Ontevreden

  • 25 August 2017
  • 14 reacties
  • 350 Bekeken

Gisteren geen tv omwille van foutmelding. B-box modem opnieuw gestart dezelfde foutmelding dus technische dienst Proximus gebeld. Na telefoongesprek van 23 minuten moet ik harde schijf uit modem halen en daarmee naar Proximus winkel gaan.
In winkel weten ze niet wat ik daar kom doen en zelfs hoe ik die harde schijf eruit gekregen heb !
In winkel terug technisch dienst Proximus gecontacteerd en daar wordt meegedeeld dat dit toch niet kan en de vorige medewerker dit nooit zo had mogen afhandelen.
Ik krijg vandaag een nieuwe modem die wordt opgestuurd. Ik heb dus mijn vrije namiddag mogen opofferen in het rondrijden en vandaag nog eens voor ophalen nieuwe modem ! Graag toch mijn vrije namiddagen (gisteren en vandaag dus opnieuw) op een andere manier besteed !
Benieuwd of modem straks tijdig wordt geleverd en alles zonder boe of bah geïnstalleerd kan worden ! Heb wel andere dingen te doen en we betalen eigenlijk toch genoeg om correct geïnformeerd te worden !

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Mgjansen,

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je je harde schijf uit de modem haalt en zou ook nooit mogen gevraagd worden. Ik zie wel dat je een type decoder hebt met een verwijderbare harde schijf, soms wordt wel eens gevraagd om die te verwijderen en opnieuw in te steken om zeker te zijn dat die goed in zit, ik vermoed dat het dan ook om deze harde schijf gaat.

Wat de verzending van de nieuwe modem betreft, ik zie dat er een nieuwe decoder zal worden opgestuurd en geen nieuwe modem, hiervoor heb je normaal gezien een mail ontvangen met een track en trace code en je zal ook een sms krijgen wanneer die wordt afgeleverd. Indien je de mail niet hebt, kan je dit nog altijd opvolgen via https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE, kies daar voor traceren volgens referentie en geef dan bij zendingsreferentie je gsmnummer in te beginnen met 0032 (zonder spaties of punten tussen de cijfers).

Om alle verwarring te vermijden tussen modem of decoder kan je op deze pagina alle toestellen nog eens bekijken: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Groeten,

Kim
hallo KimB,

Bedoelt mgjansen soms niet dat het toestel bij hem thuis via Bpost zal geleverd worden, omdat dit in sommige testregio's ook via Bpost kan gebeuren?
En in dit geval weet ik ook niet hoe je dan verwittigd wordt of een track en trace kunt opvolgen?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Martin,

Het kan inderdaad soms ook via de post geleverd worden, maar in geval van mgjansen werd een decoder verstuurd via ups. Ik had dit eerst nagekeken, anders zou ik ook niet gezien hebben dat het om een nieuwe decoder ging in plaats van een nieuwe modem ;-)

Groetjes,

Kim
Bedankt Kim,
Gelukkige dat jij meer kunt nakijken dan ik hé ;-)
groetjes, Martin.
Reputatie 7
Badge +4
inderdaad 😉
Er werd dus geen decoder geleverd. Er werd ons beloofd dat decoder vrijdag om 17 h geleverd zou worden. Om 18 h kon ik telefoontje verwachten van Proximus om na te vragen of installaties gelukt was en om eventueel te helpen bij installatie.
Ik dacht mooie service van Proximus, mooi geregeld zo moet men omgaan met een ontevreden klant MAAR ......
kan je de verzending ook niet opvolgen zoals kimB hierboven opgegeven heeft, dus als volgt:

"kan je dit nog altijd opvolgen via https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE , kies daar voor traceren volgens referentie en geef dan bij zendingsreferentie je gsmnummer in te beginnen met 0032 (zonder spaties of punten tussen de cijfers). "
via UPS zie ik dat pakje aangekomen is in Koeln, Germany
geplande levering dinsdag 29/8
moeten ze aan telefoon toch niet beloven levering op vrijdag 25/8 er gaat zijn ! Daar gaat het om !
ok akkoord , was maar een vraag/voorstel hoor zodat je zelf zou kunnen zien waar het pak ergens zat.
De rest zal je inderdaad verder met mensen van Prox moeten regelen
Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad niet de bedoeling, ik geef het door aan de betrokken dienst zodanig kan nagekeken worden waar het fout is gelopen.
@samuel, kan je huur kapotte decoder stop zetten vanaf donderdag 24/8 ?
we gaan ook nog paar dagen weg dus kan nieuwe decoder niet afhalen als die op 29/8 ZOU geleverd worden !
huur terug starten als nieuwe decoder er is !
Graag stopzetten huur kapotte decoder vanaf donderdag 24/8 ?
We kunnen nieuwe decoder pas afhalen op 30/8 als die al op 29/8 ZOU geleverd worden ! ? ! ?
Huur terug starten als nieuwe decoder er is !
Toch logisch !
bel mss ook eens naar de helpdesk 0800 22 800
Reputatie 7
Badge +3
Onze facturatiedienst volgt het op! Grt, HeidiE

Reageer