Vraag

Nintendo switch / geen wifi ontvangst

  • 19 December 2017
  • 4 reacties
  • 1904 Bekeken

hallo , sinds kort hebben wij een Nintendo switch , dit toestel vindt de wifiverbinding niet . iemand sugesties om dit op te lossen , volgens Nintendo te wijten aan proximus router

4 reacties

neen niet de bbox 3 want het signaal is veel te zwak , daarom juist de wifi bridgen. bedankt voor de info , zal mijn vraag ook eens op userbas.be posten
Als ik goed begrijp wil je de wcb gebruiken met je bbox3 ipv de bv wifi-bridge van Proximus op de 5GHz band die geschikt is om met de bbox3 samen te werken.
Ik weet uit reacties van anderen dat inderdaad niet alle Wifi bridgen niet samen werken.
Als tip wil ik je ook wel meegeven dat je ondertussen ook best eens de vraag stelt op het bevriend userbase.be/forum waar ook wat specialisten zitten i.v.m. netwerken enz...
Het probleem is niet dat hij de b-box 3 niet vindt maar het thuisnetwerk dat geleverd wordt door een engenius long range Multi-function wireles client bridge die ik gebruik om het signaal te versterken en die verschijnen niet op de Nintendo switch bij de beschikbare netwerken . moet ik de instellingen van de "wcb" wijzigen ? en op welke functie moet ik ze dan zetten ?
vind je in de instellingen van de Nintendo dan de wifi SSID 's van de bbox3 niet en die zijn wifi-2.4-xxxx of wifi-5.0-xxxx

Complete These Steps:
Place the Nintendo Switch within 10 feet of the wireless router to ensure a strong wireless signal.
On the Nintendo Switch console, select "Settings" from the HOME Menu.
Select “Internet,” and then “Internet Settings.” ...
Select the appropriate network name (SSID) from the list.

zie ook >
https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Internet-verbinding/Verbinding-maken-via-wifi/Verbinding-maken-via-wifi-1199112.html

vinden je andere toestellen (smartphone, pc, laptop, tablet ...) dan ook de wifi van je bbox3 niet, dan moet je kijken of je wifi van je bbox3 aan staat.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_deactivate/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/hoe-wifi-uitschakelen.html
zie ook FAQ wifi netwerk
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_wifi/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk.html

bij problemen met wif kan het ook nuttig zijn de bbox te heropstarten
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reageer