onleesbare menu's


  • Apprentice
  • 1 reactie
Sinds deze morgen is de update van mijn Belgacom TV voltooid. Eén van de grootste (en vervelendste) veranderingen is dat het formaat van de menu's veel kleiner geworden is. De TV-gids en de samenvattingen van programma's kan ik bijna niet meer lezen vanuit mijn zetel, Ik moet echt dichter bij de TV gaan hangen. Dit is erg vervelend en ik zou dit graag terug op het formaat van voorheen zien. Is hier iets aan te doen? Ik vind geen hulp in het Helpmenu.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het is inderdaad allemaal wat kleiner geworden en alhoewel ze meer "schermbreed" gegaan zijn bv. met de TV-gids en de samenvattingen, is het lettertype nog danig verkleind, zodat het nog maar op flatcreens vanaf 37/40 inch enigszins leesbaar is. Op klassieke beeldbuis TV's zal het al helemaal niet te doen zijn, zeker niet voor oudere personen. Vooral de blauwe tekst op lichtblauwe achtergrond kan voor veel mensen een probleem vormen. Maar dat was bij de vorige interface ook al zo. Daar hebben ze bij de nieuwe duidelijk ook geen rekening mee gehouden.
Eens je de upgrade heb binnengehaald, is er echter geen weg terug vrees ik. En of ze er op korte termijn nog iets aan gaan veranderen, buiten de 'bugs' eruit halen, daar heb ik mijn twijfels over. Aan de vorige interface van april 2011 hebben ze zogoed als niks aangepast tot de nieuwe upgrade nu..
Reputatie 2
Badge
ik heb ook ondervonden dat de zwarte letters op de blauwe achtergrond bij TV guide minder scherp geworden waren en dacht, ik moet eens naar de oogmeester !

Ook bij mij zijn de menu's bijna onleesbaar. Bovendien bij het stoppen van een opgenomen programma, bv voor een telefoongesprek, en ik daarna terug wil voortkijken gaat het programma terug naar het begin en kan in niet meer "hernemen" zoals het vroeger was. Ik weet dus echt niet waarom die veranderingen een verbetering zouden zijn. Graag terug naar het vroegere a.u.b.
Ik ben er net ook achter gekomen dat er het één en ander gewijzigd is met als gevolg dat het menu bijna onleesbaar geworden is ,doen ze ons nu echt verplichten een nieuwere tv aan te kopen terwijl ik nog met een prima toestel zit,ja het is nog een beeldbuis maar ik koop geen modernere om er maar eentje te hebben zoals de meeste doen,als ie stuk is ok ,ben aan 't zoeken geweest om het lettertype groter kunnen te maken maar niets dus,moet toch mogelijk zijn,niet ?geef je klanten nog een beetje vrijheid hoe we tv willen kijken,of ben ik de enige die het zo bekijkt?
Ik heb inderdaad nog een 'oude' beeldbuis en geen moderne flatscreen tv. Ik ben ook helemaal niet van plan om een nieuwe tv te kopen.

Het is wel jammer dat ze geen praktisch inzicht tonen bij Belgacom. De nieuwe menu's vinden zij misschien praktischer ingesteld en opgebouwd

maar wat helpt het als je niet kan zien waar in het menu je je bevindt omdat ze voor een slecht formaat én een slecht lettertype (de letters staan

te dicht bijeen) gekozen hebben. Ik ben niet eens oud genoeg om oogproblemen te hebben maar ik kan mij voorstellen dat BelgacomTV voor oudere

mensen compleet onbruikbaar is geworden. Gebruikersgemak moet prioritair zijn bij dergelijke updates.


Reputatie 7
Badge +1
Het is wel zo, dat beeldbuis TV's stilaan verdwijnen. Ook uit veiligheidoverwegingen wegens implosiegevaar. In bejaardentehuizen zullen ze bv. binnenkort verboden zijn. Er zijn al LED-flatcreens van 40' voor rond de 500€. Ik heb een week geleden in de Makro nog een Samsung LED 40' gekocht (495€) voor mijn schoonmoeder van 94 jaar omdat wij brandgevaar wilden uitsluiten. Ze zou hem al niet meer willrn missen...het verschil is enorm hé. Maar iedereen moet maar doe wat hij zelf vindt natuurlijk. Maar vermits ze niet meer in de handel zijn, houden ze er in de technologische ontwikkelingen ook geen rekening meer mee. Al vind ik wél dat ze die TV-gids duidelijker mogen maken, daar ben ik volledig mee akkoord.
Voor wie het interesseert nog meerdere links naar posts ivm de nieywe interface (software) Charles:

http://community.belgacom.be/comment/75783" target="_blank
Lettertype bij bijvoorbeeld "TV-GUIDE" (programma-overzicht) is inderdaad veel te klein. Onmiddellijk aanpassen Belgacom , zou ik zo zeggen.
Reputatie 1
Menus zijn praktisch onleesbaar...ook op een recente 42" flatscreen !!!!!!!!!!!!
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag nieuwe software versie 2.234: persoonlijk vind ik het lettertype van de menus niet te klein, in HD zelfs meer verfijnd en scherper dan voorheen. Dit zal de komende weken of maanden bij een volgende versie waarschijnlijk aangepast worden...denk ik, zoals nog een paar bugjes die er nu nog in sluipen.

mvg

Reageer