npvr opnames

  • 28 August 2015
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 58 reacties
Als dit de toekomst wordt moet er bij Proximus toch nog zeer veel verbeterd worden. Elke dag moet ik mijn decoder resetten voor een npvr opname te kunnen bekijken. Wanneer ik dit wil zien gaat hij naar de opname, blijft laden en komt dan terug op de beginpagina van de opnames. Decoder resetten lost dit weer op maar elke dag resetten vind ik niet logisch en mag eindelijk wel eens iets aan gedaan worden.

6 reacties

Als je nog een v3 decoder hebt zou ik hem laten omruilen.


Heb je ook al de modem gereboot want problemen met npvr opnames kunnen ook soms van de modem komen.


Je kan ook in het vervolg eens proberen om gewoon de stekker van je netwerkkabel die aan de decoder toekomt eens uit te trekken en dan terug te steken, gaat vlugger dan de decoder iedere maal te moeten resetten en te wachten tot je terug kunt kijken.
Reputatie 1
Heb al de laatste v5 decoder. Modem is ook al eens gereset, dit is nog wel een bbox 2.


Zal volgende keer is proberen om enkel de netwerkkabel uit te trekken om te zien of dit ook het probleem oplost. Deze oplossing kende ik nog niet.
Reputatie 1
is er dan geen wachttijd nodig? kan je dan onmiddellijk verder zien?
inderdaad het komt erop neer dat de decoder opnieuw een verbinding wil maken met de server die eerst niet tot stand kon gebracht worden door een fout.

Dus dit komt op het zelfde neer als de bbox of de decoder laten heropstarten, maar met dat verschil dat het heropstarten van decoder of bbox wel wat tijd vraagt vooraleer hij terug volledig opgestart is om tv te kunnen kijken
Reputatie 7
Badge +3
Ik start mijn tv avondje altijd met het uit- en aanzetten van mijn V5. Sinds ik dat doe, heb ik praktisch geen problemen meer gehad met nPVR opnames te bekijken.
Reputatie 4
'k zou het geloven dat je dan geen problemen meer hebt, de uitleg (reden) staat hier al enkele keren in deze thread uitgelegd.

Zo'n triestige apparauur hebben ze toch niet bij Telenet in ieder geval.

Bij Proximus los ik het ook op door gewoon eens de netwerkkabel aan de decoder te lossen, dit sinds Elsa het op het forum al een tijdje geleden in andere threads al uitgelegd heeft. Al die toeren moet je toch niet bij Telenet uitvoeren!




Reageer