Beantwoord

Onterechte hoge factuur elke 2 maand

  • 31 December 2016
  • 54 reacties
  • 2233 Bekeken

Beste mensen,

Sinds januari zitten wij bij Proximus met 2 GSMabonnementen, eentje van 13€ (1GB) en eentje van 20€ (2GB). De eerste maanden kregen we telkens een factuur van rond de 90€, wat ook klopte. In september echter kregen we een factuur van 180€, terwijl we niet meer of niet minder mobiel gesurft hadden. We hebben hiervoor naar de klantendienst gebeld en we hebben nadien ook een creditnota ontvangen. Sinds september echter krijgen we om de 2 maand een foute hoge factuur. Dit zijn de bedragen van onze facturen vanaf mei:
Mei: 89,36€
Juni: 89,14€
Juli: 97,32€
Augustus: 90,98€
September: 188,45€
Oktober: 95,59€
November: 178,64€
December: 94,15€

Zoals u ziet zijn er vanaf september elke 2 maand onregelmatigheden. Als ik op dit moment in de app MyProximus kijk, zie ik dat ik terug reeds 25€ of zelfs 40€ verbruikt heb buiten mijn bundel. Dit is onmogelijk, aangezien ik bijna nooit op 4G zit. Zeker niet deze maand, want ik ben 2 weken in verlof geweest en heb geen moment 4G gebruikt. Ik heb reeds 7 keer gebeld naar Proximus, waar ze mij 5 keer lieten wachten of doorverbinden waarna de verbinding verbroken werd en niet teruggebeld werd naar mij, en twee keer waar ze zeiden dat ze er niet veel aan kunnen doen buiten de factuur crediteren. Ik heb geen zin om elke 2 maand te bellen dat de factuur niet klopt, dit is een groter probleem en ik heb al enkele online klachten gelezen met hetzelfde probleem. Zijn er hier nog mensen die dit probleem hebben? En aan Proximus, kan je dit eens serieus bekijken aub? Ik ben erg nieuwsgierig naar het antwoord.

Mvg,
Joachim
icon

Beste antwoord door NickyL 31 March 2017, 09:44

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste,

een facturatie-rechtzetting is uitgevoerd betreffende uw factuur nr 171501653771. U ontvangt op uw volgend factuur een creditnota van € 20, ter rechtzetting.

Mvg,

Aw
Hoi heb gsm nr gestuurd in prive bericht.
Gr
Hoi ik kan mijn gsm nr hier toch nie op dat forum zette?
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

kan u het betreffend gsm nr geven? ik kijk dit na voor u

Mvg,

Aw
Hoi, heb ook die problemen. Heb abonnement smart 20 met phone. Dus 20 euro in de maand in juni rekening van 144euro gekregen volgens proximus teveel internet gebruikt. Volgens mijn gsm zat ik niet over 1,5 g die inbegrepen was en ook niet over mijn belminuten. Heb ervoor gebeld en fout zou wel bij mij liggen. Heb de rekening dan maar betaald waarschijnlijk stom. Deze maand zegt my proximus dat ik al 29;97 euro boven mijn maandelijkse bedrag zit. Heb wel 2 keer 500 mb bij gekocht dus zou totaal van 30euro moeten zijn. Volgens mij rekenen jullie die extra mb die ik zowieso al betaald heb toch nog gewoon aan en is die fout in juni ook gebeurt alleen willen ze dit niet toegeven
Ik kan die te dure facturen toch nie blijve betalen is pure oplichterij. Bellen heeft ook al niet veel zin want ze kunne niks zien zonder factuur. Gevolg is dat ik mijn mobiele data nie meer durf gebruiken.
Reputatie 7
Badge +3
Sandra, kan je je gsm nog eens checken aub ? Er is een aanpassing geweest.

ik zie ondertussen onder je belkredieten wel de 5 GB staan ?

groeten

Tina
Je bent niet alleen met factuur probleem.
Let op dat niet bij deurwaarder terecht komt u factuur.
Ik had ook probleem ze hebben dat aangepast en latten vallen factuur. Uiteindelijk toch doorgestuurd naar deurwaarder.
Als naar proximus bel zeggen ze ja alles is afgesloten vanvadat facturen dat kan niet dat deurwaarder hebt. We zullen kijken. Maar ondertussen terug brief van deurwaarder.
Deurwaarder moet zie dat ik die factuur betaald heb maar kan ik niet bewijzen. Omdat een foute factuur is.

Dus is het Test-Aankoop geworden want proximus zegt dat ze alles perfect geregeld hebben . Maar het laten weten aan deurwaarder dat het een vergissing is kunnen ze niet doen.
Erg .

Het gaat over bedrag van 21€ dat ze teveel gerekend hadden en dan creditnota en afgesloten toch naar deurwaarder.
Dus Test-Aankoop moet het oplossen bij deurwaarder omdat zij niet kunnen laten weten dat die 21€ een vergissing is.
Het is blijkbaar schering en inslag die te hoge onterechte facturen. 45 euro dataverbruik extra te betalen voor 1 van de gsm's waarvan het inbegrepen verbruik 5GB is en toch zoveel moeten bijbetalen terwijl het verbruik maar 3.5GB is. Heb daar al een aantal keer voor gebeld en dat geraakt maar niet opgelost? Indien het niet opgelost geraakt stap ik terug over naar een ander want ben het beu!
Dankjewel Lorentz om toch onmiddellijk te reageren.
Los van het webformulier heb ik meerdere malen ook contact gehad met de klantendienst.
't is gewoon frustrerend dat het lijkt dat niemand dit oppakt en te goei oplost voor ons.
zo moeilijk lijkt het mij toch niet om dit voor eens en voor altijd juist in te geven in uw bestanden zodat de toekomstige facturen wel juist verlopen.
Kan toch niet dat in een bedrijf als Proximus zoveel fouten kunnen optreden in één en dezelfde factuur??
komt zo onprofessioneel over... ben benieuwd wanneer ik de creditnota ga ontvangen, ondertussen is wel de factuur al vervallen, maar er zal nog niets betaald worden eer alles is rechtgezet, dus ik hoop niet dat ze morgen hier alles zullen afsluiten...
Reputatie 6
Badge +3
Dag Yenco,


Wanneer je een webformulier indient, kan dit tot 10 werkdagen duren voor dat je een antwoord ontvangt waar de oplossing al aangeboden wordt. Ik snap dat het niet aangenaam is om met je eerste facturen problemen te hebben, maar bij het invullen van een webformulier wordt het behandeld door de bevoegde experts, die de situatie dan voor jou volledig oplossen. Ik vrees dat in jouw situatie er twee gelijkaardige, maar los van elkaar staande storingen zijn opgetreden.

Groetjes,

Lorentz.
Wij zijn ook sinds eind januari met 3 GSM abonnementen (Mobilus S-M-L)omgeschakeld naar Proximus, met bestaande telefoon en internetabonnement.
Hebben ondertussen 2 x een factuur gehad en beide keren is het helemaal misgelopen.
De eerste keer hebben ze bij de Mobilus M en L los van de maandelijkse aanrekening van de abonnementskosten, tevens ook het verbruik nog eens extra aangerekend, gaande van de eerste minuut tot de sms'en als het dataverbruik.
Bijkomend heb ik via mijn werkgever ook nog recht op een affinity korting van 10%op het geheel maar dit was op de eerste factuur ook nog niet te zien, maar zou tegen de volgende keer wel opgelost zijn.
Hoe vaak heb ik niet gebeld om hier uiteindelijk een creditnota voor te bekomen... het heeft zeker 2 weken geduurd eer dit hersteld was. Een vraagstelling/klacht via de website heeft pas een antwoord opgeleverd na 2 weken.
Ondertussen half maart de 2de factuur ontvangen van Proximus en ook hier heeft men weer hetzelfde gedaan, alleen nu voor de Mobilus S, en heeft men de korting van mijn werkgever niet doorgetrokken naar alle producten.
Ondertussen zijn we nu een weer een 2 weken verder (20/03) en heb ik helaas tot op heden nog niets vernomen of ontvangen van proximus...
Ik vind dit heel jammer en waarschijnlijk zal ons proximus liedje niet lang meer duren.
Ik hoop dat ik zo langs deze weg toch een feedback en gehoor kan krijgen!!
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,

Ik wil alvast een dossier voor je aanmaken aan de betrokken diensten. Kan hierin helaas niets beloven, omdat dit niet instemt met de procedures zoals reeds aangegeven. Je heb me tot op heden nog steeds je paspoort nog niet doorgezonden. Kan je mij deze als nog bezorgen op mijn persoonlijke e-mail reeds in je bezit!

Mvg, Nicky
Beste allemaal daar van het Proximusforum,
Ik ben ik niks met het gegeven antwoord van Nicky ( "Ik wil er wel op wijzen dat wij enkel de verbindingstijden kunnen bezorgen. Dit zoals reeds weergegeven worden op My Proximus.") . Dat weet en zie ik ook op Myproximus.
Ik wil bewijs hebben dat ik zoveel ( meer dan 1,2 GB) verbruikt heb op 12 uur tijd , 's nachts, als mijn automatische updates ( want ik ken iPhone....) uit staan terwijl ik sinds Augustus 2014 ( dus een goeie 3jaar) amper 14 GB verbruikt heb.
En dat wil ik tegenspreken.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,

Ik heb je alvast de betrokken gegevens gevraagd maar nu met mijn persoonlijke e-mail van Proximus. Kan je mij de betrokken gegevens hierop bezorgen?

Excuses voor de hele situatie.


Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
Luc,
Wij beschikken over alle info om je verder te helpen, mijn collega's hier zullen dat zeker doen.
Mvg,
Maar, wat is het nu? Men vraagt mij om copies van mn ID door te spelen ivm het feit dat men geen bepaalde gegevens ( zie correspondentie hierboven) kan geven in kader van privacy.... Ik weet het niet meer hoor.
Reputatie 7
Badge +6
Nogal moeilijk om een foto toe te voegen via die link.... Geen icoontje daarvoor.
Foto bijvoegen via privébericht gaat inderdaad niet, geef gewoon alle info door, dat volstaat.
Mvg,
Nogal moeilijk om een foto toe te voegen via die link.... Geen icoontje daarvoor.
Wim, Thnx
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,


Ze werden alvast niet in privébericht gezonden. Dit zijn allemaal openbare posten. Kan je alvast nog eens proberen door op de link te klikken https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Excuses voor het ongemak.

Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
En hoe kan ik een post deleten?
Uw foto's van uw ID-card werden door mij verwijderd ;-)
Was inderdaad te gevoelige privacy info.
Je kan steeds alle info verzenden via privébericht, foto's zijn niet nodig.
Mvg,
En hoe kan ik een post deleten?
Nou, ik denk niet dat ik ze gepost zijn. Wel verstuurd via de link.
Blijft mn vraag, waar kan ik ze zien op het forum ( want ik zie niks) en hoe kan ik ze dan deleten?
via de privé link (zoals deze hier: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) gevoelige gegevens versturen kan geen kwaad, want dat zijn mensen van proximus zelf die dit zien , maar hier gevoelige gevens posten is wel iets anders, dan ziet iedereen deze die op het forum komen, en zouden die wel eventueel kunnen misbruikt worden.
Waar kan ik de foto's , die ik verstuurd heb via die zogenaamde privélink, verwijderen?

Reageer