Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen


Hallootjes,


Ik heb hier ook iedere dag opnieuw het probleem van opnamen die ik gewist heb die opnieuw in de lijst van de opgenomen programma's staan. Een heel lastig probleem want je krijgt een lange lijst met opnamen bijeen en welke opname heb ik al gezien en welke nog niet, heel vervelend.


Ik heb al getelefoneerd met de technische dienst maar mijn probleem is maar gedeeltelijk verholpen. Waarom gedeeltelijk?


Omdat ik eerst het probleem had op mijn twee decoders en nu nog maar op 1 decoder.


Ik heb twee V5 decoders: 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer en communicatie gebeurd via PLC adapters (en ik heb een bbox 3 modem)


De technische support raadde mij aan om mijn modem uit te schakelen en opnieuw op te starten


en daarna de decoders uitschakelen en terug opstarten, dan de opnames wissen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. ( als het niet opgelost is hiermee, moet ik geduld oefenen zei hij want de engineers kennen het probleem en zoeken een oplossing)


Dus ik heb alles gedaan wat de medewerker van proximus zei: modem opnieuw opgestart, decoders opnieuw opgestart en opnames die ik al bekeken had, gewist. In de slaapkamer is het probleem opgelost maar in de woonkamer niet;


Wat nu? is er nog iets anders wat ik kan doen? Wachten totdat de engineers het probleem opgelost hebben? hoelang gaat dat duren? Wordt het wel opgelost? Dat weten we niet Ondertussen wordt de lijst met opnames die ik gewist heb en die opnieuw in de lijst staan met opgenomen programma's langer en langer, dat is bijna niet te doen. Wat moet ik nu?

204 reacties

Neen je moet afwachten tot de engineering de oplossing gevonden heeft voor dit probleem.


Je zegt de lijst wordt altijd maar langer en langer, maar deze die er meer dan 30 dagen opstaan gaan er normaal automatisch uit, bv ook als je de decoder reboot.


Je kan altijd nog eens een factory reset van de decoder proberen maar meestal helpt dit ook niet , surf naar ►FR-Dec
Nog dit ter info , hier op het forum werd het probleem al herhaaldelijk aangehaald en nog maar één geval die gemeld heeft dat de engineering het voor hem heeft kunnen oplossen en voor de anderen blijft blijkbaar de miserie en is het wachten op de oplossing van engineering.
Ik ga dan maar afwachten, hopelijk niet te lang
a:3:{s:3:"url";s:25:"/files/4016d20236/Sad.JPG";s:4:"name";s:7:"Sad.JPG";s:4:"size";s:4:"19KB";}
@Ingrid


@Elsa,.


In mijn geval heeft de engineering het probleem opgelost. Er kwam wel wat geduld aan te pas. Op 7 oktober heb ik het probleem gemeld met een bericht aan 'onze medewerkers' .U komt dan op een lijst terecht die overgemaakt wordt aan de engineering. Rond 20 november heb ik ontdekt dat het opgelost was. Nu werkt het naar behoren en heb ik geen klachten meer.Telefoneren naar de technische dienst heeft ivoor mij een enkel resultaat gehad. Ik heb zelfs iemand aan de lijn gehad die het bestaan van nPVR opnamen categoriek ontkende!


Bij mij deed het probleem zich voor zowel bij het programmeren via TV-Overal, het rebooten van zowel de modem als van de V5. Ook bij een factory reset stonden ze opnieuw in de lijst. Dit alles heb ik dan niet meer gedaan en dan was het nog te doen.


Volgens mij is er maar één oplossing: een bericht aan onze medewerkers en geduldig afwachten.



nog maar één geval die gemeld heeft dat de engineering het voor hem heeft kunnen oplossen



die persoon ben je inderdaad Pierre die ik bedoelde ;-)


Maar bij de anderen lukt het niet om engineering zo ver te krijgen en een beetje begrijpelijk mss dat ze het liever voor iedereen willen in één keer aanpassen dan individueel waar ze heel veel energie en tijd moeten insteken ten koste van het afwerken van de definitieve oplossing !
Pierre ken ik ook.Zie me maar denken.
Programma's wissen lukt zo altijd :


Opgenomen programma


- opties


- verwijderen


- nooit


- bevestigen


Veel geluk
Ik heb dit hier ook al verschillende keer gepost op het forum, maar dan komt er van sommigen toch reactie, dat het niet lukt en als het lukt komt het terug na rebooten van decoder , of van uit slaapstand of zelf nog bij rebooten van de modem.


Maar inderdaad je kan maar proberen hé, succes.
Bij mij geraakt dit ook niet opgelost hoor maar de laatste tijd gebeurd het ook meermaals dat we de nvpr opnames zelfs nog niet eens kunnen bekijken en de dag er na weer wel of op de ene tv kan je wel nvpr kijken de andere dan weer niet terwijl we dan soms gelijktijdig naar nvpr kunnen kijken. Maar je wordt het beu om hier telkens voor te bellen of mailen en dat het probleem niet opgelost geraakt.
Hier ook reeds meer dan 1 maand tijdje last van terugkomende programma's die ik al veelvuldig heb gewist.


Ik begin me er nu toch ook aan te ergeren hoor.
Met de laatst software update is daar trouwens nog niks aan veranderd , alleen de display bug voor de V5 is blijkbaar opgelost.
Ik heb vandaag een medewerker aan de telefoon gehad en hij heeft mij bevestigd dat zij de oplossing voor het gekende probleem gevonden hebben maar wij moeten nog wat geduld hebben. Pas in januari zal deze update uitgerold worden. Dus als je modem en decoder steeds opstaan, zal dit automatisch gebeuren.
We zijn met ons allen in blijde verwachting !
't is nu al een ezelsdracht en 't zou mijn niet verwonderen dat het een olifantsdracht wordt lach
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het ook voor met nPVR-opnames, maar enkel na een herstart. Nà 30 dagen verdwijnen ze wel definitief. En januari is niet meer zover af niet?knipoog
Dat is waar, maar ik ben zeker dat de medewerker niet het jaartal er bij gezegd heeft duivel
Reputatie 7
Badge +1
Dat wordt hen door de juridische dienst aangeraden denk ik....duivel
Reputatie 6
Badge +2
Och, dat zal ergens voor het jaar 4000 zijn, alleen zullen we dat niet meer meemaken want dan zijn we al dood en begraven.duivel
@Ingrid,


En nu maar afwachten op de software aanpassing, beloofd in januari, die het probleem zou oplossen, aangezien Proximus beweert het probleem gevonden te hebben.


En nu maar hopen dat het waar is ;-)


't zou in ieder geval voor velen een mooie nieuwjaarscadeau worden.
Dat zou ik zeker en vast heel jammer vinden en dan zou ik zeker heel terecht het gevoel hebben dat men de mensen niet au serieux neemt. Ik hoop dat dit niet zo zal uitdraaien. Ik heb een hekel aan valse beloften. Zo snel zal ik het zeker niet opgeven en beloften maken schuld. Is dit niet zo ?
Ja maar ik ken wel Belgacom al vele jaren (misschien al veel te lang ;-)) en het duurt toch soms iets langer dan ze beloven, ik wil nu ook niet te negatief doen en hoop dat mijn ervaring hier tegengesproken zal worden, 'k zal alvast al beginnen duimen ja
Hallootjes allemaal.


Dat is een positief bericht wat Greetje schreef, dat er een update zou komen in de loop van deze maand met een oplossing voor onze problemen. Dat zou inderdaad een leuk nieuwjaarskadootje zijn Eva. We wachten geduldig af. Ik ben benieuwd
Reputatie 7
Badge +1
Van een uitrol in januari is voorlopig nog geen sprake, en 't is al 12 januari...ik zeg maar.cool


Ik doe nog eens een FacR van de V4, maa 't zal wel noppens zijn.huilend
Je bent nog nieuw bij Proximus zeker Sinjoor dat je daar nog inloopt duivellach

Reageer