nog steeds problemen met discovery channel

  • 15 January 2011
  • 18 reacties
  • 2501 Bekeken

Een zestal maand geleden op het vorige forum mijn probleem gemeld. http://forum.belgacom.net//view.php?bn=selfcareforumnl_belgacomtv&key=1275410954&first=60

Nu, probleem nog steeds niet opgelost. Wanneer ik dus naar discovery kijk verspringt het beeld van 16:9 naar letterbox. Afhankelijk van het programma om de paar minuten tot niet. Een 16:9 beeld krijgt dan zwarte balken aan de zijkant en wordt platgedrukt. En dat gedurende enkele seconden verschillende keren na elkaar om dan een paar minuten weer goed te zijn. Op vraag van Eva ,zie vorig forum,mijn gegevens doorgegeven via mail. Ik heb dan een antwoord gekregen dat alles doorgegeven was aan het tv team en dat ik op de hoogte werd gehouden. Ondertussen heb ik al een paar keer gemailt zonder antwoord te krijgen. Nu ik aan het einde van mijn jaarcontract bezig ben zou ik graag weten of ik hier nog een oplossing ga voor krijgen. Een eerlijk antwoord, u probleem is niet op te lossen , kan ook. Graag na al die tijd een een antwoord.

18 reacties

Wij hebben hetzelfde probleem. We hebben wel geen LCD-tv maar nog ene met een beeldbuis, maar bij Discovery Channel veranderd het beeldformaat regelmatig van 16:9 naar 4:3. Dan gebeurt de wijziging om de second om daarna weer enkele minuten normaal te zijn. Dit probleem hebben we enkel bij de gewone Discovery.

Overigens zou ik willen melden dat de andere Discovery Channels uit het boeket (Science, History, World, ...) worden uitgezonden in postzegelformaat -> zwarte randen links, rechts, boven EN onder terwijl het logo en de ondertitels wel in de zwarte randen staat (waardoor je niet kan zoomen omdat dan de ondertitels maar half zichtbaar zijn). De reclames op deze zenders zijn dan wel in 4:3 (zonder randen boven en onder maar wel links en rechts)
<quote="Blabla">
Overigens zou ik willen melden dat de andere Discovery Channels uit het boeket (Science, History, World, ...) worden uitgezonden in postzegelformaat -> zwarte randen links, rechts, boven EN onder terwijl het logo en de ondertitels wel in de zwarte randen staat (waardoor je niet kan zoomen omdat dan de ondertitels maar half zichtbaar zijn). De reclames op deze zenders zijn dan wel in 4:3 (zonder randen boven en onder maar wel links en rechts)
</quote>

Discovery verpakt dus een 16:9 beeld in een 4:3 letterbox met het logo en de ondertitels in de zwarte banden. Uw 16:9 tv krijgt dit 4:3 beeld, met zwarte banden, binnen en zet dit in een 16:9 letterbox met verticale zwarte banden.

Belgacom kan hier niets aan doen.
Reputatie 5
Badge +2
Klopt inderdaad, zoals wouter1984 zegt. Belgacom kan daaraan (helaas) amper iets aan doen. Dat ligt volledig aan de zenders zelf.

Mvg
Wat jammer zeg. De gratis zender is full screen, maar de betaalzenders zijn postzegelformaat...
Ik dacht dat Belgacom zelf voor de ondertitels moest zorgen? Als deze dan iets naar boven worden geplaatst, kan er tenminste gezoomd worden. Dat logo maakt niets uit als het maar half zichtbaar is.
Nog steeds hetzelfde probleem. Nog steeds geen antwoord van Eva noch het tv team. Ik heb veel geduld maar niet eindeloos. Daar ik hieruit kan besluiten dat 1 klant meer of minder niet belangrijk is voor Belgacom ben ik na 15 jaar internet (ja nog van de inbelperiode) en telefonie klant sterk aan het overwegen om met alles over te stappen naar een ander provider. En het is niet alleen het probleem met discovery. Ik neem al op vanaf de videorecorder is uitgebracht.Nog nooit is er een opname misgelopen.Of het moest zijn dat de aanvanguren veranderd waren en dan nog vond de opname plaats. Bij Belgacomtv heb ik al vele mislukte opnames gehad. Dan is er het trage reageren . Ik heb het eens getimed. tot 11 sec voor de gids verschijnt na het drukken op de afstandsbediening. Dan zijn er nog de schokkende bewegingen bij snelle beelden,net of de decoder niet kan volgen. Binnekort start edpnet ook met digitale tv en internet in een pack. Ik heb al contact gehad en ze kunnen op mijn adres ook vdsl leveren. De televisie is via satelliet,maar dat is geen probleem, ik heb een schotel hangen. Als de prijs voor het pack goed is .........
Reputatie 2
Badge
@Frodo vroeger had je inderdaad veel minder problemen met analoge tv en video recorders. Snelle respons was normaal en opname was altijd juist (tenzij ge die zelf fout had ingesteld:), enz. Bij digitale TV heb je (normaal) veel beter beeld maar...er zijn ook nog wat problemen op te lossen. Die problemen oplossen is natuurlijk niet gratis. (Bijv iedereen een nieuwe decoder geven kost Belgacom een kapitaal). Het komt wel in orde...
Ja, en VHS was veel beter dan Bluray want als de band gescheurd was kon je deze weer repareren met kleefband...
Reputatie 2
Badge
@Wouter je vergelijking VHS/BR is grappig maar niet echt correct. BR -in tegenstelling to Belgacom TV- geeft geen problemen en is een pefekte upgrade naar een betere beeldkwaliteit, maw beter beeld en minder problemen. Belgacom TV is beter beeld maar helaas ook meer problemen.
Gisteren op Eurosport ( ik weet niet meer welke) ook breede vertikale zwarte balken.

Mijn flatscreen tv ( 2006) staat op " volledig scherm " ook andere opties al geprobeerd, krijg die balken niet weg.

Is het aanzien niet meer waard als dat gebeurd !!

Ferna
Reputatie 2
Badge +1
Lees de reactie van Wouter nog eens:

Discovery verpakt dus een 16:9 beeld in een 4:3 letterbox met het logo en de ondertitels in de zwarte banden. Uw 16:9 tv krijgt dit 4:3 beeld, met zwarte banden, binnen en zet dit in een 16:9 letterbox met verticale zwarte banden.

Belgacom kan hier niets aan doen.
Ten eerste: Mijn decoder staat ingesteld om een 4:3 beeld weer te geven in 4;3.Ik heb geen probleem met een 4:3 beeld,ik wil geen uitgerokken beeld en neem de verticale balken er graag bij.

Ten tweede: Dat is mijn probleem niet.Mijn probleem is dat een perfect 16:9 beeld om de paar minuten in een box wordt geperst om daarna terug normaal schermvullend te worden.Dus Dicovery channel uitzendingen zijn wel in 16:9 en niet in letterbox.

Ten derde : Ik betaal elke maand 10,75 € voor Belgacomtv aan Belgacom en niet aan discovery channel. Het minste wat ze kunnen doen is met Discovery kontakt op nemen en het probleem aankaarten.Gesteld dat het aan Discovery ligt.
<rant>

Ik ga hier nu niet uitgebreid off-topic gaan door aan te tonen wat er zoal kan mislopen bij het afspelen van een BR, maar neem gerust aan dat het heel wat meer is dan wat er vroeger kon mislopen bij een VHS-bandje. Getuige de aantallen software-updates die nodig zijn bij oudere toestellen om de nieuwste BR's überhaupt te kunnen afspelen (Avatar, iemand?).

Mijn punt was eigenlijk dat nieuwe technologieën automatisch gepaard gaan met ingewikkeldere hard- en software en dat er dus veel meer fout kan (en dus ook zal) lopen. Dat is overal en met alles zo, van computers, gsm's, auto's en tv's tot zelfs intelligente koelkasten en broodroosters. Dat maakt de oude technologieën daarom niet "beter".

Is dat een carte blanche voor Belgacom om bugs te laten voor wat ze zijn? Uiteraard niet. Maar ik krijg wel het - excusez le mot - schijt van opmerkingen alla "vroeger was het allemaal beter".

</rant>
Reputatie 2
Badge
@Wouter ik verdien mijn brood met die "nieuwe technologieen" dus mij ga je zeker niet horen zeggen "dat het vroeger beter was".

Probleem is dat ik mijn moeder niet moet vertellen dat haar beeld nu meer storingen heeft dan vroeger agv packet loss op de DSL lijn en dat opnemen en TV kijken nu niet meer kan agv de beperking in bandbreedte op haar dsl verbinding. Dat het trage zappen het gevolg is van een GOP size van enkele seconden, dat ze af en toe de decoder moet herstarten als er iets niet meer werkt, enz;)
Badge
Ik zie hier niet echt het probleem;maar dat zal wel aan mij liggen.
Jezus,zie je het probleem niet? Kom dan eens een avond naar Discovery kijken.
Badge
Hier dan toch niet.Instelling tv.ook in orde want ik heb vroeger ook eens op andere zenders probllemen gehad.
Beste,

Hier volgt een ietwat technische uitleg die hopelijk toch wat opheldering brengt...

We hebben dit probleem nader onderzocht. We vinden in onze logs geen abnormale beeldsignaleringen (die aangeven of het op een 16/9 breedbeeld of 4/3 formaat gaat). Ook op onze TV-toestellen konden we geen merkwaardig gedrag vaststellen.

Het kan echter altijd voorkomen dat sommige TV-toestellen zéér gevoelig reageren op korte onderbrekingen in beeldsignalering (dit laatste is een normaal verschijnsel). Uit de reacties van andere klanten op dit forum blijkt ook dat andere klanten hier geen hinder van ondervinden.

Omdat Discovery eigenlijk altijd in 16/9 uitzendt, hebben we enkele aanpassingen gedaan waardoor we nu permanent het beeldformaat als 16/9 doorgeven naar de TV-toestellen en niet meer de beeldsignalering van Discovery zelf meegeven. Hopelijk lost dit uw probleem op.

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Dank u. Na 15 maand kan ik al 3 dagen op een normale manier naar discovery channel kijken. Ik wil toch wel opmerken dat er wel andere klanten op dit forum dit probleem konden vaststellen. Ik kijk met een philips plasma.Ik heb die eens vervangen door mijn tweede toestel, een samsung lcd, waarmee ik hetzelfde probleem had. Mijn zus heeft eenzelfde philips tv. Daar op de analoge kabel nooit een probleem gehad. Mijn broer een sony tv met Belgacom tv en ook hetzelfde probleem kunnen vaststellen. Omdat ze daar nooit naar discovery channel kijken heeft hij daar nooit een melding van gemaakt.Ik heb hier eens een week een tv vlaanderen kaart gebruikt om te testen en daarmee had ik ook geen probleem . Ik denk eerder dat de decoder niet met het signaal overweg kon ipv de tv. Ik heb hier wat een dubbel gevoel over. Ik ben tevreden dat het nu opgelost lijkt. Maar dat ik al die maanden geen enkel antwoord gekregen heb vind ik minder.

Reageer