nPVR opname het goddelijke monster zondag 25 september Eén HD

  • 3 October 2011
  • 48 reacties
  • 4170 Bekeken

beste,

betreft: nPVR opname het goddelijke monster van zondag 25 september op Eén HD

deze opname staat correct weergegeven in het pvr menu, echter als ik ze wil afspelen krijg ik onderstaand scherm:



wat ik me nu in de eerste plaats afvraag, heeft iedereen die deze opname deed hetzelfde probleem? of heb ik weer eens pech? laat iets weten zou ik zeggen

met deze serie weet je natuurlijk nooit, maar ik betwijfel toch sterk dat deze aflevering niet mag uitgezonden worden tgv een gerechtelijk bevel. ik heb dit scherm begin dit jaar ook eens gehad na opname Komen Eten van VT4 - dat scherm is toen 30 dagen blijven staan, en het zal nu wellicht niet anders zijn. maw, deze serie eindigt hier voor me want ik kan niet meer volgen...

mijn vraag aan belgacom is dan ook, valt deze nPVR opname nog te fixen? of is er nog een mogelijkheid van deze aflevering op één of andere manier toch nog te zien, anders kan ik de serie niet meer volgen. ik weet natuurlijk nog niet of er een algemeen probleem is met deze opname, of dat ik de enige ben, dit zal dit topic hopelijk duidelijk maken

alvast bedankt

mvg

48 reacties

ik heb het zelfde probleem
beste toschep,

dank voor de melding, nu weet ik dat ik niet de enige ben.... en dat wellicht alle mensen die deze netwerkopname deden met dit probleem zitten

hopelijk kan belgacom nog iets beteken voor ons

mvg
beste het goddelijk monster

dank voor de melding, ik vrees dat iedereen die fout krijgt die deze aflevering in nPVR opnam.
om hoeveel mensen zou het hier gaan? enkele honderden??

er is helaas weinig dat we kunnen doen, reactie van belgacom afwachten is zowat het enige...

ik heb dit in februari ook al eens gehad met een aflevering van Komen Eten, en toen is dat scherm dertig dagen koppig blijven staan, dus ik vrees het ergste...

mvg
Belgacom waarom is er forum als jullie bijna nooit antwoord geven op onze problemen ? Wat gebeurt er nu met aflevering dat we nu moeten missen ?????
Reputatie 2
Badge +1
Voor een aflevering die je niet hebt kunnen bekijken omwille van een technische reden, bel je even met de klantendienst... zie zullen je credits geven om deze aflevering via VOD te bekijken.
Reputatie 7
Badge +1
Het goddelijk monster is bij mij seriegeprogrammeerd, en komt dus op de harde schijf. Ik kan het dus in dit geval niet beoordelen. maar een gratis credit voor een VOD lijkt me billijk en eerlijk in dit geval.
Beste Xenne,

We zijn op de hoogte van het probleem met 'het goddelijke monster' op Npvr.
Op dit moment kan ik u hier nog geen oplossing voor bieden.
Zoals vermeld door een aantal medeposters is een oproep naar onze klantendienst op het nummer 0800/22 800 de beste optie.
Hier kunnen ze bepalen om credits toe te kennen, zodat u deze aflevering kan huren.

Mvg,


Eva van Belgacom
beste Eva van Belgacom

dank voor uw reactie

we zullen morgen eens contact opnemen, op hoop van zegen.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het Goddelijk Monster gisteren bijna gemist. Is bij mij serie geprogrammeerd (dus PVR) en ik check altijd in de vooravond nog eens of er nog geen foutcodes staat achter een aflevering van de geplande series. Die stond er dus niet. Toen ik echter rond 21.20 uur merkte dat het rode lichtje nog niet aangesprongen was (wij keken toen nog naar iets anders) ging ik even in de PVR kijken, en ja hoor, de aflevering stond bij "opgenomen" maar met een x door het cirkeltje....Dan vlug naar Eén HD gezapt, en gelukkig waren ze nog maar de titels aan het geven en konden wij live verder kijken....Niet leuk dus ! maar ik hoef dus geen compensatie...omdat ik alert en tegenwoordig was. Maar toch, dat kan zeker niet de bedoeling zijn ? Hopelijk wordt dat na de aangekondigde softwareupdate van 23 october deugdelijk "gefixed".....
de bedoeling kan het inderdaad niet zijn, persoonlijk heb ik de optie serie-opname nog nooit gebruikt, dus ik kan er ook niet veel over zeggen, maar blijkbaar werkt dat niet foutloos en kan je op die manier ook opnames missen - dus inderdaad hopen dat de komende update beterschap brengt...

om even terug te komen op deze zaak, er werd een dossier geopend, ik ben in blije afwachting van het onderzoek. ondertussen zit ik wel bijna een maand achter op de serie...

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Waar is er gemeld dat er een update aankomt op 23 oktober?
die datum werd hier gepost door een gebruiker, Eva heeft vorige week gepost in topic Serie opnemen niet mogelijk

Het probleem zal worden opgelost met de volgende firmware update van Belgacom TV. De firmware update zal binnenkort plaatsvinden.

mvg

Reputatie 7
Badge +1
Xenne, serieopnames werken 95% perfect. Je moet alleen opletten dat op bepaalde dagen afleveringen niet in conflict komen met op die dagen andere geplande PVR-opnames. De zenders durven nogal eens met de beginuren schuiven, zodat zoiets toch gebeurt. Ik check daarom mijn serieplanning altijd nog eens een paar keer per week (zeker de dag zelf) om te zien of er geen conflicten zijn. Als die er toch zijn, staat er een driehoekje of x-je in het cirkeltje bij die geplande aflevering. Dan moet je via de TV-gids op die dagen op dat programma gaan staan en terug opname kiezen. Dat geeft geen problemen, want die gaan toch automatisch in nPVR en de aflevering verdwijnt uit de serielijst en komt apart in de lijst van de planning. Ik hoop dat ze bij die update die confict gevende afleveringen automatisch in nPVR laten gaan zodat conflicten ook automatisch vermeden worden. Die gefixte afleveringen ook in de serielijst opnemen (met 30d) zou ook een leuke oplossing zijn.....maar dat zal allicht teveel gevraagd zijn.....
Ja en wat is binnenkort hé, that's the question !
bedankt voor de uitleg sinjoor71

volgens gebruiker marnixr dus op 23 oktober, maar het is me niet duidelijk waar hij z'n mosterd gaan halen is.

mvg
Wel, ik heb soms als ik de stekker uitgetrokken heb een boodschap, " u kan deze zender niet beijken, gelieve Belgacom te contacteren" ook flauw dus, ik wacht dan eventjes en duuw op wat knopjes, dan kan ik wel kijken. Dus een gelijkaardig probleem. Hoe plak je hier een foto bij? Als ik die melding nog eens krijg zet ik die er dan ook eens bij. Wat jullie hierboven aanhalen heb ik ook al eens op het scherm gehad, maar weet niet meer wanneer. Er zitten zoveel dingen in die niet goed werken dat het te veel is om te onthouden. Ik versonderstel dat Belgacom een lijstje heeft.
xenne, u citeert "Het probleem zal worden opgelost met de volgende firmware update van Belgacom TV. De firmware update zal binnenkort plaatsvinden."

Is dit dan die rel5.reno.myrioi--31 die hiermee bedoeld wordt ?

beste ricy

ik citeerde daar enkel maar Eva van Belgacom..... ik kan er niet op antwoorden of rel5.reno.myrioi--31 nu die bewuste update is of niet...

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Dat lijstje zal intern wel bestaan, maar zal men om begrijpelijke redenen nooit online zetten 😉
Reputatie 7
Badge +1
Hun zwakke punten online zetten ? en publieke biecht of zo ? inderdaad wishful thinking ! Wij komen hier al veel meer teweten dan het merendeel van de mensen denk ik en dan nog...

Ricy als ik een bestand (afbeelding) invoeg, dan krijg ik alleen een link naar die afbeelding (zelfs png) in mijn post. Hoe krijg je die direct zichtbaar in je post ? of kan dan alleen als het van een website komt ? allicht een domme vraag Knipogen
Inderdaad Sinjoor ik laad die foto eerst op bvb naar de gratische site http://tinypic.com/ waar dan een link gegenereerd wordt naar die opgladen foto die je kan gebruiken.
Eigenlijk zeggen ze hier toch al redelijk wat van: wordt aan gewerkt, wordt niet gedaan, uit de antwoorden van EVA kan je al het een en ander opmaken. Dus een lijstje zou gewoon handiger zijn. Nu moet je gewoon echt alles gaan aanklikken en lezen (vooruit en achteruit), daar kruipt veel tijd in, dat zal ook voor de mensen van Belgacom meer werk betekenen.

Dank voor de tip met de foto (had het niet opgemerkt)
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Ricy, ik had zoiets al gedacht.Lachen
Toen ik deze klacht las, was ik blij dat ik niet alleen was met het probleem van die aflevering niet te kunnen bekijken.

Ik was op reis toen die aflevering uitgezonden werd, dus ik kon niet vlug eens van zender veranderen om het programma live te volgen.

Maandagavond 17 oktober heb ik dus gebeld naar de support van Belgacom. Na de gekende druk 1 voor dit en 2 voor dat, kwam ik na 5 minuten met een medewerker in contact. Toen ik meldde dat er nog mensen waren die problemen hadden met het bekijken van Het Goddelijke Monster van 25 september, viel die man bijna letterlijk uit de lucht. Toch ging hij vanalles proberen. Na ruim een half uur, en nog maar eens een reset van de decoder, ging hij nog iets anders proberen. Toen moest ik gewoon eens de decoder uit en terug aan zetten, en Belgacom ging mij na 10 minuten terugbellen. Uiteraard had niets geholpen.

Na ongeveer 10 minuten werd er inderdaad terug gebeld. Eerst moest ik een mini-enquete invullen om te weten als het probleem opgelost was. Dit was niet het geval, dus werd ik terug doorgeschakeld met een medewerker. Dit keer een dame. Die wou me nog maar eens de decoder doen resetten. Toen ik uitgelegd had dat ik dat al gedaan had, zei ze dat ik 3 knopjes moest indrukken toen de lichtjes terug aangingen op de decoder, na het terug aansluiten van de voedingskabel. Wetende dat dat niet zou helpen, heb ik dat toen maar gedaan. Echter was de decoder amper terug aan het opstarten, of de telefoon werd toegelegd. Dus na ruim een uur tijd verliezen, was er nog niets opgelost.

Het eerste wat ik daarna gedaan heb, is een mail verstuurd met de melding van deze klacht, en deze volledige uitleg, maar tot op vandaag, 23/10 heb ik zelfs daar nog geen reactie op gekregen. Ook heb ik in de loop van de week nog een mail ontvangen met een mini-enquete over het verhelpen van mijn probleem, waar ik terug nog eens alles opgesomd heb, maar daar heb ik ook nog geen reactie op ontvangen.

Belgacom is wel goed bezig wat klantenservice betreft.

Als het probleem deze week niet opgelost is, zal ik de onschuldige medewerkers van de Belgacom-shop eens gaan lastig vallen. Dan zullen zij jammer genoeg dit probleem voor mij mogen oplossen.

Vroeger was meerde opnames niet mogelijk, en toen hield je daar rekening mee. Nu wordt er voorgesteld dat het wel mogelijk is, maar blijkt het systeem niet betrouwbaar genoeg. Ze hebben dus nog veel werk aan de winkel.

Reageer