Onmogelijk inloggen op FTP voor webruimte

  • 15 September 2014
  • 15 reacties
  • 317 Bekeken

/files/1e7233ad96/Schermafbeelding_2014-09-15_om_22.26.03.png 1280x800

15 reacties

surf eens naar ► websites


en probeer eens wat er staat onder : ' ● Bij eventuele Ftp, problemen probeer dit eerst: '
Als dit ook niet lukt stuur eens een privé bericht naar Eva van Belgacom ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
Thanks voor de snelle reactie ! Het is inmiddels gelukt om in te loggen via Dreamweaver, maar nog steeds niet via FileZilla..
Probeer eens verbinding te maken in active mode, ipv passive.


Korte handleiding uit mijn hoofd (kan zijn dat ik nog een oudere versie van filezilla heb, anders moet je maar even kijken op de support-pagina van filezilla zelf):


Eerst de instellingen juist zetten in FileZilla: Edit --> Settings --> Connections --> FTP

- Vink 'Active mode', 'allow fallback' en 'keep alive' aan.


Ga dan naar de 'Active mode' settings

- Geef een min en max poort in (een paar tientallen poorten ergens in de 40000 of zo)

- Vink aan dat je het extern ip adres van de filezilla-website wilt halen (tenzij je werkt via dyndns of no-ip of iets dergelijks, dan kan je dat adres opgeven)


Nu moet je nog in de instellingen van uw bbox de opgegeven poort range forwarden naar het intern ip adres van uw pc.
Bij filezilla moet je niks aanpassen gewoon login en paswoord geen poorten of niks veranderen is allemaal niet nodig , ik gebruik dit dagelijks voor users.skynet.be
a:3:{s:3:"url";s:32:"/files/9e4d228f29/fillezilla.JPG";s:4:"name";s:14:"fillezilla.JPG";s:4:"size";s:4:"21KB";}
Dat het op die manier 'zou' moeten werken weet mijn kleine teen ook. En dat weet David ook, want hij heeft het op die manier geprobeerd.


Feit: bij hem werkt het desondanks toch niet


Ergo: ik geef een mogelijke oorzaak/oplossing mee, dit kan namelijk te maken hebben met poorten die niet bereikbaar zijn langs zijn kant (FTP 101: in passive/PASV is het de server die bepaalt welke poorten er gebruikt worden, door over te schakelen naar active/PORT kies je zelf welke poorten er langs jouw kant gebruikt worden)
Reputatie 1
Badge
Ik denk niet dat hier een probleem is. Filezilla maakt verbinding, zoekt een mappenlijst op de FTP-server, maar vindt er geen. Dat is logisch want er zijn daar ook geen mappen of bestanden...


Heb dat trouwens de eerste keer ook voorgehad. Het enige wat je hoeft te doen is minimum 1 bestand doorsturen (wat trouwens wel zal lukken, ondanks die foutmelding...) en daarna zal je dat probleem dus niet meer hebben.


Het is inderdaad wat verwarrend, maar hier is dat toch zo gelukt.


PS : voor David : best je login verwijderen uit dat screenshot...
Heel vreemd, zou eigenlijk niet mogen gebeuren.


Nu, als het daarmee opgelost is, zo veel te beter.

Dat het op die manier 'zou' moeten werken weet mijn kleine teen ook



Uw kleine lange teen zeker


David zijn kleine teen is waarschijnlijk toch zolang niet als de uwe brutaal


Ik zou even bruut kunnen geantwoord hebben door te zeggen: dat weet mijne kleine teen ook maar dat zal wel niet de reden zijn.

je krijgt trouwens een ander foutmelding.



Heel vreemd, zou eigenlijk niet mogen gebeuren.



en nu mag je eens raden welke teen van mij dit ook weet !


Dat zal daar zeker mee opgelost zijn want dit is hier op het forum al meerder keren ter sprake gekomen en dit was inderdaad iedere keer de oorzaak, door eerst bv een index bestand te ftp'en, daarom had ik aan TS gevraagd van '● Bij eventuele Ftp, problemen probeer dit eerst: '

Nu, als het daarmee opgelost is, zo veel te beter



kleine teentje iets korter ja
Hallo iedereen,
Voor de volledigheid, wat Elsa zegt klopt. FIleZilla slaagt er niet in om een correcte FTP-verbinding op te zetten naar een lege webruimte, terwijl andere FTP-clients dit wel kunnen. Dit probleem kan je oplossen door eender welk bestand op te laden naar de webruimte.
Met vriendelijke groeten,
KVH
Reputatie 1
Badge
De oplossing voor dit probleem (dat er dus helemaal geen is) was dus heel simpel. Die foutmeldingen van filezilla zijn dus wat ambetant, maar je mag die gewoon negeren...


Allé Elsa : en al afgekikt van je periode zonder 'Belgacom' forum ???
Dit had ik al gepost hoor staat onder 'Filezilla foutmelding:' als je surft naar de link die ik al gepost had ►websites


Ja er zitten er veel te wachten tot ik afkick !-)

Reageer