NPO zenders einde SD


Reputatie 6
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://

125 reacties

"...CanalDigitaal stopt in 2016 met doorgeven van de populaire Nederlandse zenders in SD-kwaliteit (via de satelliet ASTRA 19,2 oost). ..."

.. en de relevantie daarvan voor PX is ???
Reputatie 6
Badge +1
De relevantie is dat als je via Proximus TV kijkt deze boodschap regelmatig bovenaan in beeld komt, dus zij halen daar blijkbaar het signaal vandaan, dus heel relevant.
@wwilliamm,
eigenlijk zouden ze bij px het HD kanaal moet downscalen naar SD zodat ook de mensne die nog geen voldoende bandbreedte hebben ook nog naar SD zenders kan kijken en ze zo niet de dupe worden en nog meer gezien zijn t.o.v. klanten die veel meer bandbreedte hebben en er ook maar evenveel moeten voor betalen.
Hopelijk wordt dit aantal SD sukkelaars heel vlug kleiner en kleiner, daar zal wel in die 1 miljard die ze uitgetrokken hebben voor die ADSL klanten wel een beetje geld overschieten om ze op VDSL te krijgen zeker 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Dat is zo Elsa. Ze zullen nu wel iets moeten doen als de SD versies verdwijnen
Reputatie 6
Badge +2
Men denkt toch niet dat Proximus die zenders in HD zal doorgeven, vergeet het maar, Proximus zal hetzelfde doen als France 3, France 4 en France 5 nl die HD zenders downgraden ten behoeve van mensen die nog op ADSL zitten en dat is het.
Proximus en HD in 1 zin Alexander,dat gaat niet tezamen.Ze lopen mijlenver achter op het buitenland.Als je ziet dat TRT uitzend in UHD,dan is het hier prehistorie.
Reputatie 6
Badge +1
Dan zullen ze eerst al eens moeten beginnen met hun ontvangst te wijzigen. Nu ontvangen ze nog de SD versie waar dus regelmatig bovenaan het scherm het bericht verschijnt dat deze stopt.
Proximus en HD in 1 zin Alexander,dat gaat niet tezamen.Ze lopen mijlenver achter op het buitenland.Als je ziet dat TRT uitzend in UHD,dan is het hier prehistorie.
VOO lanceert ook 4K TV, het "Festival 4K" kanaal en 26 nieuwe HD kanalen en test 1 Gbps Internet, om dit over hun koperdraadjes verstuurd te krijgen zal een paar andere mauwen zijn, mijn gedacht :?
De relevantie is dat als je via Proximus TV kijkt deze boodschap regelmatig bovenaan in beeld komt, dus zij halen daar blijkbaar het signaal vandaan, dus heel relevant.

Graag iets meer duiding aub .. Ik kijk al jaaaren TV via Proximus en ik heb deze boodschap nog nooit zien verschijnen ... ???

Het zou mij eerlijk gezegd ongelofelijk verbazen dat PX bij een doordeweekse sateliet TV provider zijn mosterd haalt en niet direct bij de Nederlandse zenders zelf ...

https://nl.wikipedia.org/wiki/CanalDigitaal

quote "... CanalDigitaal is een aanbieder van satelliettelevisie via het satellietnetwerk van SES Astra. Ook biedt het internet en vaste telefonie aan via het netwerk van KPN. Het bedrijf richt zich specifiek op de Nederlandse markt.

De ongebruikelijke bedrijfsnaam is ontstaan na de overname door Canal+. Het eerste deel is een verwijzing naar het moederbedrijf (Canal, Frans voor kanaal), het tweede deel (Digitaal) geeft aan dat het een Nederlands bedrijf is. Dit verklaart ook waarom deze twee woorden aan elkaar worden geschreven met een hoofdletter C en D. Toen het bedrijf van eigenaar wisselde, bleef de naam intact. ...."
Reputatie 5
Badge +1
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://
Ik vrees dat je - zoals Regulus terdege opmerkt - een en ander door elkaar haalt. "CanalDigitaal-abonnees zien een tekst in beeld waarin kenbaar wordt gemaakt dat deze zenders binnenkort niet meer via de Astra1-satelliet in SD-kwaliteit te bekijken zijn."
Met Px heeft dit dus niks te maken.
En laat me er dit nog aan toevoegen: ik ben - na enige opgeloste opnameprobs - zeer content over de Px' teuveu-service.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is het exact hetzelfde wat er in Frankrijk gebeurt, alle Franse zenders doen de volledige omschakeling van SD naar HD niet alleen via satelliet maar ook via de aardse zenders.
Reputatie 6
Badge +1
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.
Waarom zou dit niet kunnen trouwens.
Reputatie 6
Badge +2
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.

Ik kijk wel naar de NPO onder andere nu ben ik bezig met te kijken op NPO 1 naar 't Shaep in Mokum maar niet via Proximus maar via Telenet omdat deze provider die zenders al maanden in HD doorstuurt en ik dus ook geen zin heb om naar die lelijke SD beelden te kijken die Proximus doorstuurt.
Waarschijnlijk kijken jullie niet veel naar de NPO, het komt dus regelmatig bovenaan in beeld. Proximus abonnees krijgen deze tekst dus ook te zien, dus halen ze volgens mij daar het signaal vandaan.

Daarjuist een vol uur naar de NOS gekeken ... niks niemandalle boodschap ... maar goed.

ik denk trouwens dat deze boodschap net bedoeld is voor die kijkers in Nederland, die de NPO zenders via CanalDigitaal bekijken ttz via sateliet ... voor al de anderen is deze gewoon niet relevant.
Kan mij totaal niet voorstellen dat PX daar geen melding van zou maken als dat voor hun van toepassing zou zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Waarom zou dit niet kunnen trouwens.
Zo kennen we de relativerende moeder van dit prachtige forum: more is less.
Reputatie 7
Badge +3
Sinds enkele dagen loopt er regelmatig boven in beeld een mededeling over de stopzetting van de SD verspreiding van de NPO zenders en er wordt dan ook aangeraden om over te schakelen naar de HD versies omdat de uitzendingen stoppen. Blijkbaar hebben ze dat bij Proximus nog niet gezien. http://www.canaldigitaal.nl/eindesd/ http://
Het gaat hier wel alleen maar over volgende zenders:
RTL 7 en Net 5: kunnen we nu ook niet ontvangen.

NPO 3 en RTL 5: alleen NPO 3 kunnen we ontvangen.
Ik kijk alleen af en toe naar NPO 1 en die staat er niet tussen.
Maar less is ook more :-)))
een daar zal P⌘ het volmondig met mij eens zijn 🆒


Zo kennen we de relativerende moeder van dit prachtige forum: more is less.
Reputatie 7
Badge +6
Ach, het is gewoon informatie van NPO voor die kijkers.
Ik heb dat ooit nog eens voorgehad met een boeketzender. Dat was informatie voor Ziggo kijkers, die die zender niet langer zouden hebben in hun abo. Had evenmin iets te maken met Proximus.
Voor de rest, wat HD betreft, blijft het koffiedik kijken.
Waarom zou dit niet kunnen trouwens.

omdat het totaal geen zin heeft om uw melk te kopen in een benzinestation als men ze direct bij de melkboer kan krijgen ... a bon entendeur, salut !
En zeggen dat px met huawei al jaren terug een project bezig is aan hun 4k dec ! ze zullen waarschijnlijk HD overslaan en direct voor UHD gaan ;-))
ik kan er ook niet aan doen dat je de clou niet begrijpt hé :)
au revoir et merci !
(ik heb dan ook maar mijn beste frans boven gehaald 🙂 )
Reputatie 5
Badge +2
Proximus zal de NPO-zenders waarschijnlijk gaan downgraden van HD naar SD als oplossing. Dat doet Proximus nu al voor oa Nickelodeon/Spike, NGC NL, Acht, Dobbit TV, Arte, France 3/4/5,....
Inderdaad dat was wat ik ook dacht zoals je uit één van mijn bovenstaande antwoorden kunt afleiden, daarom is ook less more 😉
Reputatie 6
Badge +2
Acht zendt toch niet uit in HD, voor de rest ben ik het met u eens.
Reputatie 5
Badge +2
Het HD-signaal van Acht is er, alleen wordt het (voorlopig) nog niet aangeboden door Telenet of Proximus. Kwestie van tijd, geld en wil.

Reageer