NPO zenders einde SD


Reputatie 6
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://

125 reacties

En nu allemaal applaudisseren voor PX,ze denken aan onze zieltjes.
thx ThomasP voor uw antwoord weten nu eindelijk dat de Nederlandse zenders niet gaan verdwijnen uit het aanbod.
Dat weten we dan ook al weer,
maar dat was al duidelijk uit het antwoord van Sabine, die je waarschijnlijk niet opgemerkt had, al zou HD natuurlijk nog beter geweest zijn ;-))
Reputatie 2
Badge
Ik zie dat wel in orde komen om het HD aanbod fors uit te breiden voor zowel de NPO, BBC als de ARD/ZDF zenders !
Alleen vraag ik me af tegen welke prijs ? :?
We wijken af maar alle tv-fabrikanten leveren tegenwoordig tv's af die standaard verkeerd afgeregeld staan.
De bedoeling van hun oververzadigde instellingen is om op te vallen in de showroom.
Verkoop en bedrog daar draait het tegenwoordig allemaal rond !
Er zijn ook minder en minder vakmannen met het hart op de juiste plaats.


heu .. de meeste TV's(en ik heb niet eens een heel recente) hebben een "winkelinstelling" ergens in hun menu ... dat is dus met één druk uit te schakelen ..
Geef mij maar meer echte detaillering, in plaats van kunstmatig het beeld te verscherpen !

Dat is, zoals u wel weet, een héél ander verhaal 😃 wat niet wegneemt dat, zoals elke fotograaf u tegenwoordig kan vertellen, elk digitaal beeld een "nabewerking nodig heeft al was het maar om toestelafwijkingen te compenseren .
Ja inderdaad en niet iedereen is van zin om weer scholing te gaan volgen of om uren en dagen op internet te gaan zoeken hoe het nu allemaal moet om gewoon eens deftig naar een mooi beeld op hun tv te kunnen kijken.

RTFM helpt meestal al voor een groot deel maar ja, wie doet dat nu !
Enfin, ik hoop dat Proximus dit even bekijkt.
Is een omschakelijking om kostbare reden niet mogelijk voor de NPO's tracht op zijn minst de kwaliteit van de SD-kanalen wat bij te trimmen.
Alhoewel het zou best kunnen dat het signaal zo vanuit Hilversum vertrekt.
Want met die Hollanders weet je nooit :D


Idd men kan niet verbeteren wat er niet is ... het grote deel van de SD/HD/UHD discussies hier zijn gebaseerd op gewenste gebakken lucht zonder duidelijke kennis van de technische achtergronden, helaas.
Inderdaad IRL niemand, op een paar uitzonderingen na
Komaan zeg Je kan toch technische achtergronden genoeg vinden, maar daar heeft een doorsnee tv kijker geen boodschap aan, hij wil kort en goed zonder veel poespas naar TV kunnen kijken, het zijn allemaal nerds die op het forum komen, voor meer diepe technische achtergronden kan wel op andere sites terecht.
Maar natuurlijk ieder weer zijn mening en de uwe is de mijne niet en die van anderen is ook weer de onze niet enz..... :-)))
Reputatie 6
Badge +1
De NPO zenders zijn in Vlaanderen verplicht door te geven, net zoals de VRT zenders verplicht in Nederland moeten worden doorgegeven. Verdwijnen gingen ze dus zeker niet, maar er moet wel wat gebeuren. De signalen die ze nu bij PX gebruiken worden stopgezet. Normaal zal dat wel in orde komen. Maar ze zouden er beter al werk van maken want die boodschap die heel vaak in beeld komt is wel hinderlijk.
hun schotel-antenne moeten draaien van Astra 19.2° naar 23.5° zeker 😉
Reputatie 2
Badge
Voor de NPO HD-liefhebbers/kijkers :
Niet klagen als binnenkort de abonnementsprijs wordt verhoogd bij het mogelijk omschakelen van SD naar HD-versies.

Als Proximus nu onderhandelt met Nederland zal het over de prijs zijn die daarvoor moet betaald worden voor doorgifte.:8
Reputatie 7
Badge +6
De NPO zenders zijn in Vlaanderen verplicht door te geven, net zoals de VRT zenders verplicht in Nederland moeten worden doorgegeven. Verdwijnen gingen ze dus zeker niet, maar er moet wel wat gebeuren. De signalen die ze nu bij PX gebruiken worden stopgezet. Normaal zal dat wel in orde komen. Maar ze zouden er beter al werk van maken want die boodschap die heel vaak in beeld komt is wel hinderlijk.
Wwilliiamm: De Proximus medewerkers blijven het maar zeggen: die boodschap is bedoeld voor de canaldigitaal kijkers en heeft niks te maken met het signaal dat Proximus doorstuurt. Het is dus niet omdat dat signaal gaat stoppen, dat Proximus NPO niet meer kan doorsturen.
Dat NPO in SD mettertijd zal verdwijnen, dat zal wel, maar voorlopig zal er bij Proximus weinig of niks veranderen op dat gebied, tenzij hun 'onderhandelingen' ineens veel vlotter gaan en als dat à la Fox verloopt, kunnen we nog lang wachten, helaas.

PROXIMUS BLIJFT HET NPO SIGNAAL DOORSTUREN, IN SD.
Reputatie 2
Badge
De NPO zenders zijn in Vlaanderen verplicht door te geven, net zoals de VRT zenders verplicht in Nederland moeten worden doorgegeven. Verdwijnen gingen ze dus zeker niet, maar er moet wel wat gebeuren. De signalen die ze nu bij PX gebruiken worden stopgezet. Normaal zal dat wel in orde komen. Maar ze zouden er beter al werk van maken want die boodschap die heel vaak in beeld komt is wel hinderlijk.
Wwilliiamm: De Proximus medewerkers blijven het maar zeggen: die boodschap is bedoeld voor de canaldigitaal kijkers en heeft niks te maken met het signaal dat Proximus doorstuurt. Het is dus niet omdat dat signaal gaat stoppen, dat Proximus NPO niet meer kan doorsturen.
Dat NPO in SD mettertijd zal verdwijnen, dat zal wel, maar voorlopig zal er bij Proximus weinig of niks veranderen op dat gebied, tenzij hun 'onderhandelingen' ineens veel vlotter gaan en als dat à la Fox verloopt, kunnen we nog lang wachten, helaas.

De Proximus-medewerkers hebben een duidelijk antwoord gegeven, waarvoor dank !
Waarom dit voortdurend uit zijn context gehaald wordt begrijp ik niet.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat het wat 'wishful thinking' is. ;-)))
Reputatie 2
Badge
Ik wist niet dat de Nederlandse zenders nog zoveel kijkers hadden !
Natuurlijk ik wens dat ook dat we alles in HD aangeboden krijgen, maar ik ben realistisch genoeg dat dit niet altijd gratis kan gebeuren.
Ze moeten nadien niet klagen dat de tarieven de hoogte zullen ingaan.
Je zegt nu wel zoveel kijkers, maar is dat wel zo, want ik heb totaal gen benul hoeveel procent dit is ten opzichte van het totaal aantal tv kijkers, ik vermoed dat dit laag is?
Reputatie 2
Badge
Ik heb daar geen cijfers van, maar ik vermoed heel laag.
De nostalgische periode, de opkomst van de kleuren tv met aangepaste en dure dakantennes om toch maar die Hollandse zenders te ontvangen is helaas voorbij.
De kabel en VTM hebben het roer omgegooid.
Inderdaad vele jaren terug heb ik heel veel naar die Nederlandse zenders gekeken, maar tegenwoordig eigenlijk nog bitter weinig.
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad vele jaren terug heb ik heel veel naar die Nederlandse zenders gekeken, maar tegenwoordig eigenlijk nog bitter weinig.
Exacte cijfers heb ik ook niet, maar deze site geeft toch een vrij duidelijk beeld dat, wat Vlaanderen betreft, de NPO's er nauwelijks aan te pas komen:
http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten

Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +6
Ja Wim, maar als ik die resultaten voor ' le sud' bekijk, dus voor Wallonië, dan staan TF1, F2 en AB3 ook niet in de top 20 en die worden wel in HD uitgezonden. ;-))))
Of mis ik iets hier?
Het is heel simpel SD is eigenlijk niet meer van deze tijd, zeker nu de meerderheid over full HD TV's beschikt en ook de UHD TV's in opmars zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Ja Wim, maar als ik die resultaten voor ' le sud' bekijk, dus voor Wallonië, dan staan TF1, F2 en AB3 ook niet in de top 20 en die worden wel in HD uitgezonden. ;-))))
Of mis ik iets hier?

Je hebt gelijk Marleen, maar ik had het louter over de kijkcijfers, niet zozeer over HD of SD.
Bedankt voor de link Wim.
Reputatie 7
Badge +6
HD of SD streaming is dus niet (altijd) afhankelijk van kijkcijfers of marktaandeel.
Enfin, dat is off topic eigenlijk, want de eigenlijke vraag werd hier door jullie al lang beantwoord: die banner heeft geen enkel gevolg voor de Proximus kijkers.
Prettige avond

Reageer