Ongewenste smsen

  • 12 November 2015
  • 7 reacties
  • 2105 Bekeken

Ik krijg regelmatig een sms van het nummer 9779 maar die had ik geblokkeerd (spamfilter) op mijn gsm.



Nu zie ik op mijn facuur, dat hiervoor 1,85 euro wordt aangerekend (x5 = 9,25 euro).



Ik heb me nooit ingeschreven voor zo'n dienst maar zou nu dus wel 9,25 euro mogen betalen. Ik heb daarjuist gebeld naar proximus en die zeggen om stop terug te sturen naar dit nummer. Heb ik nu gedaan en een sms terug gekregen dat ik uitgeschreven ben (die sms kost mij ook geld en ben ik effectief uitgeschreven, ik weet het niet)



Nu wil ik wel die 9,25 euro niet betalen omdat ik hier absoluut niet van op de hoogte was. Kan ik dit terug vorderen ?

7 reacties

Iemand heeft mij het volgende doorgestuurd:


Als je een mail stuurt naar Allopass/HiPay Mobile, wordt je terugbetaald



Naar aanleiding van uw email, hebben wij je gsm nummer xxxxxxx uit onze databank uitgehaald en dus in STOP gezet.

U zult dus geen bericht meer van onze klanten ontvangen.



Wij hebben gecheckt in ons systeem en U heeft inderdaad 2 betalende sms'en van 9779 ontvangen.

Onze klant kon geen bewijs van uw inschrijving geven.

In dat geval, zullen we u terugbetalen voor deze berichten (€ 2 per sms, dus een totaal van € 4).

Kunt U dan ons uw bankgegevens sturen (IBAN + BIC) ? We zullen U heel vlug terugbetalen.





Proximus aanspreken hieromtrent doe je best via de klantendienst 0800 22 800 of


via Proximus op twitter daar gaat het ook heel vlug.=>>- https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank


of ook ==> - https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" target="_blank


en kan eventueel ook via http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" target="_blank
Reputatie 7
Badge +6
Ik meen gelezen te hebben dat Proximus, eens je die STOP SMS verstuurd hebt, wel kan zorgen dat je geen smsen meer ontvangt. Ga ook eens op de site van Proximus kijken (allicht vindt Elsa wel de juiste link): ongewenste smsen blokkeren, denk ik en daar vind je een lijst met die nummers en de firma's. Alle informatie staat daar bij om hen te contacteren en heel misschien zelfs je geld terug te krijgen, maar dat is tuurlijk niet zeker. Het is allemaal zeer onsmakelijk, maar helaas nog altijd wettelijk om mensen via een klik op hun GSM te veel zo'n abo aan te smeren.
Dit zijn de linken die je op de PX website vindt:


  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11532/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_1
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11954/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_2
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11090/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_3
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11329/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_4
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11243/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_5
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/15307/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_6
  • http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/prive/mobiele-telefonie/sms'en-en-mms'en/sms'en/a_id/11054/c/1284,1302,1942,1944" id="rn_AnsLink_7
Ik weet niet of dit nog werkt :


Stuur een email naar service@mobdesk.com met vermelding: Stop 9166 (9166) als voorbeeld
Iemand anders die dit ook gemeld heeft :



Ik zond nooit een sms naar 9389 Allopas en 9779 Mobile!!

Toch wordt mij dit aangerekend!

Proximus kan niets doen. Alleen sms sturen met Stop.

Maar waarom krijgen wij deze dan?

Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Elsa!
Natuurlijk geen antwoord op volgende gegevens


9779 ALLOPASS SAS 3227434778 helpdesk-be@hi-media.com


heb een mail gestuurd maar verwacht er ook niet direct een antwoord van.

Reageer