Nieuwste Charles interface 2_2.8.2.32 voor V4-decoder

  • 15 May 2014
  • 3 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Na een omruiling van mijn niet meer werkende bijna 2 jaar oude V4-decoder (voorbeeldige coulantie, want slechts 3 weken binnen de garantie) kreeg ik op de nieuwe V4 deze nieuwste versie van Charles. Voornaamste opvallende vernieuwing, een gele voortschrijdende tijdsbalk in de TV-gids. Voor de rest tragere reactie bij het afspelen van nPVR, en géén beeld via HDMI, enkel via scart. Vlgs de technische dienst zou het niet aan de software liggen, daarom komt er morgenvoormiddag een technieker langs. Bizzar probleem dus. Aan mijn TV ligt het niet, want bij een test kon ik perfect mijn DVD-recorder afspelen via deze HDMI-ingang. 't zal met benieuwen!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Inderdaad Steven klopt! De Medialaanzenders gingen er inderdaad vanaf 15/05/14 bijkomen voor TV replay.



De technieker is geweest, heeft nog eens een nieuwe V4 geplaatst, deed alles wat ik ook al had gedaan, maar geen signaal/beeld via HDMI. Heeft dan met de technische dienst gebeld en die aan mijn doorgegeven. Ze proberen me wijs te maken dat het niet aan de software lag of aan de nieuwe V4-decoder (de 2e in 2 dagen tijd) maar aan mijn TV. Het feit dat de HDMI-poort (alle 3) wél werkt met mijn DVD-recorder leggen ze uit dat de technologie van de nieuwe decoder te verfijnd zou zijn voor mijn 5,5 jaar oude Samsung 37' HD ready! Kom nou! mijn vorige V4 werkte daar perfect mee op HDMI! Probleem niet opgelost dus...Ik heb gelijk de 2 andere decoders (mijn kapotte en die nieuwe van gisteren van mijn mijn laten halen, want dat was weer niet gebeurd (die van gisteren konden ze nog niet weten, maar mijn oude wel natuurlijk).>Ik had er nu al 3 op mijn lijn staan.



Nou, als de nieuw interface enkel werkt op nieuwere types van TV, dan gaan er nog een berg klachten komen denk ik! Een nieuwe TV ga ik er zekerf niet voor kopen, dus voorlopig maar via scart kijken zeker? ontevreden



geen hdmi problemen

[/quote]





tja, ik helaas wél....

[/quote]





Niet zo verwonderlijk het vorige HDMI Charles probleem was ook niet bij iedereen het geval en is spijtig genoeg typisch voor HDMI problemen niettegenstaande de norm toch bestaat !!.


HDMI Probleem surf ook eens naar ►hier




Reputatie 7
Badge +1


Misschien doe ik dat nog. Maar geen tijd gehad, moest begrafenis van mijn schoonmoeder regelen....Er is al wél een technieker langs geweest, die het niet kon oplossen. Die heeft me doorverbonden met zijn dienst, die bij hoog en bij laag beweerden dat het aan mijn TV lag. Ik geloof er nochtans geen snars van, want met mijn vorige V4, die vervangen werd door een nieuwe V4, heb ik nooit problemen gehad. Daar had ik versie 2_2.8.1.152 voor TV replay op staan. Op de eerste nieuwe stond bij het (door mij) activeren stond eerst versie 2_2.7.6.82, een half uur later spontaan geupdate naar versie 2_2.8.2.32. Op geen van beide versies werkte toen HDMI. Er is toen een technieker gekomen die nog een nieuwe V4 bijhad en geactiveerd heeft op mijn lijn. Zelfde resultaat met eerste de 82-versie en daarna de 32-versie. Geen signaal op HDMI, nochtans met een blue ray gold 4 x 1080p + kabel. Hij kon me dus niet helpen. Hij heeft de laatste (door hem geplaatste) V4 laten staan; ik er wel aan gedacht hem te laten bellen om de 2 vorige V4-decoders (mijn oude en de vorige nieuwe) van mijn lijn te laten halen. Ondertussen zit ik nog steeds op scart te kijken, wat met een hoge kwaliteitskabel (scart) op een HD-ready van 37' nog net gaat. Ik blijf het proberen tot het spontaan(met een volgende update?) in orde komt...

Reageer