NTE-miniv5_6.1.10.116 software op Decoder V5 compact 28/01/16

• 28 januari 2016
  • 67 reacties
  • 2881 Bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wanneer wordt de Remote RF koppeling weer mogelijk met de V5-compact decoder (NTE.....116)

Hallo,

Het is terug mogelijk!
Enkel in sommige gevallen valt het voor dat er onmiddellijk een foutboodschap verschijnt. Indien dit zo is, kunnen we dat rechtzetten.
Door contact op te nemen met de klantendienst, kan er dan van op afstand een aanpassing gebeuren. Vanaf dan zal de koppeling terug functioneren.

Groeten,
Bram

Bedankt ...

Ik heb mijn afstandsbediening nu terug kunnen koppelen.
Was dat maar, dat hebben ze bij toch niet in orde gekregen, zij hebben inderdaad aanpassingen gedaan, maar tevergeefs.
Elsa,
Ik heb naar de helpdesk gebeld en zij hebben ook aanpassingen gedaan op afstand, maar het is maar pas gelukt om te koppelen, nadat ik eerst nog de afstandsbediening gereset had.

Mvg,
Eric
Helpdesk heeft mij bevestigd dat er instellingen op mijn decoder aangepast werden.
Nu heb ik de decoder nog een heropgestart en dan opnieuw de RF koppeling van de afstandsbediening uitgevoerd met succes,
Mijn decoder kan terug op de TV kast, achter de TV geplaatst worden.

Wat ook opvalt is dat met de laatste NTE...116 versie de reactie op de RF remote commando's toch iets sneller gaat dan de vorige NTE versie die ik staan had, al reageert de decoder iets vlugger op IR.
Nog eens getest door te rebooten en te factory resetten van de V5c NTE116, dan duiken de gewiste opnames niet meer terug op, dus dit ziet er voorlopig toch al veel beter uit.
Als ik op Zender EEN blokken wil opnemen lukt dit niet meer, met andere programma's op EEN lukt dit wel, bijvoorbeeld met Thuis enz.
Probeer eerst eens door je decoder 5 seconden zonder spanning te zetten.
En indien dit niet lukt, dan eens een FacR proberen
Elsa,
Heb zojuist een heropstart geprobeerd, maar dan kon ik met de afstandsbediening geen commando's meer doen, deze eerst naar IR mode gezet.
Dan terug geprobeerd, maar kan nog altijd geen blokken opnemen.
De RF-koppeling kan ik terug niet meer uitvoeren, weer de klassieke foutmelding dat het mislukt is.
Zal nu eens een fabrieksinstelling proberen van de decoder.
wordt vervolgt....
Elsa,
Het is inderdaad nu gelukt na de fabrieksinstelling gedaan te hebben.
Nu zit ik wel weer met mijn decoder voorlopig opgesteld op de grond i.p.v. in de kast, aangezien de RF-koppeling weer mislukt en in IR moet werken.
Kan iemand van het Proximus Team vragen aan engineering om terug de instelling te doen op mijn decoder.
Elsa,
Het is inderdaad nu gelukt na de fabrieksinstelling gedaan te hebben.
Nu zit ik wel weer met mijn decoder voorlopig opgesteld op de grond i.p.v. in de kast, aangezien de RF-koppeling weer mislukt en in IR moet werken.
Kan iemand van het Proximus Team vragen aan engineering om terug de instelling te doen op mijn decoder.

Dag Eric_039,

Kan je de decoder even herstarten?
Het zou in orde moeten zijn nu

Met vriendelijke groeten,
AndyM
Het Proximus Team
Dag Andy,

Ik heb geprobeerd zonder herstarten van de decoder en het lukt inderdaad om de remoete in RF te zetten.
waarom ik niet eerst herstart heb is omdat het juist door een stroomonderbreking terug onmogelijk was om in RF in te stellen.

Bedankt voor de tussenkomst
Eric.
Reputatie 3
Hallo Eric_039,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3 minidecoders. Koppeling van de afstandsbediening via RF lukt niet meer.
Kan je dit voor mij op de drie decoders ook in orde brengen?
Laat maar weten welke info je nodig hebt van mij, dan stuur ik dit via een privèbericht!
gewoon via privé bericht je telefoonnummer doorspelen en vragen dat ze de nodige instellingen laten uitvoeren op je v5-mini decoders.
Ik heb dit via de technische dienst laten uitvoeren 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en werkt terug toch voor een zekere tijd want ik heb het al voor de tweede keer moeten vragen, de eerste keer was mijn decoder vastgelopen na een tijd en kon ik niet meer met RF mode werken en was verplicht hem terug in IR mode te zetten.
Volgens mij loopt die decoder vast na een tijd op RF mode, nu zal ik zien of het terug gebeurt want hij staat terug in RF mode, de ganse tijd dat hij in IR mode stond heeft die nooit vastgelopen.
Reputatie 3
... al twee maal de technische dienst gecontacteerd; zonder resultaat... waarschijnlijk zijn er maar een paar enkelingen daar op de hoogte hoe ze het probleem kunnen oplossen.
Blijkbaar moeten ze de vraag doorsturen aan engineering, die een instelling op je decoder moeten doen en dat gebeurt precies soms stroef, ik heb tot drie keer toe opgebeld tot het uiteindelijk nog maar dagen nadien in orde kwam, heb iedere dag de menu afstandsbedieningskoppeling nagetrokken tot het opeens bleek te lukken!
Bij Prox geldt zeker de spreuk dat de aanhouder wint 😃
Update: 10/03/16
blijkbaar al een kleine bugfix gebeurd in de huidige NTE...116 software, namelijk:
- afstandsbedieningskoppeling werkt terug goed, zelfs nu ook nog na reboot of factory reset van de decoder.
- de enige led die nog oplichtte (on/off) en die bleef oplichten ook in stand-by,
   gaat nu terug uit in stand-by stand van de decoder.
   ook de andere leds werken terug (Sig en HD)

Reageer