Npvr opnames probleem

  • 10 February 2015
  • 18 reacties
  • 407 Bekeken




Onderwerp geplaatst 10/02/2015 - 05:08 door patrick.





Officieel




Alle decoders hebben dit probleem ten gevolge van een Bug in de servers in Vlaanderen ( dus voor de Nederlandstaligen)


Daarom ook de vele problemen met TV overal en de mogelijkheid om via je computer TV te kijken


Het probleem zit bij de servers van Proximus .


Dus alles wat met het Proximus netwerk te maken heeft voor Proximus TV is de oorzaak met de servers van Proximus die niet correct werken dit voor de klanten die de decoder in het Nederlands hebben ingesteld.


Antwoord dat ik kreeg van Proximus op papier






NB: Aangezien Patrick er een monoloog van maakt, open ik het onderwerp hier terug zodat het voor forumbezoekers verder bespreekbaar wordt, indien gewenst !

18 reacties

Blij dit te horen want nu wordt uiteindelijk duidelijk bevestigd wat ik al lang vermoedde, het kon ook niet anders aangezien

iedereen met

- zowel de modems bbox2 alsook met bbox3 en tevens

- met alle decoder types en daarbovenop ook

- bij verschillende Vdsl2/.ADSL profielen dit voor hadden.


maar nu is het officieel ;-)
Reputatie 2
Badge
en heeft men al officieel een idee wanneer er een oplossing gaat zijn voor de servers;-)
Wat ik wel moeilijker kan uitleggen is dat niet iedereen dit probleem ondervindt

en ik persoonlijk ondervindt dit probleem ook niet !!!!


Of hebben niet alle servers deze bug dan ?!

en heeft men al officieel een idee wanneer er een oplossing gaat zijn voor de servers;-)



dat zal een ander paar mouwen zijn knipoog


ik zou die vraag ook via privé bericht stellen aan de proximus http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" target="_blank, als ik u was.
Reputatie 7
Badge +1
Hangt ervan af wat de problemen zijn. Ik heb enkel volgende anomaliën:


Bekeken en verwijderde nPVR-opnames komen na een nachtelijk update steeds weer terug, maar niet allemaal: soms vervelend omdat je de vraag stelt of je die nu gezien heb of niet.


Online geprogrammeerde nPVR-opnames komen nooit in de lijst van geplande opnames van de deooder, maar worden wél correct opgenomen en komen dan in de decoderlijst van opgenomen programma's.


Uitzonderlijk kan ik eens een nPVR-opname niet starten, maar dan wél na een herstart van de decoder. Dit komt wél maar af en toe voor.


Was er geen sprake van een software-update? of heeft dat geen invloed op het serverprobleem? Hebben die servers dan een taalprobleem?brutaal stuur ze dan op een snelcursus.....duivel
Ik zit inderdaad ook al lange tijd met een dilemma dat het enkel en alleen aan de servers zou liggen, als dit waar is moet toch iedereen dit voor hebben gelijk welke bbox of decodertype je hebt en dat is niet het geval want dan moet ik het zeker al lang voorgehad hebben want ik doe alleen maar nPVR opnames. Aaan verschillende mensen heb ik het al gevraagd en daar ook weer zijn er die beweren dat ze daar geen last van hebben.


Dus aan die uitleg klopt er toch iets niet volledig, voor de v3 (v3b) is het een ander verhaal aangezien ze daar zeggen van geen software updates meer te doen dan moeten ze die decoders wel vervangen.
Eigenlijk zou Proximus hier op het forum wel eens duidelijkheid mogen brengen hoe de vork in juist de steel steekt, want anders zullen de twijfels blijven bestaan en zelf al hebben ze u dit via helpdesk of via ik weet niet wie of wat gemeld, het zou een officiële uitleg moet zijn via hun Proximus site zelf, want als het dan toch geen geheim meer is en door iedereen gekend is en het op het forum en op sociale media mag bekend gemaakt worden.


Ook op hun site mogen ze toch melden dat je de v3 mag omruilen als je dit wenst, wat is daar verkeerd aan, aangezien ze ook dit op het forum en op sociale media antwoorden.
Beste Proximus Medewerkers


Op alle decoder types duiken gewiste nPVR opnames terug op in de decoder lijst 'Opnames'


zijn er al vooruitzichten naar een eventuele oplossing voor dit probleem?


Mvg,


Elsa
ik ga nu maar stoppen met alle threads over het zelfde probleem bijeen te zetten want er zijn veel meer threads dan ik dacht.















PROLEEM maar Proximus doet niets UPDATE!!!!(Procedure...
Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds...
Opnames die niet verwijderd kunnen worden op de decoder....




enz................



Hopelijk kan Proximus dit al lang aanslepend probleem binnenkort oplossen.


Ik hoop nog altijd tevergeefs dat er toch een kleine uitleg komt van Proximus waar het probleem zich in hoofdzaak situeert !
Reputatie 5
Badge +3
Ze moeten zij geen uitleg geven wat het probleem is, dat interesseert de meeste klanten niet...het enigste wat ze moeten doen is het probleem oplossen!.


mvg
✔ Dat ze het moeten oplossen dat hebben we hier al maanden terug gezegd, en is evident,

en dat het de meeste klanten niet interesseert in wat uitleg, dat is ook evident, maar mij wel, wegens mijn opleiding en interesse.
✔ Ook al maanden terug toen het probleem zich voordeed hebben ze het antwoord gegeven dat het complex was, en dat het probleem gekend was, en engineering ermee bezig was, en dat het bij de volgende software update ging opgelost zijn.


De volgde update is er gekomen en het probleem is er nog altijd, daarom dat ik voor mij persoonlijk (en voor anderen die eventueel wel geïnteresseerd zijn ) wat meer uitleg vraag waar het probleem zich situeert.


groetjes,


Elsa



Ook ik zit met dat probleem.Maar daar maak ik mij niet teveel zorgen over.


Maar gisteren is mijn opname - Sporza op zondag - gedeelteljk mislukt.Heel raar.


Programma liep van 14.15-18.00h.De laatste 15 km gemist van l-b-l.


Hij had maar 2.12min opgenomen, terwijl het programma zelf al 14.15-18.00h duurde.Raar.


Na ons een poos terug op een andere lijn te zetten, had ik de laatste tijd geen problemen meer met uitvallen van de modem.


Jammer genoeg begint hij weer 2 a 3 x uit te vallen per week.


Wat eigenlijk heel vervelend is.


grts


ivo
heb je al zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.


Als je modem uitvalt bedoel je dan beiden internet en TV signaal en blijft het DSL lapje op je modem op dat zelfde ogenblik continu branden
Je kan natuurlijk ook eens een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers zodat ze eens je lijn kunnen checken.
Wanneer zullen die serverproblemen ooit eens achter de rug zijnfrons


nog altijd zijn er die mij contacteren met dergelijk problemen !
Reputatie 2
Nooit Elsa knipoog
Reputatie 6
Badge +2
Ik kan het nog anders uitdrukken: 'Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen', dat zal waarschijnlijk voor het jaar 4000 zijn maar dan zijn we allang dood en begraven of gecremeerd.duivel
Reputatie 7
Badge +6
Allez, i.p.v. 'Mijn pop-up restaurant' is het 'Mijn pop-up opnames'.

Reageer