Onbegrijpelijk wat jullie doen met vaste en langdurige klanten

  • 18 December 2014
  • 23 reacties
  • 1063 Bekeken

Ik liet een pay and go nr opnemen in mijn pack. Na een 7 tal telefoontjes en verschillende mails nog altijd geen mobiel internet. 4G was niet geactiveerd op mijn GSM, vergeten. Telkens worden boeketten die ik niet gevraagd heb toegevoegd bij mijn pack. Altijd weer bellen. Het ene wordt geschrapt, een ander wordt geopend. Wellicht 10 telefoontjes voor gepleegd. Laat nummeridentificatie activeren, na 4 keer bellen werkt het eindelijk maar ik zie dat ze de slimme diensten activeerden ipv weergave oproeper. Mijn persoonlijke GSm werd vandaag zonder internet gezet, oeps foutje mijnheer. Weer bellen.Elke maand bellen omdat tv overal gefactureerd wordt, alhoewel gratis in pack maxi. Telkens creditnota. Laatste factuur was na 3 creditnota's in orde. Telkens bellen. Op mail wordt niet gereageerd. Benieuwd voor volgende faktuur, epp korting werd toegekend. Zullen zien of het eraf getrokken werd. Zou Tv overal ook weer gefactureerd worden?


Kortom, uren heb ik er al ingestoken. Laatste dagen niet anders gedaan dan gebeld met jullie. Leuk hoor, steeds een wachttijd van een half uur.


Ben ook klant bij Telenet en hier verloopt één en ander veel makkelijker en juister. Overstap is nabij.


Commerciele tegemoetkoming zou hier zeker op zijn plaats zijn, mij beschouwen als nieuwe klant en tv aanbieden of gsm aanbieden voor al mijn verloren uren? Of is het de normale gang van zaken en moet ik dit alles zo maar aanvaarden?

23 reacties

Alsof het nu nog niet genoeg is.... Heb al tig keren gezegd dat ik geen elektronische faktuur wil. Op de meest onverwachte momenten krijg je mail omdat ze je geen papieren faktuur meer zullen sturen. Telkens.... je raadt het nooit, bellen 080022800. Ken het nr al heel goed.


Doe zojuist mijn mail open en heb weeral prijs. Krijg geen papieren faktuur meer. Tja, nu bel ik niet meer. We zien wel wat ze me voorstellen voor al die ellende.
Elektronische of papieren factuur kan je zelf online regelen via MyProximus. Heb ik deze week ook gedaan.
  • https://admit.belgacom.be/BILLING/biv/profile.do" target="_blank en klik op Mijn groene f@ctuur beheren.
  • Klik op Ik wens een papieren factuur. [list=1]

[/list]
Reputatie 6
Badge +2
En een klacht indienen bij de ombudsman want ik heb zo de indruk dat ze met uw voeten aan het spelen zijn, het zou van mij geen waar zijn, zou rap gedaan zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Als je ze per mail doorkrijgt in PDF-formaat kan je ze toch gewoon afdrukken als je dat wenst? IK doe dat nog zelden; enkel als er iets speciaals op staat.
Die electronische faktuur is nog het minste van mijn zorgen. Maar als ik ze niet op papier krijg, betaal ik ze niet. Die facturen zijn al maanden na elkaar verkeerd, daarom dat ik ze graag op papier heb. Dat is makkelijker na te zien dan op een scherm vind ik. Ik zal er dus ook nog maar eens voor bellen want in my proximus vind ik niet waar ik het moet aanpassen (ben niet zo goed met computers :)) En dan hopen dat ze na die telefoon niet alweer één of ander boeket aktiveren.


Gisteren heb ik zelf een boeket kunnen afsluiten dat ze ook alweer geactiveerd hadden zonder dat ik ernaar gevraagd heb. Overstappen van slimme diensten naar enkel weergave oproepen lukt ook niet. Kan ik niet veranderen in my proximus en na verschillende telefoons is het ook nog niet ok. ik weet het, is maar 2 euro extra in de maand, maar waarom zou ik 2 euro per maand extra gaan betalen als ik het niet gebruik. Is misschien krenterig van mij, maar ik wil toch dat ze het aanpassen.


Kreeg een mail dat 'men' ermee bezig was, dit keer van Eva. Heb al zoveel mails gekregen dat 'men' ermee bezig is, maar er gebeurt juist niks.


Die telefoon die op het mobiele internet zou moeten kunnen (is voor mijn doof zoontje, dus hij heeft dat echt wel nodig) werkt nu nog altijd niet op mobiele data. Kreeg een 'expert' van Belgacom aan de lijn die zei dat de batterijen van een Iphone slecht zijn en dat ik naar een Apple winkel moest gaan, liefst zo snel mogelijk. Die wou weten waar ik hem gekocht had en zo. Maar wat dit terzake doet weet ik niet. Onze Iphones (we hebben er 4) werken allen perfekt en zijn we zeer tevreden van. Waarom zou ik dan naar een Apple winkel moeten gaan?


Dan maken ze ook nog reclame van het appje dat je kan downloaden waarop je je verbruik kan zien en zo op je mobiele telefoon. Normaal, als ik kijk naar de foto's, zouden hier alle produkten van ons gezin moeten vermeld worden en zou je hierin aanpassingen kunnen doen. Ik zou het vooral gebruiken om de mobiele dat en de gesprekken van mijn kinderen op te volgen. Als ik inlog met mijn gebruiksnaam zie ik enkel mijn GSM-nr. Hoort dat zo of zou ik alles moeten kunnen zien in die app?


En dan die Phonemail... dat krijgen ze ook niet geactiveerd. Hij staat wel aktief, maar hij werkt niet. Als ik 1969 bel voor de instellingen hoor ik dat mijn telefoonnumer geen correct nummer is. Zou nochthans leuk zijn om mijn gsm nr in te spreken zodat de mensen dan naar mijn gsm kunnen bellen of dat ze een boodschap kunnen inspreken.


Ik word er echt moedeloos van. Heb er nu al zoveel tijd en moeite in gestoken en telkens weer is er iets anders verkeerd, of werkt er iets niet. Ik kan toch niet blijven tot 7 keer per dag bellen naar Proximus en telkens ongeveer een half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn krijg?


Wat zouden jullie doen? Blijven proberen en een tegemoetkoming vragen voor alle last en werk dat je ermee had? Of toch maar direct naar Telenet gaan? Heb nu al digitale tv van Telenet en er zijn mooie promoties voor nieuwe klanten als je een internet abo neemt en zo. En bij Telenet heb ik in al die jaren nog nooit problemen gehad eigenlijk... Maar moet je dan een opzegperiode doen of hoe zit dat? Of zouden jullie ergens klacht indienen en maakt dit wat uit?


(Ik ben al jaren zwaar ziek en heb die telefoon echt nodig. En het internet is de enige vorm van ontspanning dat ik heb. Maak me er echt nerveus over.)
Beste vic,
Momenteel staat alles terug op papieren factuur.
Ik zal zorgen dat enkel de weergave oproeper actief staat ipv de Slimme Diensten.
De phonemail stond blijkbaar technisch niet actief.Ik zal dit ook in orde voor u maken.
Welk boeket moest opgezegd worden? Proximus 11?
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Joel
Beste vic,
Momenteel staat alles terug op papieren factuur.
Ook zijn de Slimme Diensten opgezegd en vervangen door de weergave oproeper.
De phonemail is vanaf nu ook geactiveerd alsook het mobiel data.
Met vriendelijke groeten,
Joel
Reputatie 6
Badge +2
En Vic, ben je nu tevreden?
Nee, Proximus 11 is het enige wat moet blijven. Heb gisteren zelf een boeket kunnen uitschakelen. Die staan ok nu, dus aub niets meer aan veranderen.


Phonemail zal ik één van de dagen uit testen, is het minst belangrijke.


Op My Proximus staan nog altijd de slimme diensten aktief ipv weergave oproeper, dus of dit ok is zoals je zegt?




Ik wou dat het opgelost was maar is een illusie...


Mobiele datanetwerk onmogelijk, zelfs na herstart toestel, mobiele data staan juist (internet.proximus.be) en het is een telefoon die perfekt werkt (is de mijne geweest en kocht iphone 6 in de plaats onlangs, altijd 3 of 4 G gehad)


Hopelijk sturen jullie me nu niet naar een proximuswinkel want dan haak ik volledig af. Ben daar 2 keer geweest en vraag me af op welke basis deze mensen geselecteerd worden. Ga ik nooit meer binnen.
En hoor ik alle info te zien in mijn proxi app op iphone (alle tel nrs en diensten? Of enkel van mijn gsm nr?) Log in met dezelfde login uiteraard als bij My Proximus.
Hij heeft 4G!!!!! Eindelijk. Nu eens zien waarmee ze me een plezier gaan doen voor de 2 a 3 volle dagen dat ik ermee bezig was.


Heeft deze morgen wel nog een medewerkster gebeld die me zei dat ik eens naar een Proximuswinkel moest gaan. Dat was bijna de druppel.


En nu slaagt het antwoordapparaat van mijn GSM aan binnen enkele rinkels. Daar hadden ze ook zitten aan rommelen. Gelukkig is er google met de code om dat aantal op het maximum te zetten.


Deze voormiddag ging ik net telenet bellen voor een King 20 te nemen met zo'n goedkope telefoon. Maar ongetwijfeld krijg ik die nu wel aangeboden door Proximus... Zou dan voor dezelfde prijs nog eens 2 gig per maand aan mobiele data hebben ipv nu 1 gig. Moet ik overwegen want we hebben 5 toestellen met mobiele data..., dat zou 5 gig verschil zijn!
Eerlijk is eerlijk.... Er is heel wat misgelopen de laatste tijd bij de facturatie en activeren van opties en zo.


Proximus heeft gezien dat er inderdaad één en ander misliep en heeft de zaak op een nette manier opgelost.


T is Kerstavond, Proximus en ik roken de vredespijp :)
Faktuur toegekomen en het spelletje herbegint weer...




Televisie overal is weer aangerekend terwijl dit gratis in het pack zit! (Dat is nu al maandenlang, elke maand dat ik ervoor bel, met de gekende gevolgen van hierboven. Begin het echt beu te worden)


Voordeelpack slimme diensten zijn opgezegd. Op faktuur van 4 december werden deze aangerekend tot 31-12, nu moet ik ze nogmaals betalen voor dezelfde periode (18-12 tot 31-12). Begrijpe wie begrijpen kan.


Met Nieuwjaar verstuurde ik naar mijn vrienden een smsje. Nu blijken die allemaal als MMS aangerekend te zijn. Ik ken het verschil echt wel tussen MMS en SMS. MMS gebruik ik soms om een foto door te sturen, maar zeer weinig. Mijn SMS'en met Nieuwjaar waren louter tekstberichten zonder foto's of emoticons. Zou mijn schuld zijn zeggen ze bij Proximus. De software van mijn toestel zou slecht zijn. Heb nochtans een Iphone 6 plus, dan zou iedereen met een iphone problemen hebben. Dat doet me lachen...


Ik zal morgen of zo weer maar eens een paar uren aan de telefoon doorbrengen zeker?
En nog iets waar ik nu aan denk... Zoveel jaren terug werd ik gecontacteerd door jullie en kon ik gratis digitaal TV kijken. Inderdaad, de kosten werden op de faktuur aangerekend en daarna direct weer afgetrokken. Maar nu betaal ik al een hele tijd (weet niet hoelang) voor de digicorder die eigenlijk gratis is.


Hoe komt dat eigenlijk?


Kunnen jullie van Proximus mijn bovenste berichtje en dit berichtje in orde brengen zodat ik maandag weer geen uren moet doorbrengen aan de telefoon? En me hierop een antwoord geven? Want ik vrees dat anders de problemen van verleden maand en de maand daarvoor weer herbeginnen en dat het weer dagen zal uitlopen...
Reputatie 7
Badge +6
Eerst en vooral mijn diep medeleven met je nu toch al een maand aanslepende factuurmiserie. Je zou van minder grijs haar krijgen.


Uit ervaring weet ik dat de facturatiedienst van Belgacom/Proximus een van de diensten is die het meest dwarsligt. Je moet echt uren aan de tel hangen om dan hopelijk eindelijk eens op die ene witte raaf/medewerker te vallen die het totaalplaatje kan/wil zien en de boel rechtzet. Waarom dat in deze tijd en bij een telecommunicatiebedrijf (waar alle informatie toch met één vingertik moet te verkrijgen zijn) zo moeilijk is, is hier al een aantal keren aan bod gekomen, maar bon, daar heb jij natuurlijk geen boodschap aan. Goeie moed dus.




Wat de decoder betreft: er is een verwarring tussen 'gratis' en 'in de de prijs van het pack inbegrepen'. Eigenlijk is die decoder niet gratis; maar is die in de prijs van het pack inbegrepen en wordt hij daarom nog wel afzonderlijk vermeld op de factuur. De prijs van een pack zonder decoder is 8 € goedkoper. Dat heeft hier op het forum ook al tot verhitte discussie geleid hoor, met als conclusie: niks is gratis. Sorry !
Voor de V5 mini-decoder in pack begrepen is dit 4€/maand voor al de andere type decoders, 8€/maand.

Voor de eventueel bijkomende 2de en 3de decoder altijd 4€/mnd als huurgeld, voor gelijk welk type.


Inderdaad in pack begrepen wil niet zeggen gratis want als je hem achteraf moest kopen, zou je zien dat je 8€ minder zou moeten betalen voor je zogezegd 'gratis decoder in pack' en moest hij gratis zijn dan zou je evenveel moeten betalen zelfs al koop je hem !
Reputatie 6
Badge +2
Het enige dat gratis is is de modem Bbox2 of Bbox3, die krijgt men gratis in bruikleen, men hoeft dus geen huurgeld betalen.


Ok, maar die afspraak dateerde al van voor de 'packs'. Digitale televisie was toen nog niet zo algemeen en Belgacom gaf dit gratis aan klanten met internet en telefoon. Later is alles omgezet naar een pack.


Heb vandaag bericht gekregen van één van de medewerkers:


- Het pack zou in totaal 75 euro kosten en er zou 8 euro voor de decoder afgetrokken zijn. Moeilijk te controleren dus eigenlijk.


-Voor tv overal en die dubbel gefactureerde slimme diensten wordt een creditnota gemaakt, ok dus.


-Wat me dwarszit is dat ze niets willen doen aan die MMS'en. Ik tikte letterlijk 'Een gelukkig nieuwjaar van ons allen' en stuurde dit door naar mijn familie en vrienden. In plaats van SMS werden het betalende MMS'en. Kreeg verschillende uitleg 'de software zou niet goed zijn' of 'uw berich zal te lang geweest zijn' of er waren foto's bij. Nu weet ik goed het verschil tussen MMS en SMS. Volgens mij gebeurde er een fout bij Proximus... Maar daar willen ze dus niet in tussenkomen. Ik zal er niet van dood gaan, is maar een 8-9 Euro, maar alles samen wordt het altijd veel verschil.
Als het een maxi pack is zou dit kloppen 74,95. als daar 8€ van afgetrokken werd dan is de decoder inderdaad gratis, ik dacht dat die korting altijd maar voor een bepaalde duur was!

Het enige dat gratis is is de modem Bbox2 of Bbox3, die krijgt men gratis in bruikleen, men hoeft dus geen huurgeld betalen.



buiten enkele uitzonderingen, toen ik aansloot zat in de promotie een gratis modem, maar dan echt gratis niet in bruikleen.


En mss was dit ook het geval bij vic, maar dan voor de decoder, louter speculatie van mij !
Reputatie 7
Badge +6
Allez vooruit, na veel bloed, zweet en hopelijk geen tranen heeft Vic dan toch blijkbaar gekregen wat hij wou, behalve voor die MMS/SMS-en. Wat dat betreft, een vriendin van mij heeft ook regelmatig last van het feit dat haar SMS wordt omgezet in MMS en zij heeft geen Apple. Het gaat dan wel over een langere SMS. Om de een of andere reden heb ik dat niet, ook al stuur ik soms fameuze berichtjes, maar ja ik kan geen MMSen versturen, haha.


Elsa, breek je hoofd niet over die 'gratis' decoder: Belgacom/Proximus heeft zoveel promoties/tussenkomsten oude en nieuwe dat ze er duidelijk, zeker bij de facturatie, zelf niet meer aan uitgeraken.Dus hoe moeten wij dat? Die promoties/tussenkomsten blijven dan dikwijls duren .... tot je iets verandert in je producten, dan begint de ellende. Dan willen ze de oude voordelen afschaffen, soms nieuwe geven dat wel, of de klant dat nu leuk vindt of niet. Dat is tenminste mijn ervaring.


Met een beetje 'vechtlust' en veel geduld kom je echter ver, hé Vic? Ik hoop nu wel dat ze jou van al die afspraken een tastbaar bewijs sturen.knipoog


Inderdaad Marleen, als je klant bent bij Pro⌘imus volg je best een cursus doorzettingsvermogen knipoog

Reageer