Om auteursrechtelijke redenen is TV kijken niet mogelijk. Kies een andere programma


Wanneer ik probeer om een opgenomen item of een uitzending te bekijken krijg ik steevast deze melding.Ik werk met een Mac Pro en MacOS Sierra.Silverlight is geïnstalleerd.
Wat is hier mis ?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Probeer je te kijken vanaf het buitenland of via een vpn?
Nee , gewoon hier in Belgie en geen vpn
Reputatie 7
Badge +2
Dan is dat niet normaal. Heb je een factory reset gedaan van je box?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ivandevenne, dit is normaal er geen support meer is van safari voor silverlight. Op dit moment werkt ProximusTV alleen nog via Internet Explorer. En nieuwe versie is in de maak via HTML5. Eenmaal deze beschikbaar is zal je terug kunnen kijken via Safari.
OK bedankt voor de informatie
Ik zit vandaag nog steeds met dit probleem, op een nieuwe iMac: altijd diezelfde boodschap :-(

Wanneer wordt dit opgelost ? Is die nieuwe versie met HTML5 al in gebruik?

Het eigenaardige is dat het probleem zich niet voordoet op een andere iMac (ouder model)
Reputatie 7
Badge +4
De nieuwe versie is actief. Hier werkt het op firefox en google chrome. Het enige dat nog niet werkt zijn opnames daar voor is IE nog altijd nodig. Heb je cookies en dergelijke al verwijderd ? Probeer het anders eens met en andere browser op je imac.
Ter info:
Met Edge werkt het ook goed
NB: al kan ik wel (voorlopig) niet naar mijn opnames kijken en moet ik dan overschakelen naar IE
Internet Explorer werkt dus ook maar staat er niet bij vernoemd:
 


 
HIER wordt die wel vernoemd
 

Met Chrome werkt het inderdaad :-)

Safari nog steeds niet, had al de cookies verwijderd. Maar al blij dat het met Chrome werkt.

Bedankt voor de supersnelle reactie !
Reputatie 7
Badge +4
Welke versie van safari gebruik je juist?
Hallo KimB,

mss kunnen ze safari ook best vermelden in het lijstje op de prox site (zie mijn vorig bericht), aangezien die ook veel gebruikt wordt.
gebruik laatste versie van Safari denk ik: Versie 10.1.2 (12603.3.8) op MacOS Sierra 10.12.6 (16G29)
Reputatie 7
Badge +4
Momenteel inderdaad nog niet compatibel met safari, ik geef het alvast door aan de betrokken dienst zodanig dit kan opgenomen worden.
Het eigenaardige is wel dat op mijn oude iMac (model uit 2011), met dezelfde versie van Safari en MacOS, het wel werkt. Zou dus aan de processor of videokaart kunnen liggen (al lijkt me dat eigenaardig).

Hierbij de specs van de nieuwe iMac, waar het dus niet op werkt:
iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)
processor 3,8 GHz Intel Core i5
videokaart Radeon Pro 580 8192 MB
Reputatie 7
Badge +4
Dag Johan, wij hebben een antwoord gekregen. Voor safari gaat het nog altijd via silverlight. De HTML5 versie is nog in ontwikkeling.

Gebruik je mogelijk Avast of een ander programma dat certificaten blokkeert?

Onze statische bestanden zoals JavaScript en CSS worden geblokkeerd door software die op de gebruiker zijn toestel staat.

Wij hebben dit uiteindelijk kunnen reproduceren door de anti-virus scanner Avast op een technishe PC te installeren en nu is het ook voor ons duidelijk wat er misloopt. Avast anti-virus injecteert een eigen certificaat dat niet geldig is op het internet (Zie screenshot).

Het originele certificaat dat wij beschikbaar stellen is publiek geregistreerd door GlobalSign. Wij gaan aan onze kant kijken wat wij hieraan kunnen doen door contact op te nemen met Avast maar dit is iets waar wij weinig controle over hebben.
Hallo,

Ik gebruik geen Avast of (bij mijn weten) een ander programma dat certificaten blokkeert. Het verschil tussen de twee iMacs kan uiteraard wel iets met certificaten te maken hebben, misschien is die op de nieuwe iMac niet geldig, of moet ik ergens het juiste certificaat selecteren.

Afin, ik kan voorlopig voort met Chrome, en zal dan wel wachten tot HTML5 ook met Safari werkt, geen probleem.

Reageer