NTE_6.1.13.28 software op Decoder V5 (20/04/16)

  • 25 April 2016
  • 57 reacties
  • 1849 Bekeken

Voor diegenen die reeds de nieuwe software uitgerold gekregen hebben op hun V5 decoder, wat zijn jullie ervaringen?
Mvg,
Elsa

57 reacties

Blijkbaar zijn er nog niet veel die deze nieuwe software op hun decoder gekregen hebben‼

Daarom een vraagje aan de Proximus medewerkers :
Wordt ook de NTE software versie: 6.1.13.28 op de V5-compact uitgerold als NTE-miniv5_6.1.13.28 ?
Reputatie 6
Badge +4
Elsa,

Na uitrolling:

V5 krijgt versie NTE_6.1.13.28 (na reboot)

V5compact krijgt versie NTE-miniv5_6.1.13.28 (na reboot)

(Dit kan u als volgt nakijken: menu – instellingen – systeem – systeeminfo – software-versie)

mvg sabine
Reputatie 2
Badge
Kan er soms medegedeeld worden wat die update precies inhoudt ?
Dit hoeft niet gedetailleerd te zijn.
Ik vind het jammer dat je dit altijd via het één of ander forum (o.a. userbase=the best) moet te weten komen.
Dat zal in dit geval niet veel meer zijn dan enkele bugfixes en hopelijk zullen er nu minder problemen met opnames.
Op dat gebied moet ik wel zeggen dat je i.v.m. software updates ook op Userbase bitter weinig info vindt, je moet alles een beetje zelf uitvissen want Belgacom/prox heef top dit gebied al altijd heel bitter weinig info gegeven.
@Sabine
Bedankt voor de info,
Dan is het zoals ik vermoedde , maar nu ben ik het zeker ;-)
groetjes, Elsa
Reputatie 6
Badge +4
hi

belangrijkste bugfixen

- leesbaarheid van de tv gids is verhoogd

- RF afstandsbedieing is verbeterd

- beheer en afspelen van de opnames

mvg sabine
Bedankt Sabine,

om deze info te willen doorspelen.
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
hi

belangrijkste bugfixen

- leesbaarheid van de tv gids is verhoogd

- RF afstandsbedieing is verbeterd

- beheer en afspelen van de opnames

mvg sabine

Bedankt Sabine, met deze kleine info weet ik dat ik bvb. de RF-afstandsbediening nog eens kan uitproberen. 🙂
Dat kon je nu ook al maar je durfde waarschijnlijk niet :-))))
Bij mij werkte die al met de NTE.....116 versie.
Reputatie 2
Badge
Dat kon je nu ook al maar je durfde waarschijnlijk niet :-))))
Reeds meermaals uitgetest met de NTE...116 versie en de vroegere versies.
Durven ? Je weet nooit dat ik een elektrische schok krijg ?;)
Hoeveel batterijen steek je dan wel in je afstandsbediening 😉
Reputatie 2
Badge
Dat kon je nu ook al maar je durfde waarschijnlijk niet :-))))
Bij mij werkte die al met de NTE.....116 versie.

Ik heb daarover nagedacht.
Zou het niet kunnen dat er firmware-update dient te gebeuren op sommige v5 decoders ?
Je had vroeger ook dit probleem en de technische dienst heeft het toen op afstand in orde gebracht (althans voor zover ik me herinner ?)
Die software versie hebben ze niet veranderd bij mij, maar ergens iets van instellingen veranderd ????
ik heb trouwens nog altijd de oude NTE .....116. en nog niet de recente NTE.....13.28
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Op de v5 mini decoders hadden we een workarround meestal om de RF goed te krijgen op de soft 116,

op de v5 decoder: als het werkte ok, maar als het niet werkte bleven we er problemen mee hebben..dus eenmaal een klant het uitschakelde was het om zeep.

De nieuwe software zou dit moeten voorkomen en de RF stabiel houden

mvg sabine
Reputatie 2
Badge
Hi,

Op de v5 mini decoders hadden we een workarround meestal om de RF goed te krijgen op de soft 116,

op de v5 decoder: als het werkte ok, maar als het niet werkte bleven we er problemen mee hebben..dus eenmaal een klant het uitschakelde was het om zeep.

De nieuwe software zou dit moeten voorkomen en de RF stabiel houden

mvg sabine

Sabine, in mijn geval is het geen probleem om van IR naar RF om te schakelen.
Maar de RF-functie werkt gebrekkig en op een afstand van 4 meter totaal niet meer.
Het lijkt of ik met een set lege batterijen zit, maar dit is niet het geval.
Ik had ook al gedacht aan stoorsignalen ?
Niet ik kan leven met een IR-bediening, maar het zou wel handig zijn vooral omdat de decoder in een kast opgesteld staat.
Vanop vier meter gaat het toch nog bij mij met mijn V5-C decoder.
Je moet je decoder natuurlijk niet in een metalen kas steken hé. (kooi van Faraday)
Reputatie 2
Badge
Vanop vier meter gaat het toch nog bij mij met mijn V5-C decoder.
Kan ook wijzen op een defect.
Het kan zijn dat het met de nieuwe softwarerelease opgelost is.
Dus we wachten af, en zoals ik reeds aanhaalde er valt met te leven.
Reputatie 2
Badge
Vanop vier meter gaat het toch nog bij mij met mijn V5-C decoder.
Je moet je decoder natuurlijk niet in een metalen kas steken hé. (kooi van Faraday)

In mijn vroeger leven nog radiozenders hersteld, dus we kennen dit fenomeen.
Alhoewel met al dat bladgoud, het zou best wel eens kunnen ?:D
Ik denk dat je gewoon wou stoefen en de indruk geven dat je zo'n enorm groot flatscreen TV scherm hebt, waarbij je verder dan 4 meter moet gaan zitten :-)))
Hier is de allernieuwste update nog niet binnen. Wanneer ik "geforceerd" de update wil binnenhalen, krijg ik zelfs een foutmelding en het oude blauwe scherm van Belgacom. Na de decoder terug uit en aan gezet te hebben, zonder iets te doen start het wel normaal op. Maar zoals gezegd geen nieuwere versie dan voor de opstart.
Dat lukt inderdaad enkel en alleen maar met een heropstart op factory reset als Px deze reeds klaar gezet heeft
(gebeurt in golven, niet voor iedereen op het zelfde moment)
voor download op je decoder, wat normaal gezien dan ook automatisch gebeurt, heb ondertussen ook al eens geprobeerd maar er staat voor mij ook nog geen nieuwe software klaar om binnen te trekken, geduld is al wat je nodig hebt 🙂
Reputatie 2
Badge
Idem, nog geen verandering na factory reset.
Kijk vooral uit naar de verbeterde RF-bediening.
Maar jouw kooi van Faraday heeft wel een lichtje bij mezelf opgestoken in die zin dat mijn mini-decoder opgesteld staat op een blu-ray speler met metalen behuizing.
Ik ben dan ook van plan om eens te testen door de mini-decoder te verplaatsen, maar ik wacht voorlopig eerst de update af.
Ik heb nog steeds FW 10.116 .. RF werkt voorbeeldig (decoder staat wel niet in een kast maar enkel verborgen achter de TV.) Zo goed als geen enkel probleem.
De verwijzing naar de kooi van Faraday snap ik niet echt. Zo'n kooi is een aaneengesloten metalen constructie rondom en geen metalen oppervlak .. dat zou dus bij mij in dat geval nooit fatsoenlijk mogen werken gewoon omdat mijn V5-C op een kanjer van een computerkoelvin staat met nog een er boven op (jaja, lach maar haha .. wie laatst .. idd ) 😃
Ja die mannen die nog de oorlog meegemaakt hebben daar kan je alles van verwachten :-))
Wat ik niet logisch vind Regulus dat je als klant je V5-C op een kanjer van een computer koelvin moet zetten om het toestel af te koelen. Daaraan zie nogmaals dat de V5 C een toestel is dat niet voldoet aan de eisen van de klant en dat de meeste klanten dit toestel niet willen.

Reageer