NPO zenders einde SD


Reputatie 6
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://

125 reacties

Reputatie 2
Badge
Volgens mij ligt de standaard kwaliteit van het 3-tal NPO-zenders (we hebben het dus deze keer niet over HD !) lager in vergelijking met onze nationale zenders.
Waarschijnlijk ligt dit niet aan Proximus maar aan het bronmateriaal.
Daarmee wil ik duidelijk dat de beeldkwaliteit nog wat kan opgetrokken worden zonder omschakeling naar HD.
Het kan ook zijn dat ik misschien best eens een afspraak maak met de oogarts?
Wat zijn de bevindingen van de forumlezers ?
Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij ligt de standaard kwaliteit van het 3-tal NPO-zenders (we hebben het dus deze keer niet over HD !) lager in vergelijking met onze nationale zenders.
Waarschijnlijk ligt dit niet aan Proximus maar aan het bronmateriaal.
Daarmee wil ik duidelijk dat de beeldkwaliteit nog wat kan opgetrokken worden zonder omschakeling naar HD.
Het kan ook zijn dat ik misschien best eens een afspraak maak met de oogarts?
Wat zijn de bevindingen van de forumlezers ?


Ik denk niet dat je naar de oogarts moet maar het is wel zo dat SD beelden bij Proximus slechter van kwaliteit zijn dan bij Telenet zo erg zelfs dat men alsof naar een analoge TV zender kijkt.
Reputatie 2
Badge
Volgens mij ligt de standaard kwaliteit van het 3-tal NPO-zenders (we hebben het dus deze keer niet over HD !) lager in vergelijking met onze nationale zenders.
Waarschijnlijk ligt dit niet aan Proximus maar aan het bronmateriaal.
Daarmee wil ik duidelijk dat de beeldkwaliteit nog wat kan opgetrokken worden zonder omschakeling naar HD.
Het kan ook zijn dat ik misschien best eens een afspraak maak met de oogarts?
Wat zijn de bevindingen van de forumlezers ?


Ik denk niet dat je naar de oogarts moet maar het is wel zo dat SD beelden bij Proximus slechter van kwaliteit zijn dan bij Telenet zo erg zelfs dat men alsof naar een analoge TV zender kijkt.

Alexander, iedereen mag zijn mening geven maar ik ben het met jouw oneens dat telenet analoog kijken kwalitatiever beeld heeft dan de digitale standaarddefinitie van Proximus.
Had je dit 5 jaar geleden geschreven dan had ik het wel met je eens geweest.
Ik had het hier over de NPO zenders die kunnen verbeterd worden.
De meeste SD zenders zijn dik in orde tenzij je HD-kwaliteit wil op een SD kanaal !
Ik vraag mij af of sommige gebruikers wel weten dat hun TV (meestal) een functie "beeldverscherping" heeft 😃
ik denk van wel want er zijn daar al mensen genoeg die klachten hadden omdat het het beeld niet goed was omdat het contrast te laag was en de beeldverscherping niet kon uitgeschakeld worden, en spraken over hun beeld dat er te hard uitzag.
Reputatie 2
Badge
Geef mij maar meer echte detaillering, in plaats van kunstmatig het beeld te verscherpen !
Reputatie 2
Badge
We wijken af maar alle tv-fabrikanten leveren tegenwoordig tv's af die standaard verkeerd afgeregeld staan.
De bedoeling van hun oververzadigde instellingen is om op te vallen in de showroom.
Verkoop en bedrog daar draait het tegenwoordig allemaal rond !
Er zijn ook minder en minder vakmannen met het hart op de juiste plaats.
Ja inderdaad en niet iedereen is van zin om weer scholing te gaan volgen of om uren en dagen op internet te gaan zoeken hoe het nu allemaal moet om gewoon eens deftig naar een mooi beeld op hun tv te kunnen kijken.
Reputatie 2
Badge
Enfin, ik hoop dat Proximus dit even bekijkt.
Is een omschakelijking om kostbare reden niet mogelijk voor de NPO's tracht op zijn minst de kwaliteit van de SD-kanalen wat bij te trimmen.
Alhoewel het zou best kunnen dat het signaal zo vanuit Hilversum vertrekt.
Want met die Hollanders weet je nooit 😃
Reputatie 2
Badge
De kijkcijfers van de Nederlandse zenders gaan binnenkort in Vlaanderen met stipnotering terug de hoogte in !!!:D 😃
Er zijn nu al pak topics over dit onderwerp en wij krijgen maar geen uitleg van PX, echt DROEVIG
Reputatie 6
Badge +1
Vind ik ook, ik vrees dat ze eerst op zwart zullen gaan voor men het door heeft dat ze stoppen.
Dat is toch nog altijd niet aan hun TV klantenaantal te zien, misschien eens dit gaat serieus afnemen dat er dan wel vlugger kort op de bal gespeeld worden.
Reputatie 2
Badge
Geen nieuws goed nieuws zeker ?
Reputatie 6
Badge +4
Onderhandelingen zijn bezig met NPO om deze zenders in HD op Proximus decoders te streamen

mvg

Sabineb

Proximus medewerkster
Reputatie 6
Badge +4
Elsa :

De contributie van de zenders heeft niets te maken met de distributie. Wij zullen NPO verder in SD aan onze klanten aanbieden onafhankelijk van het contributie formaat. Wanneer er ook de HD versie zullen bijgevoegd worden is nog niet beslist

mvg Sabineb

proximus medewerkster
Oei , ik wist zelf niet dat ik dit hier ergens geïnsinueerd had.
mvg,
Elsa
Wat een verrassing,had dit nu niet verwacht dat ze NPO verder gingen streamen in SD .
Reputatie 6
Badge +4
De contributie van de zenders heeft niets te maken met de distributie. Wij zullen NPO verder in SD aan onze klanten aanbieden onafhankelijk van het contributie formaat. Wanneer er ook de HD versie zullen bijgevoegd worden is nog niet beslist; De onderhandelingen met NPO hieromtrent zijn nog bezig.

De banner zelf wordt uitgestuurd door NPO zelf .

Mvg Sabineb

Proximusmedewerkster
Reputatie 6
Badge +1
Hopelijk gaat dat dan snel lukken, want blijkbaar duurt onderhandelen altijd heel erg lang. Met FOX zijn ze ook al heel lang bezig, als ze nog bezig zijn tenminste
Ze houden ons nu zoet door KTO te behouden,ze luisteren naar hun klanten volgens PX 😠
PX zit in grote problemen met de zenders uit NL.

In HD lukt het hun niet zeggen ze. Ze kunnen nu moeilijk nog 3 zenders in SD in het Vlaamse aanbod verwijderen, hebben dan weer 3 zenders minders.

Echt heb vandaag al op paar topics mijn gal uitgespuwd maar het aanbod in HD in vergelijken met de ander gewesten dan zijn wij als Vlamingen gediscrimineerd.

Dus PX leg eens uit?
Ze moeten het niet uitleggen ze moeten gewoon meer HD's voorzien, tout court :?
Reputatie 7
Badge +6
Patrick, bedankt voor je bezorgdheid. :)
Zoals Sabine reeds had aangehaald zal de SD stream blijven bestaan ongeacht het contributie formaat.
Wanneer de HD versies zullen worden toegevoegd is nog niet beslist maar we zijn hier wel mee bezig.

Dus, in de nabije toekomst zal er niets veranderen voor de NPO zenders ongedacht de banner.
Ik hoop dat hiermee alle ongeruste zieltjes weer op beide oren kunnen slapen.
Dat is het hem juist, probeer dat maar eens om op beide oren te slapen, je zou voor minder wakker liggen 😃

Reageer