!
Ze zijn afhankelijk van zowel externe soft en hardware ontwikkelaars die toestellen maken voor IPtv een heel andere techniek als bij TN trouwens , kijk maar naar de modems twee fabrikanten en beiden zijn niet in staat om iets bug vrij te leveren in samenwerking met proximus, zoals ik al zeg we redeneren soms te kort door de bocht en moest het dan zo simpel zijn als wij het voorstellen, waarom zouden de specialisten bij proximus en hun hardware , software leveranciers het dan niet kunnen oplossen zouden ze dan daar allen maar met idioten zitten, ik denk het toch niet, maar soit iedereen is vrij van te denken wat hij zelf wil, ik zeg tenslotte ook maar wat ik er van denk en weet.
elsa, zoals gezegd heb ik dat probleem al maanden geleden gemeld. een behoorlijke termijn om bugs op te lossen is ook niet onbelangrijk in de klantenservice....als je een product koopt en het werkt niet naar behoren, dan is dat geen goede service om het maanden later nog altijd niet opgelost te hebben of een oplossing te vinden. Verzachtende omstandigheden zijn hier niet aan de orde vind ik. als klant moet je zo zacht niet zijn met je begrip, dat zijn ze ook niet voor ons hoor ;-)


Ja, er steekt waarheid in, ik heb toch nog de methode niet gevonden om ze daar veel schrik te laten krijgen :-)
Vandaag is een zeer vriendelijke technieker mijn V4 decoder komen omwisselen voor een V5 decoder in de hoop dat hiermee alle problemen met opnames en andere zouden opgelost zijn. Volgens deze technieker reageren sommige decoders niet zoals zou moeten op de update en moeten ze vervangen worden om het gekende probleem uiteindelijk te kunnen oplossen. (andere V4 decoders soms wel)
Ik hoop dat hij gelijk heeft en dit na maanden van problemen. Dagelijkse heropstarten van decoder kan niet blijven duren.
Nogmaals dank aan de medewerker die me zelf voorstelde een technieker te sturen met nieuwe decoder en ook dank aan de gedienstige, uitermate vriendelijke technieker Proximus.
Dit mag ook eens vermeld worden. Het mag ook eens positief nieuws zijn.
Groetjes
Greetje
Nog ter info:


http://forum.proximus.be/comment/163663" style="color: black;" target="_blank npvr opnames kunnen soms problemen ondervinden met opstarten

wegens het feit dat decoder niet direct verbinding met die server vindt.

Dit is een bug waarvan we op de hoogte zijn en waar onze engineering mee bezig is

V5 en V5 mini zouden geen problemen mogen ondervinden ( stun feature active)

V3b en V4 decoders ondervinden veel hinder: bug fix nu in waves bezig

V3 decoder: wordt niet meer geüpdatet (30/01/2015)
Reputatie 7
Badge +6
Alle decodermiserie beu, vraag ik uiteindelijk toch aan de technische dienst om een omruilnummer voor mijn niet meer te updaten V3: zeer vriendelijke medewerker zegt onmiddellijk dat ja, alle V3 decoders moeten vervangen worden, ik krijg mijn nummer, ze willen hem zelfs leveren,maar hoeft niet, dus prima .... maar ik zal zeer waarschijnlijk maar een V4 krijgen, tenzij ik op een 'meegaande' (sic!) medewerker val die me toch een V5 wil geven. Ook bij levering zou het wss een V4 zijn. De medewerker van de technische dienst heeft daar geen vat op.


Waarom kan dat niet dadelijk een V5 zijn, want die V4 heeft duidelijk ook problemen en eer die bug eruit is, pfff. Moet je als klant echt eerst ALLE stadia van decoderellende doorlopen of zo? Staat dat misschien ergens in het contract van trouwe klanten?


Ik zal dus maar hopen op die 'meegaande' medewerker zeker. Hoewel, in Brussel ....


PS: mijn afstandsbediening moet ik houden, is dat echt dezelfde voor alle decoders?


Waarom moet je uw afstandsbediening houden ?


Het zal wel werken op de nieuwere decoders, behalve dat de V5 decoder afstandsbediening naast de IR ook een RF functie heeft dus dat je kan werken ofwel met radio golven alsook met licht golven
Reputatie 2
Badge
@Marleen, men wil natuurlijk liefst van de voorraad V4 decoders afraken.
Ik heb toch gemakkelijk een v5 gekregen, mss een beetje geluk gehad met de keuze van proximus shop leuven
Reputatie 2
Badge
Misschien zoeken tot je een shop kan vinden die geen V4s meer heeft:-)
Als je echt moeite doet en het voor over hebt kan je verschillende proximus winkels aflopen en het zal wel ergens lukken, mijn man had er al 3 geprobeerd en dan de 4de in leuven was uiteindelijk prijs
Reputatie 7
Badge +6
Allez, ik zie het al: dat wordt een daguitstap. Ik zal mijn bokes maar meenemen ook. En ... een kaarsje branden dat ik op een 'goeie' val, die het probleem van de decoders kent (want dat is ook nog niet evident).


Wat een gedoe toch.

Reageer