Onterecht aanrekenen van eenmalige kost + onbereikbaarheid Proximus support

  • 29 December 2016
  • 1 reactie
  • 276 Bekeken

Reeds 3x gebeld, na meer dan 30 min wachten opgehangen. Langs het proximus center gegaan waar ze mij vertelden dat ik enkel via telefoon zal geholpen worden.... 2 maanden geleden wilde ik mijn pakket uitbreiden, ik doe dit online waarna Proximus mij belt ivm installatie. Omdat reeds alles aanwezig was (slechts enkele maanden geleden alles laten installeren, enkel het volume van het internet zou worden uitgebreid), zou er geen afspraak nodig zijn. Enkele dagen later krijg ik toch een mail met een afspraak op een datum die niet past. Online bij myproximus is de afspraak niet terug te vinden, annuleren lijkt niet mogelijk. In de mail staat dat ik een bevestiging zal krijgen via sms, deze sms heb ik nooit ontvangen, er is ook nooit iemand langgewenst, terwijl ik die dag dan toch maar vakantie heb genomen voor de zekerheid.
Aan mijn pakket is niets gewijzigd. Dus een maand later probeer ik opnieuw en wil ik overstappen naar familius, ook hiervoor dient blijkbaar weer een afspraak gemaakt te worden. Die dag heb ik vrij genomen, heel de dag heb ik gewacht en er is niemand gekomen, nochtans was de afspraak deze keer wel bevestigd door proximus! Nadien krijg ik een mail om feedback te geven over de technieker die zou zijn langgewenst.... een technieker die ik dus niet gezien heb... een vakantiedag voor niets opgenomen. Nu staat er plots op mijn factuur een eenmalige annuleringskost (59 euro!) voor de uitbreiding die ik initieel had aangevraagd maar waarvoor men nooit is langsgekomen?!? Dat is ronduit crimineel!
Ondertussen heb ik alle facturen eens nagekeken en zie ik dat er een wannagogo pas wordt aangerekend terwijl ik dit nooit(!!) geactiveerd heb, ik heb namelijk geen kinderen. Als dit iets is dat jullie stilzwijgend verlengd hebben na een free trial die ik heb gekregen zonder hierom gevraagd te hebben, dan is dit een flagrante schending van mijn rechten als consument en is dit in strijd met de Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
Bovendien kan ik bij myproximus 'conveniently' niets aanpassen aan mijn producten door terugkerende foutmeldingen.
Ik hoop dat ik eindelijk via deze weg een beetje hulp kan krijgen.
Door een rijgnet ben ik verplicht proximus klant maar ik betaal nog liever de aanleg van een nieuwe kabel dan bij zulke provider te blijven als hier niet snel een billijk antwoord op komt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Dag Sari,

Alvast de excuses voor wachttijden.

Deze lopen inderdaad op en we proberen dit zo vlug mogelijk onder controle te krijgen.

Je kan uw bericht ook doorsturen via deze link.

Dan kan ik het nodige voor je nakijken. Graag heb ik dan ook klantgegevens. (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer