Vraag

Ongevraagde prijsverhoging


Reputatie 2
Badge
Ik kreeg mail met het volgende ""Vanaf 1 augustus verhogen we het datavolume in je gsm-abonnement.€ 15,99 /maand dus maar € 1,99 /maand extra"" Ik heb die verhoging niet gevraagd en wil er niet voor meer betalen zoals vermeld in die mail.
Graag oplossing daarvoor aub

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Kieken,
Er is reeds een topic daarover gestart:
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/proximus-trekt-het-inbegrepen-mobiele-datavolume-drastisch-omhoog-vanaf-1-augustus-2017-39413

Groeten,
Wim
Reputatie 2
Badge
dat is geen oplossing zo hoor.....................
Reputatie 7
Badge +6
Een 'oplossing' kan ik je niet bieden. Je kunt steeds kostenloos je tariefplan wijzigen of opzeggen.
Groeten,
Wim
Reputatie 2
Badge
kosteloos zeg je, da is niet waar hoor
..............
Reputatie 7
Badge +6
kosteloos zeg je, da is niet waar hoor...
Dit staat er nochtans in ons persbericht:

"Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs
."

Uiteraard, voor de Mobilus-tariefplannen die deel uitmaken van een gezamenlijke aanbieding met smartphone (Joint Offer) betaal je, als je je tariefplan opzegt, enkel nog de restwaarde van het toestel.
Reputatie 1
Lees de lettertjes voor je contract tekenend. En stop met "lullen".

Wat verwacht je nu zelf? Dat alle extras gratis worden mee gegeven?
Stel, je bestelt een wagen voor x euro. Eens de wagen geleverd wordt hebben ze er tal van 'extra' opties opgezet, maar wel voor een prijs van x euro + y euro. Ondanks dat dit een meerwaarde oplevert voor die wagen, heb je die extra's niet gevraagd, maar moet je die dan wel betalen??? Dus geen gelul volgens mij maar een terechte vraag. Proximus doet er alles aan om oude trouwe klanten een duurder abonnement aan te smeren, weliswaar met extra's dat klopt, maar voor meer geld én de bestaande kortingen ben je ook kwijt. Je betaalt dus veel extra voor weinig extra... k Ga de rekening voor ons eens maken... ben eens benieuwd... 😉
Reputatie 1
Op een auto is er altijd de basis prijs die altijd de vaste prijs zal blijven.

Vraag je, aanvinken (en onderteken) voor extra opties... met de vermelding dat er extra kosten mogelijk zijn. Dan is dat jouw eigen probleem.

Altijd lezen voor je tekent, altijd lezen voor je klikt.
Reputatie 1
Dit is de exacte reden waarom ik geen bindend contract heb getekend voor een gsm.
Ik had ook de optie om een gsm voor 8€ te kopen maar met een data + gewoon abonnement.
Goed gerekent kwam ik duurder uit dan als ik de gsm direct koop...
Reputatie 2
Badge
kosteloos zeg je, da is niet waar hoor...
Dit staat er nochtans in ons persbericht:

"Bestaande klanten
Deze aanpassingen zullen automatisch toegepast worden vanaf 1 augustus. Proximus informeert zijn klanten per e-mail, SMS of brief over de veranderingen en klanten die hier niet mee zouden instemmen, kunnen hun abonnement op ieder moment aanpassen of opzeggen zonder kosten.
Dit vernieuwde aanbod is het uitgelezen moment voor bestaande klanten, die nog niet kozen voor Tuttimus & Mobilus, Bizz All-in & Bizz Mobile, om over te stappen en te genieten van alle voordelen ervan.
Bovendien blijft Proximus zijn aanbod verder vereenvoudigen en de klant helpen bij de juiste keuze van nieuwe, uiterst interessante en voordelige packs
."

Uiteraard, voor de Mobilus-tariefplannen die deel uitmaken van een gezamenlijke aanbieding met smartphone (Joint Offer) betaal je, als je je tariefplan opzegt, enkel nog de restwaarde van het toestel.

ok geef mij maar uitleg hoe ik gratis zonder enige onkost verander van gsm abonnement ????????????
Reputatie 7
Badge +6
ok geef mij maar uitleg hoe ik gratis zonder enige onkost verander van gsm abonnement ????????????
Als je belt naar ons 0800 22 800 nummer zullen mijn collega's van de klantendienst jou zeker verder helpen hiermee.
Of je stuurt een PM naar Het Proximus Team via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groeten,
Wim
Reputatie 2
Badge
ok geef mij maar uitleg hoe ik gratis zonder enige onkost verander van gsm abonnement ????????????
Als je belt naar ons 0800 22 800 nummer zullen mijn collega's van de klantendienst jou zeker verder helpen hiermee.
Of je stuurt een PM naar Het Proximus Team via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groeten,
Wim

Gedaan maar als het iets uithaalt betwijfel ik erg, dus gewoon geld aftroggelen
erg......................................................
Reputatie 1
Ben het volledig eens met Peter_0105. Trouwe klanten mogen alsmaar meer betalen voor 'upgrades' die ze niet vragen of nodig hebben. Mijn abo is ruim voldoende zoals het nu is (en het is al het minimum abo) maar nu 'mag' ik méér ophoesten voor extra's die ik niet op krijg.
Maar als ik de vraag stel om mijn modem in te ruilen voor het nieuwste model dat het 'wifi AC standaard' ondersteund ipv mijn huidige model dat 'wifi N' draait dan is dat helaas niet mogelijk. Elke nieuwe gsm, laptop en tablet ondersteund de AC zodat je sneller kan surfen maar wij proxi-lui blijven met de bottleneck zitten.
Ter info: AC is de snelste wifi-standaard met een maximale draadloze snelheid van 1300 Mbps. Wireless N heeft een maximale snelheid van 450 Mbps 😡

Reageer