Beantwoord

Onterechte hoge factuur elke 2 maand

  • 31 December 2016
  • 54 reacties
  • 2231 Bekeken

Beste mensen,

Sinds januari zitten wij bij Proximus met 2 GSMabonnementen, eentje van 13€ (1GB) en eentje van 20€ (2GB). De eerste maanden kregen we telkens een factuur van rond de 90€, wat ook klopte. In september echter kregen we een factuur van 180€, terwijl we niet meer of niet minder mobiel gesurft hadden. We hebben hiervoor naar de klantendienst gebeld en we hebben nadien ook een creditnota ontvangen. Sinds september echter krijgen we om de 2 maand een foute hoge factuur. Dit zijn de bedragen van onze facturen vanaf mei:
Mei: 89,36€
Juni: 89,14€
Juli: 97,32€
Augustus: 90,98€
September: 188,45€
Oktober: 95,59€
November: 178,64€
December: 94,15€

Zoals u ziet zijn er vanaf september elke 2 maand onregelmatigheden. Als ik op dit moment in de app MyProximus kijk, zie ik dat ik terug reeds 25€ of zelfs 40€ verbruikt heb buiten mijn bundel. Dit is onmogelijk, aangezien ik bijna nooit op 4G zit. Zeker niet deze maand, want ik ben 2 weken in verlof geweest en heb geen moment 4G gebruikt. Ik heb reeds 7 keer gebeld naar Proximus, waar ze mij 5 keer lieten wachten of doorverbinden waarna de verbinding verbroken werd en niet teruggebeld werd naar mij, en twee keer waar ze zeiden dat ze er niet veel aan kunnen doen buiten de factuur crediteren. Ik heb geen zin om elke 2 maand te bellen dat de factuur niet klopt, dit is een groter probleem en ik heb al enkele online klachten gelezen met hetzelfde probleem. Zijn er hier nog mensen die dit probleem hebben? En aan Proximus, kan je dit eens serieus bekijken aub? Ik ben erg nieuwsgierig naar het antwoord.

Mvg,
Joachim
icon

Beste antwoord door NickyL 31 March 2017, 09:44

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag JoachimDM,

Bezorg je klantgegevens (in privébericht) voor nazicht?

Groetjes,

HeidiE
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb reeds 3 keer een heel hoge factuur gehad. Telkens betaald en reeds 2x naar belgacomwinkel geweest en daar zeggen ze me niet te kunnen helpen... Kan ik hiervoor nog terecht aub ? Zit vast aan een abonnement dus kan niet veranderen. ::@ ben reeds jaren klant. Schandalig gewoon. 😠
Reputatie 4
Badge +1
Jij niet aleen. Kom ik naar hier omdat het toch iets goedkoper is volgens mijn buurman; Zie ik op my Proximus een rekening te betalen van maar liefst 134,46€. Het mooiste van de zaak is dat daar geloof ik maar 1 bedrag staat en dat zal dan de btw zijn denk ik. de rest zijn nullen. Want ik kan het pdf bestand niet openen; Waarschijnlijk is er iets niet juist in die pc. Maar normaal kan dit niet want voor een andere klant meteogroup had ik dit ook nodig. Ik heb net dat voetbal besteld ik heb geen zin om hier 150€ te gaan betalen . Dan betaal ik alleen voor 3.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Maite 74,

Stuur je via een privébericht je klantgegevens door voor nazicht?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bever,

Het bedrag van 134,46 euro betreft de abonnementen voor een langere periode dan 1 maand.

Nu zie ik wel de volgende TV opties bij jou actief staan:

- TV replay +

- All Sports

- Entertainment Channels NL

- Entertainment Channels FR

Is dit de bedoeling?

Groetjes,

Antonella
Reputatie 4
Badge +1
Maar, dan nog klopt het niet helemaal want dat bedrag stond daar gisteren en toen kon ik die pdf niet openen; Ik zag daar 1 getal staan in de 20€ en allemaal nullen en dat bedrag te betalen 134,46€ en toen heb ik dat bericht naar jullie gestuurd en ook het voetbal abonnement gekocht. Voor het zelfde geld had ik ook nog een ander abonnement genomen. Als jullie aandelen hadden kon ik daar in beleggen, want als ik hier anderen hoor die vallen van hun stoel om 10€ te veel te betalen. Maar ik begrijp enkel niet als er een bedrag staat dat dat bedrag het zelfde is de dag nasien dus u moet er nog eens 15€ bijrekenen de volgende maand en dan is het al 150€. Dat is dus 50€ duurder van waar ik kom, en dan weet u ook wel waar ik naar toe wil. Want dit kan niet enkel aan die boeketten liggen. En anders moet het internet lager als dit gaat met dat pak; Kan u dat bekijken ( desnoods privé berichtà . Dank u.
Reputatie 4
Badge +1
Die boeketten had ik graag behouden en ook yv replay en het voetbal natuurlijk. Is dat hier nog altijd zoals in de tijd van Belgacom dat je kan kiezen om maandelijks of twee maandelijks te betalen? Want ik ben hier ook al 4-5 maal klant geweest en niet omdat het slecht was telkens weg gegaan. Dit kwam door de voetbal die het ene jaar hier zat en het andere bij Telenet.. Dus dit was een jo jo effect en ik heb daar ook zo veel keer gezeten. Maar ik betaalde daar 110€ en ik weet hoe dit komt omdat ik hier 4 boeketten moet kopen+ voetbal dat goedkoper is dan bij Telenet. En nu heb ik zelf nog de zenders die ik vroeger niet had dat boeket met de zender Vivolta in. En misschien mis ik nog iets; Ik heb toen nooit rekeningen van zo een bedragen gehad. Het leven is duurder geworden maar dit vind ik overdreven dat Proximus plots duurder word dan Telenet. En dat is Enkel omdat zei alles in één pakket steken van 25€ waar uit je 2000 films en series kan zien voor 0€ en dan bijna al de zenders van Telenet hebt. Dus ik denk als ik die prijs van dat abonnement naar beneden wil halen moet ik iets doen aan het abonnement. Maar wat weet ik ook niet juist. Als u iets moest weten kan u mij het dan zeggen. Mijn afrekeningen komen toch via de post? Ik had dit gevraagd aan de telefoon, maar op mij proximus zie ik dat niet zo staan. En ik mag zelf niet meer gaan werken vian de dokter omdat ik een zwaar werk ongeval heb gehad aan de haven. Dus verdien ik ook maar van ziekenkas en deel van werk. En houd ik liever al mijn betalingen zelf bij zodat ik ze kan sorteren per datum en met pc kan verwerken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik laat je contacteren door onze commerciële dienst! Grt, HeidiE
Reputatie 4
Badge +1
Heidie ik heb vandaag mijn betaling nu gekregen voor die 134,46€ gekregen maar ik heb nu wel iets meer duidelijkheid maar niemand heeft mij ook nog niet gecontacteerd waar ik iets kan aan vragen omdat u zei Ik laat je contacteren door onze commerciëele dienst.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb opgemerkt dat Proximus mij tracht te contacteren, maar telkens dat ik tracht dat bericht te lezen en de instructies hoor van die voicemail kan ik geen contact leggen. Dus ik denk dat het beter is via mail een bericht te sturen of anders via een privé mail in de in box op het forom. Dank u.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bever,

De commerciële dienst heeft je vandaag inderdaad gecontacteerd, helaas zonder succes. Er zal weldra een nieuwe poging volgen.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 4
Badge +1
Dag Bever,

De commerciëele dienst heeft je vandaag inderdaad gecontacteerd, helaas zonder succes. Er zal weldra een nieuwe poging volgen.

Groetjes,

Antonella


Sorry, maar ik heb problemen met die verdomde gsm waardoor hij maar amper werkt. Ik kan voorlopig niets anders kopen dus zal dit maar even moeten wachten tot later. Zoals ik zei ik heb die aanrekening gekregen en desnoods als er geen oplossing komt zal ik wel zien dat ik ze kan betalen, want zit ook nog eens met 600,00€ huur en als alleenstaande heb je het dan niet gemakkelijk.
Gekend probleem....
Ik heb op 16 maart een klacht ingediend via de site nadat ik geen echt consistent antwoord kreeg in een Proximuswinkel en aan de 0800 lijn een medewerker gehad die mij op een nogal onvriendelijke manier zei dat ik een klacht moest indienen.
Klacht 41894584 :
"Nieuwe bundel is ingegaan op 16 maart 2017. Om 10:30 sms gekregen met mededeling dat mijn bundel data van 1GB opgebruikt was. Van 00:00u tot 10:30u heb ik geen gebruik gemaakt van mijn mobiel netwerk. EN ! er stonden geen apps open. Kan men mij verklaren wat exact de reden is voor dit fenomeen? Dit was ook reeds aan de hand in de maand februari. Ik ben een kleinverbruiker van mobiel internet ( zie mijn historiek) en ik sluit telkens mijn apps af.... Graag een technische uitleg ."
Nog geen reactie gekregen op mijn vraag .
Sinds vandaag ( 23 maart) bij het binnenkomen van een nieuwe factuur geconstateerd dat ik op 15 maart tussen 22 én 24 uur 950Mb verbruikt zou hebben (dit is mij meegedeeld door een medewerker aan de 0800) Samen met het verbruik van 16 maart ( van 00:00u tot 10:00u )dus de ronde som van ongeveer 2GB. En dan nog 's Nachts. Medewerker zei dat het zou kunnen komen door automatische updates van iPhone. Nu, die staat af bij mij. En ik sliep en dan staat mijn toestel op wifi...
Mijn nieuwe klacht 41974515 werd reeds na 1 uur afgesloten en er werd bijgezet dat ik voor meer info Myproximus moet raadplegen... Gezocht en niks gevonden in het bos.
Mijn vragen : wanneer komt er reactie op klacht 41894584?
kan ik en technisch detail krijgen van mijn verbruik die nacht ( 15 -16 maart)

PS : sinds augustus 2014 gebruikte ik amper 14GB aan data en nu zou ik op 12 uur tijd 2GB gebruiken....
Reputatie 4
Badge +1
Rond 17.00 heeft er iemand gebeld; maar ik weet ook niet voor wat want gesprek duurde niet lang. Ik heb nu gezien in my Proximus dat ik bij het surfen genoeg overhoud. bestaat er dan bij jullie dan geen andere formule met een internet abonnement dat iets lager ligt als dat ik nu heb?
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,

Vanwege de privacy wetgeving kunnen wij geen detail verbruik bieden. Je kan wel het detail verbruik zien op My Proximus hier kan je per uur zien hoeveel data er verbruik is geworden. Het is ook zo dat je rekening dient te houden met dat informatie op My Proximus geactualiseerd wordt dit kan dus een achterstand hebben van 24. Dit kan je ook terug vinden op onze website https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_usage_apps/particulieren/support/applicaties-apps/myproximus/uw-verbruik-raadplegen/verbruik-in-de-myproximus-app-niet-correct.html

Ik maakte alvast een geste op je laatste factuur voor de kosten over de bundel, kosten zullen in mindering gebracht worden met je volgende factuur. Heb de e-mail ook doorgezonden naar onze IT dienst van My Proximus om dit nog eens extra te controleren voor je. We werken er ook aan in de toekomst My Proximus zo nauwkeurig mogelijk te krijgen.

Oprechte excuses hiervoor, hoop je hiermee alvast meer info bezorgd te hebben.

Mvg, Nicky
Reputatie 4
Badge +1
Dank u.
Nicky,
ik snap niet goed dat de privacywetgeving niet toelaat om gedetailleerd verbruik te bieden maar dat er anderzijds via MyProximus een , weliswaar een uurtje (overstatement van jou Nicky 😉 ) achterlopend, het detail verbruik zien.
Rare kronkel. En men heeft mij reeds dikwijls gezegd in de Proximuswinkels en aan de 0800 , dat je niet erg mag vertrouwen op Myproximus.
Dus ik vraag nog steeds hoe jullie kunnen bewijzen of ik tijdens de hierboven aangehaalde uren van 15 maart s' avonds 22:00u tot s' morgena 10:00u ongeveer 2GB verbruikt heb? En lees ook nog eens mijn argumenten.
Namelijk :
"Nog geen reactie gekregen op mijn vraag .
Sinds vandaag ( 23 maart) bij het binnenkomen van een nieuwe factuur geconstateerd dat ik op 15 maart tussen 22 én 24 uur 950Mb verbruikt zou hebben (dit is mij meegedeeld door een medewerker aan de 0800) Samen met het verbruik van 16 maart ( van 00:00u tot 10:00u )dus de ronde som van ongeveer 2GB. En dan nog 's Nachts. Medewerker zei dat het zou kunnen komen door automatische updates van iPhone. Nu, die staat af bij mij. En ik sliep en dan staat mijn toestel op wifi..."

Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bever,

Een lager abonnement dan de Mobilus S bestaat helaas niet in het Tuttimus pack.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,

Dit detail kan je terug vinden op My Proximus.

U klikt hier op het tabblad Mijn facturen, factuurnummer aanklikken. Nu zit je in het detail van de bestaande factuur. Hier kan je de verbindingsuren raadplegen. Wat ik aangeef is dat we op de klantendienst niet kunnen zien wat je exact met de data gedaan hebt, zoals welke website je bezocht hebt of welke applicatie je gebruikt hebt. Dit zou natuurlijk ook wel een grote inbreuk zijn op je privacy als klant.

Oprechte excuses hiervoor.

Mvg, Nicky
Reputatie 4
Badge +1
Ik hzb gisteren nu telefonisch contact gekregen met Proximus om dat probleem wat te verzachten van die 134€ eerst stelde die vrouw aan de telefoon me vppr om de betaaltijd te verlaten met 15 dagen omdat het eenmalig dubelle aan rekening was zodat ik volgende maand niets hoefde te betalen; Maar omdat het zo een groot bedrag is en ik mijn inkomen dan nog niet heb getrokken. vroeg ik of het niet mogelijk was om het te splitsen in twee keer. Dit kon ze dan eerst weer niet doen omdat er niemand van die dienst was op een Zaterdag. Dan is ze het aan iemand gaan vragen, en uiteindelijk ging het. volgende week 60€ en de rest de volgende maand de overschot. En nu weet ik tenminste ook ongeveer wat ik zal moeten betalen. Maar wat ik dan nog niet snap ik lees hier vaak negatieve zaken over die dienst. Ik ben zelf op gebeld, zelfs meerdere malen. En ik denk dat dit kwam door mijn vraag op het forum hier. Het is ook hoe je zelf door een telefoon tegen die mensen bezig bent of in een kiosk zal je ook geen vriendelijk antwoord krijgen.
De foutieve, te hoge facturen blijkt dus niet enkel een probleem bij ons te zijn.
In december worden we opgebeld door een Proximus medewerker dat de Bizz pakketten wijzigen, maar voor ons zou de factuur van +/- 173 euro exclusief btw naar slechts 121 exclusief btw gaan.

Vanaf toen ging het helemaal mis! We krijgen vanaf dan facturen aan tot 427 euro! met een verwaarloosbaar verbruik buiten het pakket.

We zijn dan ook sinds half januari aan het bellen met de 0800 dienst, al vele creditnota werden opgemaakt. Maar helaas zijn we nog steeds niet waar we moeten zijn.
Op 15 februari krijg ik een medewerker die de zaak wel deftig wil behandelen, en rekent even mee naar de abonnementskosten die ik eigenlijk zou moeten betalen, en deze rekent samen met me uit dat dit 121.04 ex btw moet zijn.

Vanaf dat ogenblik zijn de facturen al bijna gehalveerd, echter zitten er nog steeds fouten in. Verbruik dat in ons Bizz pak inbegrepen is wordt toch aangerekend, en foutief abonnement totaal.

Vandaag nog eens 2 keren gebeld met de klantendienst, de 1e dame maakt enkele creditnota op voor enkele items en zegt dan dat het zou moeten kloppen, na opnieuw narekenen klopt het nog steeds niet dus ik bel een 2e keer.
Deze dame begint te goochelen met prijzen van pakketten, en ze zou slechts op slechts 111 euro komen ipv 121. Waarna ik ze dan vraag om even het factuur er bij te nemen, zodat we samen kunnen overlopen om de laatste fouten er uit te halen, weigert ze dit. "Meneer, u weet dat de factuur fout is, dat heeft geen zin die te overlopen" Vanaf volgende maand zou het opgelost moeten zijn zei ze ...

Echter als ik de "abonnementskosten" zonder verbruik reken kom ik nog steeds 30 euro teveel uit per maand. Zolang geen van de medewerkers op nette manier de factuur wil overlopen zal deze fout niet opgelost kunnen geraken.
Wat toch een 360 euro ex btw per jaar is ...

De afgelopen maanden al een 8 tal keren naar het 0800 nummer gebeld om de facturen correct te krijgen, en nog steeds blijven er fouten aanwezig. Ik heb het dan ook stilaan gehad met het 0800 nummer waar je zelden een gemotiveerd medewerker aan de lijn krijgt als op 15 februari die eigenlijk echt het probleem wil oplossen.

Misschien op dit forum ideeën? Een Proximus medewerker die de factuur wel even wil overlopen om de laatste fouten te verwijderen?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Tom_061,

Stuur je mij een privébericht met klantgegevens voor nazicht?
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groetjes,

HeidiE
Dag Tom_061,
ik heb dezelfde ervaring als jou met de 0800 lijn.
Zegt eigenlijk weinig over de kennis van de call-center medewerkers maar veel over de begeleiding van de leidinggevenden en verantwoordelijken van Proximus. Ergerlijk en schandelijk. Wij worden als klant gelijk vee behandeld.
Nicky,

mijn vraag is nog steeds of ik een GEDETAILLEERDE factuur , waar er wanneer , hoelang, en naar waar ik mijn data verbruikt heb. Op Myproximus kan ik alleen zien hoeveel ik reeds verbruikt heb. Ik heb een omstandige uitleg nodig.
Ik wordt zo stilletjesaan ongeduldig. Er zal wel een bedrag in mindering gebracht worden op de volgende factuur , maar dan zit ik reeds bij een andere provider. Dus ik verwacht een andere oplossing vooraleer ik de openstaande bedragen betaal. Wat ik, let wel, ga doen als ik een voldoende uitleg gekregen heb. Als ik een fout maak bij mijn baas moet ik ook niet afkomen met 'rond de pot te draaien'....
Reputatie 5
Badge +3
Dag Luc,

Wat je per post wenst, kan je zelf helemaal terug vinden op je persoonlijke account van My Proximus. Heb je de stappen al gevolgd? Mijn factuur, hier klik je op de referentie nummer daar scrol je naar beneden. Hier krijg je het volledige overzicht van al je verbruik voor die factuur. We kunnen je geen overzicht bezorgen van waar en wanneer en wat je gedaan hebt dit is de privacy wetgeving in België. Wij kunnen niet zien waar de klanten heen surfen of hoelang ze op een website zitten.

Wens je dit per post, hebben wij een kopie van je identiteitskaart nodig. Dit omdat de wet het zo omschrijft om de gegevens van ons klanten te beschermen. Excuses hiervoor. Deze kan je ons steeds bezorgen via een privébericht. Dit kan via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Nicky

Reageer