Beantwoord

Ondertiteling TLC nu 'gekrompen'?


Reputatie 7
Badge +6
Op zoek naar even iets anders dan voetbal, kom ik terecht op TLC. Ik heb sterk de indruk dat die ondertiteling daar toch best kleiner is dan vroeger. Echt moeilijk te lezen. Betaalt Proximus de lettergrootte per millimeter/micrometer of zo aan zijn software fabrikant?
Het is niet zo erg als het was met Food Net maar mensen die afhankelijk zijn van ondertiteling, kunnen maar best een enorme TV hebben. Tegen een blekere achtergrond is het natuurlijk nog stukken erger: daar mag je al blij zijn als je ze nog vindt.
Heeft nog iemand dit gemerkt?
icon

Beste antwoord door riji 14 June 2016, 14:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat me bij TLC vooral opvalt is dat het geluidsniveau veel zachter is dan bij andere zenders.
Reputatie 6
Badge +2
Die ondertitels zijn misschien iets kleiner maar nog altijd leesbaar, trouwens bij Telenet zijn die ondertitels even groot.
Ik vind de ondertitels niet bepaald klein, het geluid is wel iets zwakker.
Reputatie 7
Badge +6
Daar merk ik dan weer niks van. 🙂
Het wordt dus toch voetbal. 😉
Reputatie 3
De grootte van de ondertitels is ok.
Echter ze staan iets te laag. Indien de ondertitels uit 2 regels bestaan, is de onderste regel maar voor 3/4 zichtbaar.
Reputatie 3
Trouwens al eens naar de 'opties'-menu gekeken van deze zender?
Daar staat al sinds dag-1 "FR" als audio-taal 😕
Reputatie 7
Badge +6
??? Bij de ene zijn ze te klein:hier staat alles er op, maar is het moeilijk leesbaar, bij anderen zijn ze normaal, maar staan ze er niet volledig op, bij nog anderen zijn ze blijkbaar volledig normaal, staat alles op het scherm en zijn ze niet te klein.
Is dit dan nog een geval van 'persoonlijke perceptie' of is er iets meer aan de hand?
Reputatie 3
regio afhankelijk?
Mss is het geen constante, want ik ben maar juist naar die zender gaan kijken voor die ondertitels en toen leek mij alles normaal op dat moment!
Reputatie 3
bij mij constant te laag.
Reputatie 7
Badge +6
Dus: wat is er aan de hand a.u.b.???
Reputatie 6
Badge +3
Indien ze constant te laag staan, vermoed ik dat je TV een deel van het beeld afknipt. Je kunt best eens met de aspect ratio van je TV spelen. De zoom uitzetten.
Reputatie 3
op sony en samsung? zou me verwonderen.,.
ik heb ook een sony maar heb dat in ieder geval niet, staat er geen optie "16:9 scan" actief in je TV als je deze optie hebt zet die dan eens uit op je tv
Reputatie 7
Badge +6
Zou dat dan ook niet het geval zijn met ondertitels op andere zenders?
Reputatie 3
op andere zenders is het ok !!
Wel raar dat de één dit voor heeft en de andere dan niet, op het eerste zicht zou je dan toch niet denken dat het bij ⌘ zit want dan zou je toch verwachten dat het algemeen is.
Alhoewel nu ik er aan denk ben ik mijn eigen aan het tegenspreken want ik heb ook geen problemen met opnames en vele anderen wel, dus dan zou ik die ook moeten hebben als ijn voorgaande redenering zou kloppen !!!
Reputatie 7
Badge +1
ik heb een Samsung 7000 reeks 46', en daar is alles duidelijk leesbaar op. Die staat (default)op "auto breed" , maar de optie 16;9 geeft hetzelde beeld.
sommigen hebben met "16:9 scan" een slecht beeld ook, hier onlangs gemeld
Reputatie 7
Badge +6
Bij ons zijn de de ondertitels te klein in verhouding tot het scherm, bij xplore_01 te groot, daar gaat het over. Wij hebben aan onze TV instellingen niks veranderd, dus waarom /hoe is het 'formaat' van die ondertitels dan veranderd?
Reputatie 7
Badge +1
sommigen hebben met "16:9 scan" een slecht beeld ook, hier onlangs gemeld
Heb ik gelezen, maar ik heb die optie niet bij mij, tenzij dat overeenkomt met "autobreed". Ik heb de keuzes autobreed, 16:9, 4:3, breedbeeldzoom, zoom en volledig scherm.
Reputatie 7
Badge +6
Gefeliciteerd, sinjoor, maar hoe moet dat ons helpen? :?
Wij hebben dat probleem niet ;)

Edit: Sorry ik weet het dat het niet mooi is om te lachen met de miserie van een ander, maar ik weet ook niet direct de oplossing aangezien je het eerst niet had en nu wel.
Reputatie 7
Badge +1
Gefeliciteerd, sinjoor, maar hoe moet dat ons helpen? :?
Wat experimenteren met de instellingen is het enige wat je kunt doen, en dat is blijkbaar ook afhankelijk van het merk en het type. Ik stel ook vast bij familie, dat de goedkopere modellen van Samsung (5000-reeks)soms minder instellingsmogelijkheden hebben dan de duurdere (dat zijn dan de betere Smart-TV's, maar het is niet iedereen zijn ding om zelf al die instellingen uit te proberen) en dat zorgt toch maar zelden voor problemen. TLC werkt bij mij zowel op Proximus als op TN (CI+-module met smartcard) met correct beeld en ondertitels. Verder kan ik daar ook niks meer over zeggen.
Ook het geluid kan ik bij de extra-geluidsinstellingen op "autovolume" zetten, waardoor het geluid voor alle zender ongeveer op hetzelfde gekozen volume staat.
Auto volume mankeer ik ook wel en zou ik interessant vinden want dit geluid verschilt wel bij sommige zenders.