Beantwoord

Ongewenste telefoontjes op de vaste lijn

  • 27 September 2016
  • 5 reacties
  • 11180 Bekeken

Goedemiddag,

wij worden al geruime tijd lastig gevallen door een telefoonnummer dat afkomstig blijkt te zijn vanuit Luxemburg.
Vandaag alleen al 6x gebeld geweest op 2u tijd.
Ik heb de telefoon al eens opgenomen en gezegd dat ze moeten ophouden met bellen.
Dan komt er geen antwoord.
Ben nog nieuw op dit forum dus ik weet niet of ik het nummer zomaar mag geven.
Als het niet zo mag, dan moet iemand er mij maar op aanspreken.

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die van dit nummer last hebben.
(terwijl ik dit aan het typen ben bellen ze ons voor de 7de x)

Het nummer : 0035220880691

Mensen van Proximus, gelieve mij de mogelijkheid te geven om dit nummer te blokkeren aub.
icon

Beste antwoord door Marleen 27 September 2016, 12:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Helaas kunnen noch Proximus (of een andere operator) noch de ombudsman Telecom zomaar een buitenlands nummer blokkeren. Je hebt zeer waarschijnlijk te maken met een call center. Neem niet op en bel zeker niet terug.
Meer uitleg hierover door Proximus support kan je lezen in de bijlage hieronder en ook op de support pagina:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-opbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html
Reputatie 6
Badge +3
Als je tijd hebt: mijn advies is: neem op en houdt die vervelende klieren bezig met wat onnozele praat.

Heb ik al een aantal keer gedaan, ik had zelfs eens dezelfde verkoper een dag later opnieuw aan de lijn en die gooide kwaad de telefoon dicht toen hij mijn stem herkende ! HAHAHA dat is lachen :D


Zeker niet computer opstarten als ze dit vragen , ook niet passwoorden of logins aan telefoon zeggen.
Reputatie 1
Goedemiddag,

wij worden al geruime tijd lastig gevallen door een telefoonnummer dat afkomstig blijkt te zijn vanuit Luxemburg.
Vandaag alleen al 6x gebeld geweest op 2u tijd.
Ik heb de telefoon al eens opgenomen en gezegd dat ze moeten ophouden met bellen.
Dan komt er geen antwoord.
Ben nog nieuw op dit forum dus ik weet niet of ik het nummer zomaar mag geven.
Als het niet zo mag, dan moet iemand er mij maar op aanspreken..

Waarschijnlijk werkt het niet met buitenlandse nummers, maar wie niet waagt...
https://www.bel-me-niet-meer.be
Reputatie 3
Zoals je zegt dit helpt niet, heb ik ook al geprobeerd, vaak zijn het onbekende of buitenlandse nummers (in dit laatste geval kan zelf de ombusman telecom niet helpen).
Reputatie 7
Badge +4
Het betreft een Luxemburgs VoIP nummer van de operator Voxbone die ook in België actief is en in principe dus eventueel ook via ombudsman onder druk zou kunnen gezet worden om de onbekende beller te identificeren en te laten stoppen met ongewenste telefoons

info website Luxemburgse regulator:
http://www.ilr.public.lu/communications_electroniques/numerotation/portabilite_des_numeros/index.html

P.S. Waarschijnlijk eenvoudigste manier om beller te laten stoppen: gewoon niet opnemen

W

Reageer