ongevraagde sms berichten

  • 8 January 2016
  • 12 reacties
  • 615 Bekeken

Badge
Hallo iedereen,

Sinds enige tijd ontvang ik, van DECATHLON, berichten over solden etc. Ik heb deze firma nimmer mijn GSM nummer gegeven of op welke manier mij ook aangemeld voor deze berichten.

Wie weet hier raad mee of is dit een probleem voor onze provider Proximus?

Hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,
Chasseur/Jan

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Die SMS berichten die je ontvangt zijn waarschijnlijk betalend, in dat geval moet je de nodige maatregelen treffen of anders zal je anders een gepeperde rekening krijgen.
Badge
Dag Alexander,

Allereerst bedankt en oei...hoe kan dit? en dien ik Proximus te contacteren.
Je kan al een sms sturen met de tekst
STOP
Betalende nummers stopzetten =>
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_mobusage/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/speciale-nummers-blokkeren-betalende-sms-stopzetten.html
Badge
Dag Elsa,

Heb geprobeerd om sms te beantwoorden maar dan krijg ik: "kan niet verzenden". Heb inmiddels ook Proximus een bericht gestuurd en gevraagd om reactie of anders.
Groet,
Jan
Reputatie 7
Badge +6
Als het geen betalende SMSen zijn, en dat moet je natuurlijk eerst verifieren zoals hierboven beschreven, kan je dat nummer dan niet blokkeren op je GSM? Dan ben je toch van die reclame af.
Badge
Dag Marleen,

Weet, natuurlijk, niet of het betalend is vandaar een dringende oproep aan Proximus. Blokkeren?? Weet jij hoe dit kan? Heb, tot nu toe, geen enkel probleem ondervonden met zoiets ( al vele jaren prox klant ).

Vriendelijke groet,
Jan





Vriendelijke groet,
Jan
Reputatie 7
Badge +6
Hey Jan,
Kan je in MyProximus, ik denk onder extra kosten, niet terugvinden of de SMSen betalend zijn? Dat zou daar toch moeten instaan als het al enige tijd bezig is.

Nummers blokkeren kan, hoe dat hangt van je toestel af. Nu begin ik me toch wel af te vragen of dat ook SMSen stopt van dat nummer of alleen oproepen. Misschien kan iemand van Proximus daar op antwoorden?

MVG
Badge
Dag Marleen,

Heb gekeken naar januari overzicht van GSM daar vind ik - gelukkig - niets terug over "extra" kosten. Blijft natuurlijk de vraag: Hoe komt men aan mijn GSM nummer en het sms bericht kan NIET beantwoord worden met stop want er komt een mededeling: "kan bericht niet verzenden". Op zich al erg vreemd. Afwachten wat Proximus te melden heeft.

groet,

Jan
Als je ooit op een online formulier of via e-mail je gsm nummer doorgegeven hebt dan heb je die kans dat dit gebeurt
Badge
Dag Elsa,

Ik weet ook niet hoe dit is gebeurd. Ben altijd al erg voorzichtig met doorgeven van GSM nummer of te vermelden op een online formulier zeker als het niet vertrouwd overkomt. Wat ik recentelijk wel gemerkt heb, oud- op nieuw is dat ik een bericht kreeg van iemand die ik niet ken. Later blijkt mijn GSM nummer ooit aan iemand anders toebehoort te hebben. Dus ja we wachten verder af.

groet,
Jan
Badge
Elsa,
correctie Nederlandse taal: toebehoord ( te hebben ).........
Niet erg hoor het is hier geen forum Nederlandse spelling 😉
Tip: je kan je post nog binnen het uur na het plaatsen editeren , met muis naar rechtse bovenhoek bewegen en op potlood klikken.
Bij het bevriend forum Userbase kan je dit wel nog editeren wanneer je wilt nadien, maar hier zijn ze ouderwets :-))

Reageer