Ongewenste mobiele betaling: "Abonnement hebdo XXO04 pour €4,99"

  • 17 April 2014
  • 1 reactie
  • 1113 Bekeken


Goedemorgen,





Op 15/04 zag ik via de HELLO!-applicatie dat er bij 'Mijn mobiele betalingen' een betaling werd weergegeven.


Het product noemt: 'Abonnement hebdo XXO04 pour €4,99' en kost me €4,99.


Ik wil benadrukken dat ik geen idee hoe én welk product ik heb aangekocht.


Ik heb meteen naar het 6000 nummer van Proximus getelefoneerd voor wat uitleg. Echter kon men via die weg niet echt verder helpen betreffende het specifieke product. Wel hebben ze de dienst M-pay voor mijn mobiel nummer gedeactiveerd zodat ik geen mobiele betalingen meer kan verrichten in de toekomst.


De bedragen vóór de deactivering van de M-pay dienst ben ik spijtig genoeg kwijt...


Wat me verontrust is dat de beschrijving van het product wel degelijk 'Abonnement' en 'hebdo' omvat. Wat volgens mij weergeeft dat het om een wekelijks abonnement gaat voor een bepaalde dienst. Dit zou willen zeggen dat er wekelijks €4,99 afgeschreven wordt naar een bepaalde aanbieder voor een bepaald product of dienst !?


Mijn vraag: Wordt door het deactiveren van mijn M-pay dienst dus ook de (automatische) wekelijkse afschrijving in de toekomst geblokkeerd?








UPDATE (tijdens het uittypen van dit ontwerp):


Zopas heb ik via het internet waarschijnlijk (?!?) het bedrijf gevonden waarnaar het bedrag wordt overgeschreven: WISTER.FR.


Ik heb een mailtje verstuurd naar hun helpdesk met de vraag/eis om mij per direct uit te schrijven op hun frauduleuze diensten. Hierop heb ik de volgende mail terug gekregen:


'Hello,


Your subscription has been canceled.


FYI, it was made on April 15th and will end on April 22nd.


Billings are justified by the fact a subscription to our services can only be made during navigation with the phone. That means one has to have in hand the phone with which the subscription was made. In order to subscribe, one has to go on the service, click on a content and then obtain the billing page. On that page are mentioned the service’s price, the fact that it’s a weekly subscription, the billing conditions. Then one must click on the confirmation button for the subscription to start.


We remain at your disposal for any further element.'


Ik HOOP dat het hier mee opgelost is.


Mijn vraag: Is er een manier om te controleren of deze diensten (WISTER) mij werkelijk hebben gedeactiveerd? Normaalr zou dit gecontroleerd kunnen worden via de M-Pay dienst, maar aangezien deze als eerste reactie op de ongewenste betalingen werd gedeactiveerd, kan ik dit niet controleren?


Graag had ik via deze weg antwoorden verkregen op bovenstaande vragen betreffende deze specifieke zaak. Daarnaast had ik eveneens graag bevestiging gekregen (van mijn provider, i.e. Proximus) dat ik wel degelijk afgeschreven ben bij deze frauduleuze dienst en of mijn M-Pay dienst zonder problemen (= ongewenste afschrijvingen) opnieuw kan worden geactiveerd?


Beste groeten,


Georg


n.b. net nu werkt de M-pay pagina van 'Mijn e-Services' niet...

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
BS again !engel

Reageer