nPVR opnames

  • 10 March 2011
  • 23 reacties
  • 2839 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Hebben jullie ook al vastgesteld dat nPVR opnames die 30d beschikbaar blijven op de server, na een aantal dagen (weet niet juist hoeveel) nog maar met max. 4 x voor en achteruitgespoeld kunnen worden ? in het begin is dat tot 64x. Het gaat wél over opnames van HD-zenders.

23 reacties

Badge
Heb daar infeite nog nooit opgelet.Ik zet ze allemaal dat ze er kunnen blijven opstaan dan kan ik er langer over doen om ze trug te zien maar eerlijk gezegd jouw probleem heb ik nog niet op gemerkt.Zal het eens even moeten chekken.
Badge
Ik heb er nog één in de nPVR staan en die macheerd nog normaal x64 -één hd
Reputatie 7
Badge +1
Had het met opnames die nog met 20 dagen stonden. De eerste dagen merk je niks.
Badge
Nee die van mij staat er nog maar 5 dagen.
Badge
Sinjoor 71,bij mij gebeurt dat ook,maar wel op mijn gewone decoder.Wat mij ook al enkele keren is opgevallen,dat is dat de nPVR opnames niet meer te zien zijn op mijn tweede decoder,maar na een reset zijn ze weer zichtbaar.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor reactie. Wel is het zo, dat ik meestal binnen de paar dagen naar dier nPVR opnames kijk. Maar die ene was al 22 dagen oud en moest ik overkopiëren voor bewaren op DVD (was een historische film op La Une over Leopold III met nog nooit eerder vertoonde beelden). Ik was dat altijd al vergeten en ik moest al een scherm verder scrollen om die te vinden.
Badge
Ik heb dit onlangs ook vastgesteld: een nPVR opname die -in mijn geval- maximaal aan 8x vooruit gespoeld kon worden. Geen HD opname, trouwens, en ook een opname van de dag zelf (dus nog 30 dagen beschikbaar). Ik vermoed dat dit gewoon te maken heeft met de capaciteit van de Belgacom nPVR servers: als er teveel mensen tegelijk van de dienst gebruik maken, dan wordt die snelheid wellicht automatisch aangepast (lees: verlaagd) naar een snelheid die de stabiliteit en beschikbaarheid van de servers niet in het gedrang brengt. Uiteraard ben ik maar aan het gissen, enkel Belgacom kan hierover uitsluitsel geven. Ik denk wel dat het een 'feature' is en geen bug.
Hey Sinjoor,

Heb dit de laatste weken inderdaad ook voor met de nPvr opnames, nog vreemder is dat als je de 4x laat opstaan en j na ongeveer 6 a 8 minuten nog eens op fwrd knop drukt hij dan wel terug tot 64x versneld , MAAR !!

Wat ik ook merk is dat hij meer en meer het volgende gebeurt : plots tijdens het vooruit spoelen springt je terug naar het keuze menu en vanaf dan kan je hem enkel nog maar normaal afspelen en pas na 20 minuten normaal speeltijd '''proberen'' terug forward te drukken. (misere misere misere!)

Nog vreemder ( nu komt het ) is dat aangezien ik 2 decoders heb dit verschilt van welke decoder , bijvoorbeeld op de ene decoder is het zover en hij springt telkens terug naar het keuze menu , dan kan ik hem soms wel op de andere decoder na aantal minuten wel vernellen zonder uit te vallen!

dus steven ik weet zo niet zeker of dat het een server issue is of eerder een signaal storing bij de ontvanger, ik zou het voorstellen blijf eens heel laat op tot 3 a 4 smorgens en probeer dan eens hetzelfde uit , normaal in deze low time zou de server het meeste ontlast zijn.

In elk geval ik ben er zeker van dat het niets lokaal is op je eigen decoder of verbinding.

just my humble opinon,


be happy, be peacefull
Badge
Wat ik hier nu zo allemaal lees veronderstel ik dat dit dit dus enkel nog gebeurt bij de oude decoders want ik ondervind dit probleem dus niet.Heb gisteren speciaal nog eens iets in hd in de nPVR opgenomen en vandaag nagezien of dat probleem er was.Dus ik heb nu al twee programas waar ik geen problemen heb dus die nieuwe ontvangers blijken mij een stuk beter en te hopen dat ze in de loop der tijd voor alle klanten in te ruilen zijn.
Hey axana,

HD kan ik spijtig genoeg niet testen dus ik weet niet of dat het op de 'oude' decoders een probleem geeft als je dat gebruikt.

Sinjoor gebruik jij de HD feature ?
Reputatie 7
Badge +1
Raf, ja hoor, heb 30Mbps sync dus vlotjes 2 x HD op een decoder + TVonPC. Bij HD-opnames op nPVR heb je soms ook voor, dat als je doorspoelt aan bv. 32x of 64x en je duwt op de playknop, het geluid eerst na 2 à 3 seconden terug doorkomt, alsof dat eerst terug de syncronisatie moet zoeken.Kan ook aan de HDMI liggen, heb het nog niet geprobeerd via scart (heb decoder ook met 2 scarts aan de TV hangen via 2 DVD-HDD-recorders). Zal het straks eens proberen.

Zou het ook aan de beperkte RAM van de decoder kunnen liggen ? de laatste nieuwe V4-decoder heeft een 2,5x snellere processor en 512 MB RAM en heeft die problemen misschien niet. Heeft hier al iemand zo'n nieuwe decoder (met 320 Gb HDD) ? Mijn decoder is reeds een Scientific Atlanta HD decoder, maar van september 2009. Is echter maar beperkt storend vind ik. Even met 8x terugspoelen en terug op play lost dat dan wel op. Ook het beeld bevriezen als je doorspoelt is beperkt, ook in HD, als je de decoder eerst op een SD-zender zet. Gaat natuurlijk allemaal wel over nPVR (moet wél allemaal in real time gestreamd worden terwijl je kijkt, met commando's upstream en uitvoering downstream). Meer buffering zou dat misschien kunnen oplossen? Ze hebben immers het RAM-geheugen bij de nieuwe decoder verdubbeld. Zou het mogelijk zijn het RAM geheugen van de oudere decoders te upgraden ? weet niet of het moederbord dat ondersteunt.

In PVR is sedert midden 2010 de bediening heel wat sneller geworden.
Badge
sinjoor 71 ik he de nieuwe decoder vandaar dus dat ik niet met het probleem zit.Die decoders zijn dus blijkbaar vanwege hun groter geheugen beter bestand tegen deze fouten.
Bedankt Sinjoor, Maar nu wil ik echt wel die nieuwe hebben !
Reputatie 7
Badge +1
Ik vrees dat je hem dan zult moeten kopen (199€) .....de gehuurde zullen ze niet zo snel vervangen. Ook als hij stuk is zullen ze eerst hun oude voorraad opgebruiken om te vervangen denk ik.;)

Je zult dan wel eerst je opnames moeten overkopiëren op een, DVD-HDD.
Badge
Ik wil geen valse hoop geven maar blijkbaar zou je deze kunen omruilen.M'n maat mag dat toch bij van heavere en zonder tussenkomst van belgacom.
Ik heb al meermaals gehad dat de npvr opnames versneld worden afgespeeld. Na drie tot vier keer op pauze en play te drukken is de snelheid normaal. Ondertussen ben je wel al te ver in de opname en moet je terugspoelen. Bij dat terugspoelen is het beeld zwart en moet je gokken waar je moet stoppen. Dat is trouwens ook zwart bij het vooruitspoelen. En voor je het vraagt sinjoor71 ik heb 30/6 profiel en herstart de decoder regelmatig;)
Reputatie 7
Badge +1
Bij nPVR bevriest het beeld soms bij het spoelen, maar als je dan nog eens op pauze en play duwt en terug op vooruitspoelen, dan lukt het meestal wel. Zwart beeld heb ik dan niet, wel een freeze. Hangt ook van moment van de dag af. Soms spoelt hij normaal, zoals bij PVR, ook met HD-opnames.
Badge
Sinds vorige vrijdag bevriest het beeld enkele ogenblikken tijdens het afspelen van opgenomen nPVR progr.Daarna loopt het verder,maar dan wel zonder geluid.Wat opvalt,is dat het wel bij HD programma's gebeurt

Zo heb ik dus alle enkele opgenomen progr.moeten missen(Thuis, Parijs-Nice,Film).De enige oplossing was dus wissen.

Wat kan ik hier aan verhelpen.
Reputatie 7
Badge +1
Heb dat ook soms met HD-opnames in HD. Geluid komt blijkbaar niet synchroon door van de server en de afspeelfunctie wacht even tot video en audio terug samenlopen. Maar je kunt dan toch wel de hele opname bekijken ? Heb daarom nog nooit iets moeten missen. gewoon even een stukje terugspoelen en terug afspelen.
Badge
Neen,het verder kijken is enorm stresserend.Het beeld blijft na enkele ogenblikken weer vast hangen,en dan loopt het weer een beetje voort,terug stop en zo verder,dus u kunt uw opname niet probleemloos verder bekijken.Niet te doen !!!!!

N.B. bij het bevriezen van het beeld,hoor ik ook een krakend geluid.(Misschien raar maar waar).
Reputatie 7
Badge +1
Moet iets zijn met de streaming van je decoder. Resetten, en als dat niet help 0800 22700 bellen (technische dienst tot 22.00 uur).
Reputatie 7
Badge +1
Computerken schreef:




Neen,het verder kijken is enorm stresserend.Het beeld blijft na enkele ogenblikken weer vast hangen,en dan loopt het weer een beetje voort,terug stop en zo verder,dus u kunt uw opname niet probleemloos verder bekijken.Niet te doen !!!!!

N.B. bij het bevriezen van het beeld,hoor ik ook een krakend geluid.(Misschien raar maar waar).

Heb dat gisteren nu ook voor de eerste keer voorgehad met een nPVR opname van VTM HD (Goedele op Dinsdag). Na ongeveer 3/4 van het kijken blokkeerde het met een krakend geluid, even verderspoelen met geblokkeerd beeld en dan ging het weer voor een halve minuut, en zo nog 4 à 5 keren tot ik het beu was.

Deze middag de decoder eens terug opgestart, hij deed een beetje raar, er kwamen andere cijfers op de display, maar na een kwartier startte alles gewoon op. Nog geen nieuwe interface dus. Maar de opname van Goedele liep nog op dezelfde plaatsen vast.....ligt het dan niet aan de server ? de decoder kan één dag later toch niet weten dat de streaming vastliep op exact diezefde momenten als er niks op de harde schijf staat ?








Badge
Hallo sinjoor71,

ik had gisterenavond helemaal hetzelfde probleem,dus ook bij de opname "Goedele",maar niet op VTM HD.Dus blokkeren en op dat moment ook een krakend geluid horen,ook gestopt nadat het welletjes was.NIET NORMAAL hé !!!!!!!!

Reageer