Beantwoord

nPVR (60 dagen opnames) hoeveel gelijktijdig

  • 10 December 2015
  • 19 reacties
  • 1308 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Sinds de nieuwe software van deze herfst, kunnen we nu ook serieopnames in nPVR doen. Maar ik vind nergens hoeveel opnames in nPVR je gelijktijdig kan doen, als je 20 Mb VDSL hebt.
icon

Beste antwoord door sinjoor76 12 December 2015, 16:49

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 2
Ik denk dat de beperking zuiver commercieel beslist wordt, want dit is onafhankelijk van de snelheid van je internet.
Die vraag werd hier al beantwoord 50 uur en 360 dagen max bewaartijd.
Bij nPVR is dit onafhankelijk van je snelheid bij PVR kan het rol spelen bv als je meerdere decoders hebt.
Misschien zou het best zijn dat Proximus dit eens officieel op hun site zet zodat ook die klanten die niet eerst de sociale netwerken zoals deze hier raadplegen, ook op de hoogte zijn zonder ten rade te moeten gaan op forums enz...
Reputatie 1
Die vraag werd hier al beantwoord 50 uur en 360 dagen max bewaartijd.
Bij nPVR is dit onafhankelijk van je snelheid bij PVR kan het rol spelen bv als je meerdere decoders hebt.


Waar ergens Elsa? Dit heb ik hier nog niet officieel bevestigd gezien.
Verder staat er op de site zelf dat er 2 nPVR-opnames tegelijk opgenomen kunnen worden.
Meer tegelijk opnemen is me nochtans ook al gelukt (de oude interface, nog niet echt op gelet bij de nieuwe PX TV).
Reputatie 7
Badge +3
Dat vraag ik niet. Ik wil weten hoeveel nPVR-opnames je g e l i j k t i j d i g kan doen. Dus Niks 50 uur of 360 dagen, maar &, 2, 3, 4, of hoeveel ?
Reputatie 7
Badge +1
Volgens mij onbeperkt. ik doe er soms 5 tegelijk en had nooit problemen, maar ik heb maar eén decoder.
Reputatie 7
Badge +3
Ik dacht dat ook, Sinjoor, maar ik moet vaststellen dat soms geplande programma's niet opgenomen worden. Ik duid alles aan in mijn TV-boekje, wat ik opgenomen wil hebben. Ik werk zoveel mogelijk met series in nPVR. Maar het feit dat als je voor "60 dagen" gaat, je dan ook automatisch de optie "conflicten automatisch oplossen" krijgt, dat staat me niet zo aan. Ik wil dit zelf onder controle kunnen houden, niet dat PX dit voor mij beslist, wat er met een planning moet gebeuren.
Voor vanavond heb ik 4 opnames in nPVR gelijk gepland. Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +1
Elma, dat orakel ik al de hele tijd.. Die opties in de nieuwe interface (bij mij V4) hebben geen enkel effect op wat er met de opnames gebeurt: PVR of nPVR. Ik heb de serie Lewis opgenomen: verleden week in nPVR, vandaag in PVR. Je zou verwachten dat de optie "conflicten automatisch oplossen" samen met wissen "na 60 dagen of meer" voor nPVR bedoeld is (zal bij een V5 compact allicht wel zo zijn), en de optie "conflicten manueel oplossen" samen met wissen "indien schijf vol" of "nooit" naar een PVR-opname zou leiden. Niet dus! Het systeem doet gewoon zjjn goesting! De enige mogelijkheid om series 100% zeker naar nPVR te sturen, is via de nieuwe Proximus TV app. die voor de meeste V4-gebruikers geblokkeerd is. Voorheen gingen series vanop de decoder gepland altijd in PVR en kwamen altijd in conflict met andere ermee samenvallende serieopnames. Nu dus niet meer, wat in se een verbetering is, maar je hebt er dus geen controle meer over.
Reputatie 7
Badge +3
Vrijdag heb ik voor het eerst eens op 0 minuten tijd alles kunnen programmeren. Wat een opluchting. Het meeste, wel in nPVR en in serie. Films probeer ik nog ltijd in PVR te doen, omdat ik die mogelijk pas na 6 maanden wil zien.

In ieder geval, Sinjoor, je gaf het beste antwoord en dat werd vanavond bevestigd op mijn V5 HD in de living. In de slaapkamer neem ik niks op, om conflicten en mogelijke problemen te vermijden. Vermits ik geen gratis Replay kan krijgen, door mijn type abonnement, moet ik dus ook steeds veel opnemen.
Ik heb vanavond 4 nPVR gelijktijdig opgenomen, waarvan 3 films en 1 op BBC (strictly) en 1 film in PVR. Alles is perfect verlopen. Ben nu naar Strictly aan het kijken. :D

Topic mag voor mijn part gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +1
bedankt voor de bevestiging en verdere uitleg. 😃
Sinjoor je zegt:
de optie "conflicten manueel oplossen" samen met wissen "indien schijf vol" of "nooit" naar een PVR-opname zou leiden

zoals ik je reeds in een ander post uitgelegd heb leidt "indien schijf vol" nu in de nieuwe software nte..10.82 tot de opname 60 dagen te veranderen in een opname "lange termijn" 36 maanden. maar iedere V5 bezitter heeft deze laatste software nog niet.

Vraag aan de moderators:
Moet je dan in dit NF ook aan een moderator vragen om je eigen gestart topic af te sluiten en kan je dat dan zelf niet als je vindt dat het genoeg geweest is !
of wordt dit nog aangepast in de toekomst.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor je zegt:
de optie "conflicten manueel oplossen" samen met wissen "indien schijf vol" of "nooit" naar een PVR-opname zou leiden

zoals ik je reeds in een ander post uitgelegd heb leidt "indien schijf vol" nu in de nieuwe software nte..10.82 tot de opname 60 dagen te veranderen in een opname "lange termijn" 36 maanden. maar iedere V5 bezitter heeft deze laatste software nog niet.

Vraag aan de moderators:
Moet je dan in dit NF ook aan een moderator vragen om je eigen gestart topic af te sluiten en kan je dat dan zelf niet als je vindt dat het genoeg geweest is !
of wordt dit nog aangepast in de toekomst.

Nog zoveel wat we niet weten hé...
Als je het maar weet Sinjoor,
Het zal maar in orde zijn als ik zie dat het vraagteken in je signatuur verdwenen is :-)))
Reputatie 7
Badge +6
Nog vlug even een vraagje dan, vooraleer dit topic al of niet kan afgesloten worden: ik had via de decoder al een tijd geleden voor vanavond op VTM één serieopname gepland. Tot zover geen probleem. Nu wou ik via de decoder ook een andere opname invoeren (eenmalig) voor een min of meer gelijklopend programma op RTL. Dat zou toch geen conflicten mogen geven, want dat is nogal gebeurd. Nu kreeg ik ineens de melding 'conflict oplossen' en die ging niet automatisch weg zoals anders: ik kreeg als melding 'een tweede opname op de decoder is onmogelijk' en moest de opname op RTL wissen (enige mogelijkheid). Via de Proximus TV app kon ik de opname wel programmeren en die staat nu ook op de decoder. Of we de opnames ooit te zien krijgen, zal ik later pas weten natuurlijk.
Nu is mijn vraag: waarom kreeg ik ineens die melding dat 2 opnames tegelijkertijd niet kunnen, terwijl dat de vorige zondag, in exact de zelfde omstandigheden wel mogelijk was?
Tenslotte nog een opmerking: ik heb het vroeger al eens aangehaald: de doorsnee kijker verliest toch een beetje het noorden in al dat opname gedoe.:(
Het enigste dat ik lees is in ieder geval dat dit probleem die aanhaalt massaal aangeklaagd wordt, dus zou ik toch denken aan een bug.
Ik zou net als u Marleen ook eens de echte reden hiervan weten.
ik heb bij mijn conflicten er 7 staan en ik kan ze niet verwijderen.

En goed vraag ik geraak er niet wijs uit, vroeger was het klaar en duidelijk wat er op de schijf stond en op het web, nu niet meer.
En dan nog om opgenomen series te bekijken zoals deze avond bv games of trone vroeger wat het duidelijk welke volgorde nu niet meer
Reputatie 7
Badge +6
Tiens, nu ik eraan denk: ik heb nog 1 'onopgelost' conflict staan en dat is nu juist een van de serie opnames van VTM. Misschien heeft de 'bug' daarmee te maken?
Ik heb dat met vitaya ook al gehad maar nu sinds de nte 10.82 niet meer voorgehad.
Reputatie 7
Badge +3
Ik had in het begin ook 7 conflicten staan, maar nu zijn er geleidelijk aan 5 verdwenen. Het zijn allemaal conflicten van programma's die al lang gewist zijn. Als je klikt op "linkse opname annuleren", gebeurt er dan ook niks. Een Fact Reset blijk wel & conflict gewist te hebben. Ik vrees dat het nog een bugske is. 😃

Reageer