NTE-miniv5_6.1.10.116 software op Decoder V5 compact 28/01/16

• 28 januari 2016
  • 67 reacties
  • 2884 Bekeken

Deze morgen vastgesteld dat er nieuwe software op mijn decoder binnengekomen is.
Eerste wat ik opmerkte was dat de decoder niet meer reageerde op de afstandsbediening.
Omdat de decoder bij mij normaal verborgen opgesteld staat in een kast en met RF functie moet werken,
Dacht ik dat het misschien de RF functie was die niet meer werkte van de afstandsbediening en heb ik
de decoder voorlopig zichtbaar opgesteld om te zien of hij zou reageren op IR.
Dan maar een fabrieksinstelling uitgevoerd van de afstandsbediening en dan reageerde de v5 compact op IR.
Dus dacht ik nu ga ik de afstandsbedieningskoppeling via instellingen op de decoder terug in RF zetten,
maar dat schijnt dus niet te lukken en krijg een foutmelding dat het mislukt is en ik opnieuw kan proberen.
Na een paar keer opnieuw proberen lukt het niet en blijft de foutmelding komen , zelf na reset en FacReset van de decoder.
Dit werkte wel met NTE-miniv5_6.1.10.82 software.
Dus de eerste bugs die ik al vaststel zijn
- De instelling op de decoder Afstandsbedieningskoppeling mislukt, alleen via IR kan de decoder bediend worden
- Het enigste ledje dat oplicht op de v5 compact is de on/off en die blijft oplichten ook na in decoder standby te zetten
- SIG ledje licht niet op
- HD ledje licht niet op
- Rec ledje licht niet op, ook niet als je tijdens bekijken van een programma op REC knop van afstandsbediening gedrukt hebt en opname bezig is.

67 reacties

Had ik gisteren ook al zien staan hier => Decodersoftware Versies
Bij mij werkt de RF afstandsbediening functie, onder de software NTE.....10.82, ook goed en de ledlampjes lichten bij deze softwareversie ook normaal op.
Badge +3
Zijn de software versies verschillend voor de V5 mini en ene V5 met schijf ??? (mijne is V5 met schijf)
Ik zie hier NTE_ 6.1.9.9.2
Reputatie 7
Badge +6
Dat is idd verschillend: Jij hebt de versie voor de V5 gelanceerd op 15/11/ 2015.
@Redsfan,
Die zijn inderdaad verschillend zoals je kunt zien als je surft met de de link die ik hierboven al meegestuurd heb :
Decoder software versies
Reputatie 7
Badge +6
Effe iets aanpassen hierboven, Elsa! Su.... :?
:)
Ah, al gebeurd! Supersnel als altijd.:8
Badge +3
Ach dacht al dat er iets anders was, nog ffkes geduld dan ehmm 🙂
Om verder te gaan met de ervaringen i.v.m. NTE-miniv5_6.1.10.116 software.
Dit werkte wel met NTE-miniv5_6.1.10.82 software.
Dus de eerste bugs die ik al vaststel zijn
- De instelling op de decoder Afstandsbedieningskoppeling mislukt, alleen via IR kan de decoder bediend worden
- Het enigste ledje dat oplicht op de v5 compact is de on/off en die blijft oplichten ook na in decoder standby te zetten
- SIG ledje licht niet op
- HD ledje licht niet op
- Rec ledje licht niet op, ook niet als je tijdens bekijken van een programma op REC knop van afstandsbediening gedrukt hebt en opname bezig is.
- lange termijn opnames (3j) daar staat alleen de datum vermeld waarop de opname gestart is.
- korte termijn opnames (60d) daar staat de het resterend aantal dagen niet meer vermeld
voor opnames gebeurd voorafgaand aan de NTE-miniv5_6.1.10.116 software, daar staat dit wel nog vermeld.
- met {+CH-}-afstandsbedieningsknop knop nog altijd niet mogelijk om per pagina door de decoder TV-gids te scrollen
Bij mij is die nu ook binnen nl. NTE-miniv5_6.1.10.116 software. (omgeving Brugge)
De rf werkte nu wel direkt na het instellen bij mij ,het TV geluid en on/off blijft werken dus deze toetsen gebruiken nog IF. Dit is een grote verbetering.
Betreft de lampjes ,die zijn van weinig belang voor mij wegens praktisch niet zichtbaar. Betreft de opnames lukte het direct om naar 36 maanden te gaan

PS eventueel nieuwe batterijen plaatsen in afstands bediening en uitvoeren op 15 cm van V5compact bij instellen RF

V5 compact decoder

V5 compact
Reputatie 7
Badge +1
Zijn de software versies verschillend voor de V5 mini en ene V5 met schijf ??? (mijne is V5 met schijf)
Ik zie hier NTE_ 6.1.9.9.2

Dec(V5) NTE_6.1.9.92 ( 15 nov 2015) is blijkbaar nog altijd de laatste voor de V5 (mét HDD). Die dateert dus van zolang als de laatste voor de V4. Aan de oplossingen voor de HDD-decoders wordt dus amper gewerkt en dat zal nog wel even zo blijven....nog teveel werk met hun "compact" zonder HDD als je de commentaren van de "compact"-gebruikers hier leest.
:
PS eventueel nieuwe batterijen plaatsen in afstands bediening en uitvoeren op 15 cm van V5compact bij instellen RF

Zal volgens mij daar niks mee te maken hebben want hij heeft geen probleem met IF.
Ik heb inderdaad met nieuwe batterijen geprobeerd, maar het is als je in de menu afstandsbedieningskoppeling op OK drukt, dat je direct de melding krijgt dat het mislukt is, je krijgt nauwelijks de tekst te zien (je hebt de tijd niet om te lezen) dat je op OK + Menu moet drukken, als ik dat doe dan knippert het ledje wel blauw, maar aangezien die foutmelding daar al staat zal dat weinig zin hebben, bij de vorige software versie (. 82) werkte dat wel goed.
Bij deze versie NTE-miniv5.......10.116 komen de gewiste series, optie "alles wissen" via de decoder, niet meer terug in de lijst opnames na een tijd.
Zoals je zegt elsa, bij deze laatste software-update, komen die schijnbaar bij mij voorlopig ook niet meer terug te voorschijn in de lijst van opnames,
toch ben ik voorzichtig met deze uitspraak aangezien het met de vorige softwareversie in het begin ook niet direct het geval was.
Mvg,
Eric
Blijft voorlopig nog altijd in orde, zelf eens geprobeerd met een reboot en de gewiste komen niet meer terug.
Er zijn ook nog veel mensen die zich vergissen heb ik vastgesteld als ze willen een volledig serie stoppen,
of beter gezegd het verschil niet kennen tussen een ganse serie wissen en ganse serie stoppen,
ze gaan daarvoor in de menu opnames om dit te doen i.p.v. in de menu geplande opnames, en dan denken ze dat het een bug is
als ze vast stellen dat hun serie ineens terug opgenomen wordt.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook de nieuwe software voor de v5 compact gehad en inderdaad de RF functie voor de afstandsbediening werkt niet meer en ik kan deze net zoals Eric_039 niet meer instellen. Hopelijk komt er hiervoor snel een update (dit is een grote bug).
Ik heb dit ook eens nagetrokken op mijn V5 compact, en inderdaad als je in de menu gaat om de koppeling voor afstandsbediening in te stellen, dan krijg je als je OK drukt een foutmelding dat het mislukt is, je kan inderdaad niks doen zelf al sta je heel dicht met je afstandsbediening tegen de decoder, dit is zeker de reden niet en ook niet de batterijen want heb met nieuwe geprobeerd ook.
Wat ik mij nu afvraag, hoe zit dat nu eigenlijk met de V5 decoders die nu ook => NTE.....10.116 heeft als software,
is daar nu ook een optie "afstandsbediening koppeling" voorzien in de decoder instellingen.
En als die voorzien is werkt die dan, of krijg je ook foutmeldingen "mislukt" zoals bij de V5-compact met zijn NTE.....10.116 software?
Om ook minder problemen te hebben met opnames enz.... op je V5 decoder en je de laatste software nog niet hebt binnengekregen,
voer dan een restore uit (factory reset) op je decoder, zodat je de laatste software binnenkrijgt.
Als je deze op die manier toch niet binnenkrijgt wilt dit zeggen dat Proximus die nog niet geactiveerd heeft op je lijn.
NB: Restore uitvoeren op verschillende decodertypes zie ook hier => klik hier

Badge +3
Gisterenavond heb ik ook de restore gedaan, nieuwste soft _116 staat er nu ook op en tot nu toe geen bugs gezien.
Werkt de afstandsbedieningskoppeling dan bij u?
Wat ik mij nu afvraag, hoe zit dat nu eigenlijk met de V5 decoders die nu ook => NTE.....10.116 heeft als software,
is daar nu ook een optie "afstandsbediening koppeling" voorzien in de decoder instellingen.
En als die voorzien is werkt die dan, of krijg je ook foutmeldingen "mislukt" zoals bij de V5-compact met zijn NTE.....10.116 software?
Badge +3
Ik moet zeggen dat ik nergens iets heb zien staan van die afstandsbedieningkoppeling, maar het was al laat en heb niet te veel gezocht, tzal voor vandaag nog zijn dat ik eens ga dieper neuzen....... waar zou ik dat terug vinden ?
Kheb een V5 met schijf
Menu / Instellingen / Koppeling afstandsbediening
He, Sinds de software update versie NTE-miniV5-6.1.10.116 van enkele dagen geleden hebt ik de volgende technische problemen !

Het Record led lampje op de HD Decoder - V5 Compact heeft NOOIT opgelicht tijdens een opname met de vorige software versie, nu met de recentelijk update versie NTE-miniV5-6.1.10.116 brandt dit led lampje constant als men een HD zender bekijkt zonder dat men opneemt, ook brandt dit led lampje nog steeds NIET als men opneemt, dit is zeer vervelend zeker als men een programma opneemt als bv. de Tv niet aanstaat want je hebt dan de indruk dat de opname niet gebeurt !

Opnametijd manueel instellen : standaard staat de opnametijd ingesteld op -5m en +30m dit kan men nog steeds niet handmatig aanpassen, wat zeer vervelend is, wanneer kan men dit terug manueel aanpassen ?

Ook worden bv. 2 of meerdere opnames van een serie bv. Familie niet afzonderlijk weergegeven in het opname venster, men zit enkel de laatst opgenomen aflevering in het opnameveld, dus als men bv. 3 dagen na elkaar familie opneemt omdat men niet thuis is moet men dan achteraf het laatst opgenomen programma 1 bekijken, dit is niet logisch want normaal moet men eerst het oudste opgenomen programma kunnen bekijken enzo verder tot het laatst opgenomen programma van de serie ! Wanneer worden al deze technische problemen verholpen of blijft dit altijd een probleem met Proximus TV ?

Groeten
Ter info: Staat hier ook al een en ander vermeld door Eric_039:
https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/nte-miniv5-6110116-software-op-decoder-v5-compact-280116-33689
Badge +3
Menu / Instellingen / Koppeling afstandsbediening
Nergens een optie over afstandsbediening koppeling (is dus niet aanwezig op een V5 met schijf)

Reageer