Beantwoord

Ondertiteling Food Network HD


Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 585 reacties
Vandaag kwam Food Network HD erbij in het aanbod. Op zich geen slechte zender en uniek in zijn genre.

Toch is er een probleem met de weergave van de ondertitelingen. Wanneer er een zin tevoorschijn komt, dan flikkert/flasht dit voor een halve seconde boven de plaats waar hij zou moeten verschijnen en zakt hij naar beneden. Dit maakt het zeer lastig en irritant om een programma te volgen. Dit probleem ligt niet aan Proximus, maar aan Food Network zelf. Kan Proximus dit signaleren en oplossen samen met Food Network? Dan kunnen we aangenaam kijken naar Food Network.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 31 May 2016, 15:00

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Update:
De ondertiteling die naar beneden valt is intussen opgelost.
De broadcast is nog aan het bekijken voor ondertitels op alle programma's.
Dit zijn toch de DVB ondertitelingen waarover je het hebt en niet via Teletekst, of heb ik het verkeerd voor?
Reputatie 7
Badge +6
Dit zijn toch de DVB ondertitelingen waarover je het hebt en niet via Teletekst, of heb ik het verkeerd voor?
Correct. Gaat hier om de standaard ondertiteling geleverd door de broadcast (DVB).
Ok dan zit ik op het juiste spoor 😉
Reputatie 6
Badge +1
Is helaas niet echt een aanwinst deze zender. Ondertussen worden zenders waar klanten wel om vragen nog steeds niet aangeboden. Gelukkig is KTO ook gebeleven.
Reputatie 7
Badge +6
@ ThomasP: Worden die ondertitels bij die zender zo minuscuul en moeilijk te lezen aangeleverd ook? Dat zal dan wel.
Gelukkig kijken wij er al niet meer naar. Ben het eens met Wwilliamm (zijn wel evenmin KTO kijkers, maar goed die zender was er vroeger al).
Wat zijn wij met een Amerikaanse zender die om de 10 minuten reclame geven zonder ondertiteling de zoveelste zender die op 1 uur tijd 30 minuten reclame voorschotelt. En dan is het U.S food geen europees .

Gelukkig is er in België een wet dat het minimum 20 minuten moeten zitten tussen de reclame blokken.
"zijn wel evenmin KTO kijkers"
Nochtans is deze zender gebleven door de petities die er rond gekomen zijn.
Alleen maar een vaststelling, ik kijk er ook niet naar 😉
Reputatie 7
Badge +6
Hihi, nu niet 'katholieker zijn dan de paus', hé, Elsa. Het was bij mij ook alleen maar een 'vaststelling'.;-))))
Toch blijft mijn vraag: zijn die ondertitels nu niet erg petieterig?
Ik heb de petitie niet getekend hoor 😉
Reputatie 6
Badge +1
Was ook de eerste keer dat ze naar kijkers luisteren. Andere protesten tegen het verdwijnen van bepaalde zenders was veel groter en dan duurde het vaak heel lang voor ze terugkeerden. Ik kijk ook niet KTO hoor.

Inderdaad de ondertiteling van Food Network is wel erg klein.
Reputatie 7
Badge +6
Oef, bedankt Wwilliamm, ik dacht al dat we hier gezamenlijk naar de oogarts moesten. 🆒
Reputatie 6
Badge +2
Was ook de eerste keer dat ze naar kijkers luisteren. Andere protesten tegen het verdwijnen van bepaalde zenders was veel groter en dan duurde het vaak heel lang voor ze terugkeerden. Ik kijk ook niet KTO hoor.

Inderdaad de ondertiteling van Food Network is wel erg klein.


Je hebt waarschijnlijk over ARD en ZDF die na 10 maanden teruggekeerd zijn in het aanbod.
Die grote van ondertiteling kan enkel maar iets te maken hebben volgens mij met de grote van je tv scherm. Des te groter je tv hoe groter ook deze ondertiteling zal uitvallen. Bij mij is dit per letter ongeveer 4 cm en ruimschoots voldoende.
ik weet 1 ding op al de andere kanalen met ondertiteling dat daar de onderschriften 50% groter zijn.
En op die food zender is het onleesbaar.

Welk één toffe zender met een knipoog 😉 Op 1 uur tijd 30 minuten reclame en 30 minuten met ondertiteling die niet leesbaar is.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, geweldige zender echt een aanwinst!
Ik krijg er indigestie van. ,-)))
Kleine maand dat die zender nu erbij gekomen is, vandaag terug even gezapt en die zender is nog altijd niet in orde met de onderschriften.
Test het uit ik kan die onderschriften niet lezen, tekst is 3 mm groot , welke normale mens kan dit lezen?
Ben ik de enige die vind dat de onderschriften bij die zender te klein is.
Dus vraag je wat is jullie mening erover?
Bij al de ander zenders met ondertiteling is de tekst 3 keer groter
Hello PX Probleem met de ondertiteling is nog altijd niet in orde.

Graag antwoord vandaag als er normale ondertiteling zal zijn, nu al maand dat het onleesbaar is?????????????????????
Ongelooflijk al maand dat de klanten klagen dat het onleesbaar is en wij krijgen maar geen antwoord van PX, WAAROM

Ik snap dit echt niet dat jullie dit niet oplossen , gaan wij terug maanden moeten klagen dat op Food channel de onderschriften 2/3 kleiner zijn en onleesbaar zijn.

GRAAG ANTWOORD PX NU OM 11U29 IS HET NOG ONLEESBAAR OP DIE ZENDER.
Wat zijn ze snel bij PX nog altijd geen antwoord betreffende de ondertiteling of oplossing?

Antwoord PX graag zijn nu al 15u 57.
Reputatie 7
Badge +2
Wat zijn ze snel bij PX nog altijd geen antwoord betreffende de ondertiteling of oplossing?

Antwoord PX graag zijn nu al 15u 57.


De technische dienst leest hier niet mee. Gewoon een klachtenformulier indienen via de website. Dan reageren ze wel.
Vandaag gebeld naar PX om 08u35 betreffende mijn klacht over de ondertiteling en staat genoteerd volgens de medewerker zijn er veel klachten erover.

Mijn klachtnummer is 26441923 en de medewerker kon mij niet antwoorden waarom na maand klachten van klanten erover het nog altijd niet leesbaar is de ondertiteling. Vragen toch niet veel gewoon dezelfde grootte zoals op de andere zenders.

Is toch om te vloeken tot en met dat PX er geen antwoord er op kan geven en dit voor 1 programma regel dat de letterhoogte bepaalt.
En aangezien wij hier geen antwoord krijgen al twitter profiel aangemaakt en deze topic geplaats, wel droevig dat je al klant ander kanalen moet inschakelen voor een antwoord en ben bezig voor Facebook ook PX.
Niet op alles ook niet op twitter of Facebook

Reageer