Vraag

Office|Go Pro


Graag technische informatie over het volgende pakket "Office&Go Pro"
welke type aansluiting voor een optimale werking wat zijn de opties
welke band Breede is mogelijk met dit pakket
...

18 reacties

Heb je de pagina op de proximus site al eens doorgenomen:
http://www.proximus.be/nl/id_cl_fixedinternet/grote-bedrijven-en-overheden/oplossingen/internet-en-netwerken/vast-internet.html?v1=paidsearch&v2=proximus-etr-esales%2Fsemetis&v3=Google&v4=Brandkeyword-Search&v5=RLSA&v6=office+en+go+pro&v7=se-internet&v8=3F-Visitors-Internet-NL&v9=office&go-extended-nl&gclid=CKS-v-2xlM4CFVXNGwodNZkDsg&gclsrc=aw.ds

Je kan klikken daar op de link "contacteer mij" voor verdere vragen
Klik ook op + algemene voorwaarden
Beste Elza,

zijn er meer technische informatie dat ik zou moeten wetten voor een goede performantie van dit pakket
voorbeeld welke moet de aansluiting zijn op het net
zijn er problemen bij bepaalde soorten aansluitingen(type kabel of iets anders...?)
dit pakket is voorgesteld voor een installatie waar een groot wifi netwerk moet aangesloten zijn
Reputatie 6
Badge +3
bij de office pro wordt de aansluiting door proximus verzorgd - best zit er al een telefoonkabel binnen uiteraard. (en anders wordt er eentje binnengebracht - wel kosten verbonden aan gedeelte op privéterrein

Office Pro: snelheid 100/20

http://www.proximus.be/nl/id_cl_fixedinternet/grote-bedrijven-en-overheden/oplossingen/internet-en-netwerken/vast-internet.html
@Frank,
Een vraag: Hoe kan proximus deze snelheden eigenlijk garanderen, ik stel mij deze vraag omdat dit niet zo is voor particulieren als de afstand bv te groot is tov de ROP?
Reputatie 6
Badge +3
Ze garanderen dan ook niets. Er staat daar net als voor de residentiele consumenten bij de snelheid "tot"

De mogelijke snelheid op jouw locatie vind je terug op hun snelheidstest
Dat dacht ik al maar ik dacht dat frank iemand (iets te zien had met) van Proximus was dus heb ik mij weldegelijk vergist
't is dan ook een googelaar gelijk iedereen :-))
Reputatie 6
Badge +3
Inderdaad niet van Proximus zelf. Ik weet een en ander omdat mijn werkgever wel een grote klant is bij Proximus. We hebben naast 2000 vaste nummers meer dan 500 mobiele nummers en 30 DSL lijnen waarvan een aantal Office pro .
Dan weet ik wel sommige dingen uit het hoofd maar controleer sowieso op de Proximus site.

De werkelijke snelheid is uiteraard afhankelijk van de mogelijkheden ter plaatse.
Dat was ook iets dat ik raar vond, ik dacht al hoe doen ze dat 100/20 geven, dat ging nogal wat teweeg gebracht hier op het forum moesten ze dit kunnen garanderen voor office go Pro klanten en dan de andere klantjes die nog met een traag adsl lijntje moeten verder sukkelen !!
Maar je weet nooit dat ze wel een methode hebben om dit toch te verwezenlijken, als zal daar dan wel een aangepast peijskaartje aanhangen achteraf :-)))

NB: daar staat ook herstelling binnen de 5uren, er zullen er hier ook wel groen uitslaan van colère wanneer ze dit lezen :-)))
Reputatie 4
Badge +2
Dat was ook iets dat ik raar vond, ik dacht al hoe doen ze dat 100/20 geven, dat ging nogal wat teweeg gebracht hier op het forum moesten ze dit kunnen garanderen voor office go Pro klanten en dan de andere klantjes die nog met een traag adsl lijntje moeten verder sukkelen !!
Maar je weet nooit dat ze wel een methode hebben om dit toch te verwezenlijken, als zal daar dan wel een aangepast peijskaartje aanhangen achteraf :-)))

NB: daar staat ook herstelling binnen de 5uren, er zullen er hier ook wel groen uitslaan van colère wanneer ze dit lezen :-)))


Met een straalverbinding kan de snelheid wel hoger dan het plaatselijk aanbod via telefoonkabel.
Ja maar dan moeten ze wel eerst een straalverbinding opzetten, op gebouw of piloon en toelating krijgen enz.....
Reputatie 4
Badge +2
Voor een groot bedrijf lukt dat wel.
Vrije frequenties zullen ze wel nu meer hebben veronderstel ik, aangezien er wel straalverbindingen wegvallen door de glasvezel.
Maar ik denk dat jij het meer hebt over licentie vrije straalverbindingen voor korte afstand van enkel kilometer.
Ik had meer de straalverbindingen in gedachten waarvoor licenties voor nodig zijn waar je dan wel max 100 km kunt overbruggen, maar dat zal in dit geval wel niet vandoen zijn 😉
Reputatie 4
Badge +2
Voor iedere straalverbinding zal wel een vergunning van de BIPT nodig zijn.
Denk van niet, het gaat dan over de genormeerde wifi frequenties op 2.4 en 5 GHz en de 5 GHz is interessantste max 1watt.
Maar boven de wettelijke vermogens gaan zal natuurlijk strafbaar zijn
Reputatie 6
Badge +3
NB: daar staat ook herstelling binnen de 5uren, er zullen er hier ook wel groen uitslaan van colère wanneer ze dit lezen :-)))

Voor 107€ per maand (btw in) mag men toch iets meer verwachten want meer dan het dubbele dan de particuliere abonnementen..
Dat is evident maar was meer bedoelt om te zeggen dat het om jaloers te worden is voor sommige klanten die zolang moeten wachten (en zeker veel langer dan meer dan de dubbele tijd) , dat indien dit geval zou moeten zijn bij zelfstandigen of firma's die voor Pro betalen al lang failliet zouden zijn gegaan, dus is het zeker zijn 107€/mnd waard :-)))
Bandbreedtes op een Office&Go zijn niet gegarandeerd en volledig afhankelijk van de locatie etc.

Gegarandeerde bandbreedtes bestaan enkel op Explore, een gegarandeerde 100Mb (symmetrisch) kan maar dan moet het over Fiber ipv koper.(straalverbinding kan ook). Dat zijn wel ook heel andere prijzen.
Ja en daar hangt dan ook het overeenkomstige prijskaartje aan natuurlijk, als je dit echt nodig hebt als firma of KMO dan zal dit wel de oplossing zijn maar een doodgewone alledaagse internet gebruiker heeft toch zoiets niet vandoen, enfin ik toch niet ;-)
proximus.be/explore
Schaalbare bandbreedte
“We gebruiken het glasvezelnetwerk op Explore voor de communicatie tussen de diverse sites, en dat zowel voor audio als video. Omdat we op verschillende continenten actief zijn, ligt het niet meer zo voor de hand om voortdurend tussen sites te reizen. We maken daarom optimaal gebruik van toepassingen voor unified collaboration, waaronder videoconferentie.” Dat vraagt uiteraard om voldoende bandbreedte, net als het gebruik van cloudtoepassingen. “Dankzij het glasvezelnetwerk hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. We kunnen de bandbreedte makkelijk op onze behoeften afstemmen.” Ook voor de toegang tot het internet maken de medewerkers van Facil gebruik van glasvezel. “Onze medewerkers zijn via Explore verbonden met het datacenter van Proximus, om zo toegang te krijgen tot het internet. Ook daarvoor biedt het netwerk continu voldoende bandbreedte.”

Reageer