Beantwoord

Onbeleefde helpdesk die de klant voor een stuk vlees nemen

• 22 januari 2016
  • 37 reacties
  • 1069 Bekeken

Klachtnummer 24659517

Gelukkig nemen jullie de gesprekken op als een klant belt naar jullie en heb hiermee het mooiste bewijs zodat jullie weten dat ik geen zever vertelt.

Vinden jullie het normaal dat die medewerker mij uitmaakt voor rotte vis en dan plat af zegt fuck you man en dan de telefoon toesmijt. Dir is geen manier van werken en ik eis dan ook een verontschuldiging van die dame en dat PX sancties neem tegenover die dame. IK ben een mens en geen dier. Ben tijdens het gesprek beleeft en correct geweest wat zij zeker niet was.

Dus graag een woordje van jullie hoe jullie zulke klachten behandelen en oplossen
icon

Beste antwoord door patrick 28 januari 2016, 07:06

En kunnen dit hoofdstuk afsluiten.
Gisteren telefoon gehad van Brussel van PX om samen rechtstreeks mijn klacht te onderzoeken.
Na opzoekwerk zijn wij er uit gekomen betreffende mijn klacht en heb ik mijn verontschuldigingen gekregen., wat voor mij voldoende was.

Ik wil er op de nadruk leggen dat de persoon gisteren zeer correct was en dat ik aangenaam verrast was door zijn vriendelijk en zijn volle medewerking. betreffende de klacht.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Beste,

Dit is duidelijk niet de bedoeling.
Ik kan dit doorgeven aan de collega's die de kwaliteit van de helpdesk nagaan, maar dan moet ik wel een exact tijdstip weten alsook het nummer van waar u belde.
Stuur me gerust een PM.

Mvg,
Bram
Beste Bram was gisteren om 09u22 met mijn vast telefoonnummer en thx voor het snelle antwoord
Zit te vloeken tot en met en juist extra pillen geslikt om mij te kalmeren. Al meer dan 40 jaar klant bij jullie en nog nooit 1 dag te laat geweest met betalingen en jullie ook nooit 39 jaar niet moeten opbellen omdat alles werkte zoals het moest. zuchtttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
Reputatie 2
Badge
Wablief in 39 jaar nog nooit moeten opbellen, dan mag je uw beide handen kussen en ben je zeker een heel tevreden klant als het zo zit.
Vroeger wel nu niet meer RFG. Vroeger was er enkel telefoon en dat werkte altijd ,toen is er internet gekomen met de 56k modem en dat werkte ook 100%. Ben geen lastige klant ik wil gewoon opnemen wat ik programeer en het later bekijken meer vraag ik niet.
Reputatie 2
Badge
Wie heeft er de laatste tijd met het opnemen geen problemen, er zit niks anders op dan wachten op nieuwe en hopelijk beter werkende software:8
Reputatie 6
Badge +2
Wel, ik ben 1 van de gelukkigen die geen problemen heb met het opnemen van TV programma's, maar dat komt omdat ik nog met een V4 decoder zit en die heeft nog geen nieuwe software maar ik ben er niet rouwig om.
Ik hoop dat als mijn V4 aan de beurt komt dat die bugs allang verdwenen zullen zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Wel, ik ben ook één van de gelukkigen dan: ik had vroeger nogal wat problemen, maar de laatste tijd gaat het uitstekend met de V5 HD met nieuwe interface etc. Ik vind die tijdsbalk ook wel onnodig groot en hij blijft lang staan, maar daar wordt aan gewerkt, geloof ik.

Ik heb eveneens de laatste tijd veel te maken gehad met de klantendienst en iets zoals Patrick meldt kan natuurlijk niet door de beugel, maar ik moet zeggen dat mijn persoonlijke ervaring gelukkig veel positiever was: elke keer werd ik hoffelijk behandeld, hoewel mijn frustraties ook hoog opliepen, omdat er opnieuw iets in de soep was gedraaid.
Ik wil maar zeggen: we mogen hier niet iedereen over de zelfde kam scheren, één enkele misser allicht, maar in tegenstelling tot vele andere 'klantendiensten', is die van Proximus zeker een van de betere.

Eén nadeel, maar dat is inherent aan zo'n groot bedrijf waarschijnlijk is het feit dat je telkens opnieuw vanaf nul moet beginnen met je verhaal.
En nog één bij de gelukkigen met mijn v5-compact maar ik durf toch niet te hard roepen ;-)
Ze moeten niet iedere keer van nul beginnen hoor wordt door ieder operator in een soort database gezet en de volgende kan dit gewoon oproepen, maar blijkbaar doen ze dat niet altijd!
Reputatie 7
Badge +1
Wel, ik ben 1 van de gelukkigen die geen problemen heb met het opnemen van TV programma's, maar dat komt omdat ik nog met een V4 decoder zit en die heeft nog geen nieuwe software maar ik ben er niet rouwig om.
Ik hoop dat als mijn V4 aan de beurt komt dat die bugs allang verdwenen zullen zijn.

Ik zit ook nog met een V4 maar met de nieuwe software.. De hardware van de V4 is volgens mij nog prima in orde, en de nieuwe interface heeft zo zijn gebreken, maar ook zijn voordelen. Het is duidelijk dat deze interface maar tot zijn recht zal komen als hij eindelijk aan de Proximus TV app. gekoppeld kan worden, maar dat zal eerst zijn na oplossen van de "bugs"'. Voornaamste fouten: gebrekkige communicatie met de server, waardoor opnames tijdens de opname wél in de TV-gids met een rood cirkeltje staan maar niet van de planninglijst naar de opnamelijst worden overgedragen, waardoor ze niet afspeelbaar zijn. Hier helpt geen herstart of FacR. Ik behelp me meestal met TVR+. 2e fout is dat bij PVR-opnames de tijdsbalk geblokkeerd staat, zodat je niet kunt zien hoever ja al gevorderd bent in de weergave. Dit is enkel bij PVR-opnames die sedert de nieuwe interface zijn opgenomen. Bij oudere PVR-opnames is dat niet zo. Ook bij nPVR-opnames werkt het correct. Wat ook vervelend is, is dat je niet meer zelf kunt bepalen wat PVR en wat nPVR wordt opgenomen in het serieopnamesysteem, waarvan de planning niet online of met de TV-Overal app. kan gecontrolleerd worden. nPVR-opnames kunnen nog wél gepusht worden door ze online (webapplicatie) of met TV-Overal te programmeren, maar hiermee zijn geen serie mogelijk. Voordeel van het serieopnamesysteem is dan weer dat nu ook overlappende series kunnen geprogrammeerd worden zonder conflicten. Ook verdwijnen er soms series uit de planninglijst. En bij het wissen van een bekeken aflevering van een serie, kan het gebeuren dat alle nPVR-opnames uit de opnamelijst verdwijnen, maar die kan je (tot nu toe toch) terughalen met een herstart van de decoder.
Je kunt inderdaad misschien beter voortdoen met de oude interface met een V4 tot de bugs opgelost zijn, en dan mag je ook geen FacR doen, want dan loop je de kans dat je hiermee de nieuwe interface pusht naar je decoder (wat mij overkomen is). Enfin, bij mij gaat het op en af. Vooral in het week-end verdwijnen er opnames, maar deze week verloor ik er gemiddeld 2 per dag, en die moet ik dan wél binnen de 36 uur met TVR+ bekijken. Ik kan dat geen week uitstellen.
en dan mag je ook geen FacR doen, want dan loop je de kans dat je hiermee de nieuwe interface pusht naar je decoder (wat mij overkomen is).

Maar als je die binnen krijgt door FacR wil dit toch zeggen dat PXM die actief gezet heeft en kan je niet vermijden, volgens mij, dat je die vroeg of laat toch op je decoder zal binnenkrijgen of je dat wilt of niet.
PXM heeft trouwens ook voor de V5 niet voor iedereen de nieuwe software actief gezet.
Kennissen van mij hebben via de post v5 mini ontvangen en vertellen mij vroeger selecteerde ik via het scherm mijn radio zender op mijn homecinema en nu moet ik mijn tv starten om te kunnen selecteren welke zender ik wil afspelen omdat ik op die mini geen scherm hebt waar er op dat welke zender er afspeelt. WAAR zit de logica alles op de mini zetten en je kan zelf niets zien op welke zender je staat
Kennissen van mij hebben via de post v5 mini ontvangen en vertellen mij vroeger selecteerde ik via het scherm mijn radio zender op mijn homecinema en nu moet ik mijn tv starten om te kunnen selecteren welke zender ik wil afspelen omdat ik op die mini geen scherm hebt waar er op dat welke zender er afspeelt. WAAR zit de logica alles op de mini zetten en je kan zelf niets zien op welke zender je staat.

Maar dat lost mijn frustratie niet op betreffende deze medewerker wat doet PX met mijn klacht tegenover deze medewerker en welke sanctie krijg ze.
Snap dat de medewerkers met frustratie zitten en ook machteloos staan en hun best doen om de klant te helpen. MAAR daarom moet je geen klant behandelen zoals een dier
en laatste punt ik vraag geen ontslag van die dame wel excuus voor haar gedrag
je zegt: WAAR zit de logica alles op de mini zetten en je kan zelf niets zien op welke zender je staat

een klein beetje logica zit er wel in want die mini decoder heeft ook RF remote mogelijkheid wat wil zeggen dat hij ook verborgen kan opgesteld worden en dan heeft een aanduiding op display ook geen zin, zoals bij mij staat die ook achter de TV verborgen.
Als het zo ver komt wat ze ooit van zin waren om de decoder functie in software in te bouwen in de TV zelf dan ga je ook eerst de tv moeten opzetten om iets te zien.

NB: eigenlijk vraag ik mij af in hoe verre Proximus daar nog mee bezig is om de decoder functie via een applicatie in te bouwen in de smart TV's, daar is het meer dan muisstil over geworden.
Beste Elsa punt is dat ik excuus wil voor het onbeschoft gedrag door die medewerker en niet door andere medewerkers daar gaat deze topic over ,sorry
En weet een ding dat met die nieuwe software je veel meer moet drukken dan vroeger om iets te bereiken. Hier staat de radio dagelijks op radio 2 w-vl vroeger drukke ik op mijn afstandsbediening op radio en ik had nu die zender nu moet ik dagelijk 7 keer drukken om het zelfde resultaat te bereiken.

Mocht ik baas zijn bij PX kan je verzekeren dat er bij de software afdeling er pak mensen hun ontslag krijgen bij mij.
? was een bedenking en antwoord op je off topic post "Onbeleefde helpdesk die de klant voor een stuk vlees nemen" hier:
Kennissen van mij hebben via de post v5 mini ontvangen en vertellen mij vroeger selecteerde ik via het scherm mijn radio zender op mijn homecinema en nu moet ik mijn tv starten om te kunnen selecteren welke zender ik wil afspelen omdat ik op die mini geen scherm hebt waar er op dat welke zender er afspeelt. WAAR zit de logica alles op de mini zetten en je kan zelf niets zien op welke zender je staat.
Beste Elsa punt is dat ik excuus wil voor het onbeschoft gedrag door die medewerker en niet door andere medewerkers daar gaat deze topic over ,sorry
Reputatie 6
Badge +2
en laatste punt ik vraag geen ontslag van die dame wel excuus voor haar gedrag

Moest die telefoniste in een bedrijf zulke onbeschofte antwoorden geven dan was ze met onmiddellijke ingang op staande voet ontslagen en mag ze bij het OCMW aankloppen want in de eerste weken kan men geen aanspraak maken op werkloosheidsuitkeringen.
Dan denk ik dat zij in de toekomst wel een toontje lager zal mogen zingen wil zij nog aan de bak geraken als telefoniste.
Reputatie 2
Badge
Wat is dat hier allemaal,In mijn tijd had dat allemaal niet gepakt.Maar je ziet maar weer.Opgeruimt staat netjes.
hopelijk krijg ik een antwoord maandag hoe het zit met die medewerker en wat de sanctie is
Reputatie 2
Badge
hopelijk krijg ik een antwoord maandag hoe het zit met die medewerker en wat de sanctie is

Zou leuk zijn:P
En beste medewerkers intussen zullen al wel mijn klacht onderzocht hebben. En krijg ik intussen een woordje van jullie hoe het zit nu met die medewerker. Of blijven jullie zoals gewoonte in stilzwijgen?
Reputatie 2
Badge
Als er meerdere klachten komen tegen dezelfde operrator dan zal deze op het matje geroepen worden.