NPO zenders einde SD


Reputatie 6
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://

125 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.
Ik heb deze tekst vanmorgen als per toeval ook gezien tijdens het zappen toen ik op NPO3 terecht kwam. Er was toen een kinderprogramma bezig.
Reputatie 6
Badge +2
Focus de regionale TV zender voor Noord West-Vlaanderen is zelfs in HD te zien althans bij Telenet, bij Proximus natuurlijk in SD.
Proximus begint toch ferm achterop te hinken tegenover Telenet wat betreft HD zenders.
Reputatie 2
Badge
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.
Ik heb deze tekst vanmorgen als per toeval ook gezien tijdens het zappen toen ik op NPO3 terecht kwam. Er was toen een kinderprogramma bezig.

Ze moeten hun signaal ergens vandaan halen, maar dit lijkt me technisch gezien anno 2016 een amateuristiche manier van werken ?
Ik vraag me af of de andere zenders ook op deze wijze in distributie worden gebracht ?
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.
Ik heb deze tekst vanmorgen als per toeval ook gezien tijdens het zappen toen ik op NPO3 terecht kwam. Er was toen een kinderprogramma bezig.

Ze moeten hun signaal ergens vandaan halen, maar dit lijkt me technisch gezien anno 2016 een amateuristiche manier van werken ?
Ik vraag me af of de andere zenders ook op deze wijze in distributie worden gebracht ?


IMHO wordt deze boodschap hier massaal verkeerd geinterpreteerd. Ik denk dat de NPO zenders hun klanten een vriendelijke waarschuwing meegeven dat één "Nederlandse" provider overschakelt naar HD, namelijk voor die klanten die via ex-Canal+, nu CanalDigitaal, en via sateliet naar de NPO kanalen kijken ...
Reputatie 7
Badge +6
Dat denk ik dus ook en ik heb dat al proberen duidelijk maken, maar 'complottheorieën' e.d. zijn zoveel leuker natuurlijk. ;-)))
Dat neemt niet weg dat ik zeker graag al die NPO zenders in HD zou zien, met nog een aantal andere en dat Proximus daar nu toch eens serieus werk zou mogen van maken.
Reputatie 2
Badge
Mogen we veronderstellen dat Proximus eraan bezig is om het HD-aanbod uit te breiden ?
Moet zeker kunnen NPO1,2,3 , BBC1/2 & ARD,ZDF en natuurlijk Vitaya (ik vraag me wel of de uitzendingen via Telenet wel effectief HD zijn ?).
Waarschijnlijk speelt ook het kostenplaatje mee ?

Aan de ander kant stel ik vast (het kan ook subjectief zijn) dat de kwaliteit van de SD kanalen de laatste tijd er serieus op vooruit gegaan is.
Reputatie 2
Badge
Ook de Duitse zenders stoppen met het doorgeven van SD-signalen via satelliet.
zie link http://www.totaaltv.nl/nieuws/22849/uitschakeling-sd-duitse-omroepen-via-satelliet-in-de-maak.html
Er komt dus druk op de kabel of ja 't is koperdraad 😃
Reputatie 7
Badge +1
Wat mij intrigeert is, dat Eurosport 1 via de decoder in SD loopt, en via de TV Overal en Px TV app. (ook via de webapplicatie trouwens) in HD loopt....
Dus zou je bijvoorbeeld op den duur beter via googel cast naar Eurosport1 kijken ;-)) (als PX ooit een GC in zijn app in orde krijgt)
Reputatie 2
Badge
Dus zou je bijvoorbeeld op den duur beter via googel cast naar Eurosport1 kijken ;-)) (als PX ooit een GC in zijn app in orde krijgt)
Heb je al gehoord van de FilmOn app ? Via deze app voor IOS en Android kan je ontzettend veel zenders (o.a. alle Britse zenders, je leest het heel goed !!!) streamen naar een Apple TV ingeval van een Apple toestel of Google Cast met een Android toestel.
Reputatie 2
Badge
Zonder app-installatie met een computer deze : https://www.filmon.com/
En je hebt geen silverlight plugin nodig !
Inderdaad ken ik, maar heb het nog niet echt veel gebruikt.
Reputatie 7
Badge +1
Dat kan nog altijd met TV Overal via de app.(met het cast-icoon in de rechterbovenhoek) en met de Px TV app. door je tablet-,smartphone- of laptopscherm te casten naar je TV met Google Cast...DSe NPO's kan je sowieso niet casten.
Reputatie 2
Badge
Inderdaad ken ik, maar heb het nog niet echt veel gebruikt.
Wel interessant om het zenderaanbod (600-tal zenders ongeveer denk ik) te verruimen zonder satellietontvanger.
De beeldkwaliteit (wel geen HD) is behoorlijk goed.
Heb een vergelijkende test gedaan met BBC1 en BBC 2, en dat moest bijlange niet onderdoen met wat Proximus doorstuurt !
Sinjoor, je zegt => laptopscherm te casten naar je TV met Google Cast
Als je de windows 8 of w10 "universele windows PxTV-app" gebruikt uit de windows stor,
en hoe cast je dan naar je TV met google cast (vroeger chrome cast genoemd) ook via een universele windows app uit MS store of bedoel jij iets anders ?
@faingng,
Op den duur gaan we P⌘ TV niet meer vandoen hebben 😉
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad Elsa, moest het niet in het pack inbegrepen zijn kun je de tv er eigenlijk uitgooien, het meeste is via internet ook te zien. Kijk ook regelmatig via Filmon naar Britse zenders en ook vaak via Stevie Free naar de medialaan zenders. Verder heel veel Netflix.
Reputatie 2
Badge
Elsa, laat het ons zo stellen--> Proximusklanten worden met de dag noodgedwongen creatiever 😃
Reputatie 2
Badge
Inderdaad Elsa, moest het niet in het pack inbegrepen zijn kun je de tv er eigenlijk uitgooien, het meeste is via internet ook te zien. Kijk ook regelmatig via Filmon naar Britse zenders en ook vaak via Stevie Free naar de medialaan zenders. Verder heel veel Netflix.
BVN is zonder landomzeiling ook al te ontvangen.
Reputatie 6
Badge +1
We gaan jaarlijks enkele maanden naar Spanje en wilden altijd wel een schotel, maar we keken altijd Spaanse TV via digitale ether, gratis en ongeveer 35 kanalen. Je kan meestal kiezen voor de originele taal, dus veel Engelstalige content en ook wel eens Duits en soms zelfs Nederlands. Omdat we daar toch niet het hele jaar zijn vond ik dat ok. Maar nu hebben we daar internet via glasvezel, supersnel en kunnen we heel veel zenders via internet bekijken. Dus die schotel gaat er nooit meer komen, niet meer nodig.
Reputatie 2
Badge
We gaan jaarlijks enkele maanden naar Spanje en wilden altijd wel een schotel, maar we keken altijd Spaanse TV via digitale ether, gratis en ongeveer 35 kanalen. Je kan meestal kiezen voor de originele taal, dus veel Engelstalige content en ook wel eens Duits en soms zelfs Nederlands. Omdat we daar toch niet het hele jaar zijn vond ik dat ok. Maar nu hebben we daar internet via glasvezel, supersnel en kunnen we heel veel zenders via internet bekijken. Dus die schotel gaat er nooit meer komen, niet meer nodig.
Ik ga hier maar weinig over uitwijden maar Telenet heeft op een slinkse manier een punt gezet achter ontvangst in de ether !!!
FYI hieromtrent kan je onder ander 't één en 't ander lezen op bevriend forum
Reputatie 2
Badge
Het hoeft geen betoog dat de meeste onder ons hier graag de NPO zenders in HD willen ontvangen !
Dus doe er iets mee en maak je klanten tevreden daar draait het hier om !
🙂
En niet alleen NPO dan zouden ze de klanten nog veel meer tevreden kunnen maken
😃
Reputatie 6
Badge +1
Niet alleen NPO, maar zou een heel goed begin zijn.

Reageer