nPVR opname het goddelijke monster zondag 25 september Eén HD

  • 3 October 2011
  • 48 reacties
  • 4170 Bekeken

beste,

betreft: nPVR opname het goddelijke monster van zondag 25 september op Eén HD

deze opname staat correct weergegeven in het pvr menu, echter als ik ze wil afspelen krijg ik onderstaand scherm:



wat ik me nu in de eerste plaats afvraag, heeft iedereen die deze opname deed hetzelfde probleem? of heb ik weer eens pech? laat iets weten zou ik zeggen

met deze serie weet je natuurlijk nooit, maar ik betwijfel toch sterk dat deze aflevering niet mag uitgezonden worden tgv een gerechtelijk bevel. ik heb dit scherm begin dit jaar ook eens gehad na opname Komen Eten van VT4 - dat scherm is toen 30 dagen blijven staan, en het zal nu wellicht niet anders zijn. maw, deze serie eindigt hier voor me want ik kan niet meer volgen...

mijn vraag aan belgacom is dan ook, valt deze nPVR opname nog te fixen? of is er nog een mogelijkheid van deze aflevering op één of andere manier toch nog te zien, anders kan ik de serie niet meer volgen. ik weet natuurlijk nog niet of er een algemeen probleem is met deze opname, of dat ik de enige ben, dit zal dit topic hopelijk duidelijk maken

alvast bedankt

mvg

48 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Eigenlijk zou Belgacom beter aan iedere klant, ongeacht het abonnement, één credit per maand moeten toekennen ter compensatie van allerhande

problemen die zich bij BGC TV voordoen!
Reputatie 7
Badge +1
Da's wél het resultaat van 4 maanden Favorite (TV haha) abonnement betalen hé maat ! Knipogen Grtjes
je moet me nu niet jaloers maken met al je credits ook hé sinjoor Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Voor de goede orde.
Reputatie 7
Badge +1
Hahaaa Ricy ! 😛 graag gedaan hé !
Miljarde, miljarde 't is toch nie waar hé ! benne kikke ne stommen ezel, inderdaad xenne k' had het op Internet favorite Schamen

Sorry hoor en bedankt voor jullie moeite.

mvg,
belgacom tv favorite, en niet internet favorite ... da's misschien het misverstand?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ben je zeker dat je Favorite hebt Ricy ?? kan je zien op je factuur, in de E-services en op je decoder onder menu/abonnement/shopping/abonnementen

Ik zie nergens een melding van credits ! zie foto hieronder !


Reputatie 7
Badge +1
Ik heb Favorite genomen omdat het maar 9€ meer kost dan Comfort, en er voor 10€ aan boeketten inbegrepen is + één credit. Dus vanaf 10€ boeketten is het altijd goedkoper. Die credits komen bij mij ook al eens bij mekaar maar toch max. 4. Als er dan al eens iets misloopt met een opname (nPVR of serie) dan kan je nog altijd met die credit kijken. Nadeel: het is altijd in SD, en het geldt niet voor "Net Gemist" van de VRT. Daar moet je dan maandelijks 5,95€ voor betalen om die programma's te bekijken, en die zijn maar één week beschikbaar. Heeft iets met auteursrechten te maken geloof ik.
beste ricy

als jij belgacom tv favorite hebt zou je 1 credit per maand moeten krijgen, dit zit gewoon in het abo? heb je deze nog nooit gebruikt? da's zonde, want je kan er blijkbaar max 20 verzamelen

ik heb zelf belgacom tv comfort, dus geen credits voor mij - uitzonderlijk kreeg ik nu wel 2 credts ter compensatie van mijn ongemak, waarvoor dank

mvg
Reputatie 7
Badge +1
In favorite zit 1 credit per maand, in intense 4 credits. Credits worden tot max. 20 bijgehouden.


De eerste gehuurde video's van de maand worden automatisch afgetrokken van het op aanvraag-tegoed. Het ongebruikte op aanvraag-tegoed wordt overgedragen naar de volgende maand, met een limiet van twintig credits.
Reputatie 2
Badge +1
Afhankelijk van je abonnement heb je een aantal credits die je naar believen kan gebruiken.
Als BGC zelf ter compensatie credits toekent, dan kan dat uiteraard op elk abonnement.

Van het moment dat je een VOD huurt, gaat dit wel eerst af van de credits, je hebt hier geen keuze.
Dus eerst de duurste films/VOD huren met credits ;)

Die credits hoe worden die toegekend en is dit aleen met favorite?
Reputatie 2
Badge +1
De credits hebben geen effectieve tegenwaarde in euro. Je kan per credit 1 VOD naar keuze bekijken (film, ooit gemist, ...)
Die credits tellen die ook voor het huren van filmen, want ik heb die credits daar nooit zien staan ? (ik heb ook abo favorite)

mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Dat kan zelfs tot 5€ gaan, daar zijn ze niet krenterig mee...Knipogen
bedankt voor de uitleg sinjoor71... ik zie dat ik inderdaad 2 credits staan heb; waarvoor dank...
1 credit heeft een waarde van €1, veronderstel ik?

het goddelijke monster zie ik er toch wel tussen staan, alle afleveringen in ooit gemist... €2 per aflevering

mvg
Reputatie 7
Badge +1
In de eerste plaats is het mooi dat je 2 credits krijgt. Maar anderzijds ben je daar voor de gemiste aflevering niks mee, want die reeks zat in "net gemist", wat en maandelijks abonnement betekent en dan een week lang kan bekeken worden. Dat kan, voorlopig toch, nog niet in "ooit gemist" met een credit gehuurd worden; Ik werkt met favorite en heb dus automatisch 1 credit per maand.Dat is redelijk simpel xenne. Je drukt op de "on demand" knop, TV op aanvraag, dan kiezen voor de zender (één, ketnet/canvas of Iwatch voor VTM enz.), dan zoeken op naam of datum. programma kiezen, bestellen, paswoord ingeven, dan krijg je een scherm waar je nog moet bevestigen met vermelding van het aantal resterende credits (als je die hebt) en de prijs.Succes !

Je hebt ook nog een alternatief via de menutoets, en nog sneller via de rode knop (als je op de juiste zender staat tenminste).


vandaag reactie op mijn mail van 06/10/2011 12:08 PM naar de klantendienst

Beste Xenne

Na een onderzoek krijgt u 2 credits die u vrij kunt besteden in de 'op aanvraag' catalogus.
Deze zijn vanaf nu te gebruiken.

Met vriendelijke groeten,

Heidi
Uw klantendienst

jammer dat reactie zolang op zich liet wachten, ondertussen is serie gedaan en ben op bepaald moment gestopt met ze op te nemen.

maar soit, dan toch nog credits ontvangen, da's dan weer positief...

ik moet nu wel zeggen, ik heb geen ervaring met de op aanvraag catalogus... hoe werkt dat? en kun je die credits ergens zien staan?

mvg
nog eens gebeld ivm dossier want het bleef wel erg lang stil en ondertussen is de opname ook verdwenen (30 dagen geleden)... klantendienst kon er niet meteen iets meer van terug vinden van mijn dossier Roepen

nog eens het verhaal gedaan... ja mijnheer, er was inderdaad een probleem met die opname.... verder blijft het stil... dan vraag ik maar of er nog mogelijkheid bestaat die opname te bekijken? jazeker, via net gemist... maar dat is tegen betaling zeg ik. inderdaad mijnheer. kan belgacom mij niet compenseren. mijnheer, u kan de uitzending via net gemist bekijken en achteraf kan u bellen en krijgt u misschien een compensatie van ons.

niet echt een gesprek om happy van te worden....... heb hier al veel te veel voor gebeld en ik sta nog altijd even ver. ik ga de rest van het goddelijke monster aan mij voorbij laten gaan, klote maar het is niet anders..... wat deze case betreft slechte service van belgacom, ze gaan in de fout, en herstellen de fout niet

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hert gevoel dat de problemen met nPVR grotendeels opgelost zijn. Ik heb er de voorbije week geen last meer van gehad.

Ook de serieopnames lopen terug goed en zonder problemen. Het Goddelijk Monster van vandaag (gisteren) had ik zowel als serie in PVR opgenomen als als nPVR gepland vanop afstand (dat blijkt dus te kunnen, als je het vanop afstand doet). En beiden waren gelukt en afspeelbaar.
jammer genoeg ben ik wat dit probleem betreft ook nog wachtende, er werd een dossier aangemaakt maar het onderzoek neemt blijkbaar heel wat tijd in beslag. ondertussen staat de bewuste opname op het punt van de decoder te verdwijnen, de 30 dagen zijn bijna om. ik heb ook geen enkele aflevering meer bekeken omdat ik hoop dat ik deze aflevering alsnoch zal kunnen bekijken, maar ondertussen zit ik al 5 weken achter op de serie...

dat iedereen van de helpdesk niet op de hoogte is van het probleem met deze netwerkopname kan ik ergens wel begrijpen, maar als je doorverwijst naar dit topic hebben ze daar geen oren naar.

om positief af te sluiten, de laatste weken geen frustraties meer opgelopen met de netwerkopnames....

mvg
Toen ik deze klacht las, was ik blij dat ik niet alleen was met het probleem van die aflevering niet te kunnen bekijken.

Ik was op reis toen die aflevering uitgezonden werd, dus ik kon niet vlug eens van zender veranderen om het programma live te volgen.

Maandagavond 17 oktober heb ik dus gebeld naar de support van Belgacom. Na de gekende druk 1 voor dit en 2 voor dat, kwam ik na 5 minuten met een medewerker in contact. Toen ik meldde dat er nog mensen waren die problemen hadden met het bekijken van Het Goddelijke Monster van 25 september, viel die man bijna letterlijk uit de lucht. Toch ging hij vanalles proberen. Na ruim een half uur, en nog maar eens een reset van de decoder, ging hij nog iets anders proberen. Toen moest ik gewoon eens de decoder uit en terug aan zetten, en Belgacom ging mij na 10 minuten terugbellen. Uiteraard had niets geholpen.

Na ongeveer 10 minuten werd er inderdaad terug gebeld. Eerst moest ik een mini-enquete invullen om te weten als het probleem opgelost was. Dit was niet het geval, dus werd ik terug doorgeschakeld met een medewerker. Dit keer een dame. Die wou me nog maar eens de decoder doen resetten. Toen ik uitgelegd had dat ik dat al gedaan had, zei ze dat ik 3 knopjes moest indrukken toen de lichtjes terug aangingen op de decoder, na het terug aansluiten van de voedingskabel. Wetende dat dat niet zou helpen, heb ik dat toen maar gedaan. Echter was de decoder amper terug aan het opstarten, of de telefoon werd toegelegd. Dus na ruim een uur tijd verliezen, was er nog niets opgelost.

Het eerste wat ik daarna gedaan heb, is een mail verstuurd met de melding van deze klacht, en deze volledige uitleg, maar tot op vandaag, 23/10 heb ik zelfs daar nog geen reactie op gekregen. Ook heb ik in de loop van de week nog een mail ontvangen met een mini-enquete over het verhelpen van mijn probleem, waar ik terug nog eens alles opgesomd heb, maar daar heb ik ook nog geen reactie op ontvangen.

Belgacom is wel goed bezig wat klantenservice betreft.

Als het probleem deze week niet opgelost is, zal ik de onschuldige medewerkers van de Belgacom-shop eens gaan lastig vallen. Dan zullen zij jammer genoeg dit probleem voor mij mogen oplossen.

Vroeger was meerde opnames niet mogelijk, en toen hield je daar rekening mee. Nu wordt er voorgesteld dat het wel mogelijk is, maar blijkt het systeem niet betrouwbaar genoeg. Ze hebben dus nog veel werk aan de winkel.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Ricy, ik had zoiets al gedacht.Lachen

Reageer