NIEUWE ZENDERS OP BELGACOM TV

  • 30 October 2010
  • 14 reacties
  • 4808 Bekeken

Beste Eva,

Ik ben sinds 'den beginne' bij BelgacomTV en na zoveel jaren zijn de Duitse zenders nog steeds niet uitgebreid (behalve onlangs de zender BRF die niet veel voorsteld). Waar blijven WDR, SAT1, ORF enz... aan Franstalige zenders is er geen gebrek,deze worden regelmatig uitgebreid doch wat betreft Duitstalige zenders blijven we op onze honger zitten.

In april 2011 loopt mijn contract ten einde bij BelgacomTV, wij hebben ondertussen eens rondgekeken bij de concurrentie en blijkbaar doen die wel de moeite om enkele (waaronder WDR en SAT1) extra Duitse zenders te voorzien.

Het zou toch spijtig dat wij verplicht zijn om over te stappen omdat btv zoiets simpels niet wil aanbieden aan haar klanten.

Wij hebben zelfs weet van mensen die verplicht waren om Telenet of VTV te kiezen omdat ze deze zenders niet konden zien via BTV.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Volledig eens met Carlike. Het Duitstalige aanbod is echt aan de triestige kant als je vergelijkt. BRF is wel tof, maar die zendt helaas amper iets uit. Duitse zenders zoals WDR, RTL Television, ProSieben en Sat.1 zouden een enorme meerwaarde bieden. Deze zenders zijn zonder problemen in het basisaanbod kunnen gestoken worden bij 'de concurrentie'. Bovendien is er weldegelijk veel vraag naar die zenders.

CNBC Europe is ook zo'n geval : zowel bij Telenet als TV Vlaanderen en ook in Brussel en Wallonië. Overal beschikbaar... behalve bij Belgacom TV. Waarom die er niet komt, weet ik niet. CNBC Europe en Bloomberg samen zouden elkaar goed kunnen aanvullen in het zenderaanbod. Bloomberg richt zich namelijk niet veel op de Europese beurzen, CNBC Europe (de naam zegt het zelf) wél. Ook naar deze zender vragen vele mensen.

En dan zijn er ook nog FOXLife, Radio Nostalgie NL, EXQI FM, Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD,...

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, wanneer gaat daar eindelijk eens verandering in komen? Blijkbaar wil men daar nooit een antwoord op geven. Enkel iets als er zijn geen nieuwe zenders gepland en dan enkele dagen later worden er weer wat extra franse zenders toegevoegd.
Ja ik heb ook de indruk dat de Nederlandstaligen er bij Belgacom maar bekaaid afkomen.

- Als ik een mail binnenkrijg dat er een reactie is gekomen in dit forum, is het grotendeels in het Frans !!

- Bij de radiozenders, geen enkele Nederlandse zender.

- Alhoewel BBC entertaiment Nederlandstalig zou kunnen ondertiteld worden,heb ik begrepen, is hiervan nog niets te merken.

- Alhoewel ik helaas nog geen HD tv kan bekijken, zou ik het toch waarderen dat ook Ned1- Ned2 -en Ned3 in HD kwaliteit zouden uitgezonden worden.
Reputatie 6
Badge +1
Hier hetzelfde als er een reaktie komt krijg ik de melding ook in het frans, is niet alleen bij Belgacom, ook Springfield, Skype, Facebook enz denken dus dat iedereen franstalig is.

Ferna a publié un commentaire dans Belgacom TV, sur le message intitulé "NIEUWE ZENDERS OP BELGACOM TV".
Pour lire le ou les 4 commentaires, ou pour publier le vôtre, consultez :
Reputatie 5
Badge +2
Zou toch goed zijn mochten wat meer Duitse zenders (WDR, RTL, ProSieben, Sat.1,..) en ook Europa's best bekeken beurszender CNBC Europe erbij komen.

Of waarom niet een stevig Duitstalig tv- en radioaanbod ? Met bv ook ARD HD, ZDF HD en Duitstalige radiozenders (1Live, WDR2, WDR3, WDR4, BRF1, BRF2,...) erbij samen met de eerder bovenaan vermelde zenders ? Er is zeker een grote vraag hiernaar en vele mensen zouden Belgacom TV hiervoor nemen of behouden. Bovendien kan Belgacom dan dit ook vermelden in zijn campagnes (groot concurrentievoordeel).

Kan iemand van Belgacom reageren ?

Mvg
En laten we niet de reeds "weggenomen" zenders vergeten..
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb het voorstel van meer Duitse zenders (en ook CNBC Europe) bij de ideeënbus gedaan. Reacties en duimen omhoog zijn welkom.

Met vriendelijke groeten
Wel wij wonen in Wallonie en ik zou graag de zenders van animal planet en national geografic willen hebben, daar zijn hier geen uitzendrechten voor zeggen ze dan. belachelijk, wat moet ik met al die arabische zenders hier in Wallonie. Fijn voor de mensen die er wat aan hebben.
Reputatie 4
Badge +2
Wanneer eindelijk meer Duitse en Nederlandstalige zenders in Vlaanderen. Echt geen behoefte aan die antieke Franstalige zenders.
We hebben dus HD zenders, maar om echt mooie HD zenders te willen moet je bijbetalen, maar die Franse HD zenders zijn wel gratis, waar ik totaal niks aan heb als Vlaming
Reputatie 7
Badge +1
Deze topic van 2 jaar geleden nog eens opgerakeld ? Heeft nochtans al 2 jaar niks uitgehaald. Wij kijken nog veel naar ARD en ZDF, maar wie leert er tegenwoordig nog duits? het is wel het grootste taalgebied van Europa, want niet alleen Duitsland en Oostenrijk spreken duits, ook hele gebieden in Polen, Tjechië, Noord-Italië (Süd-Tirol), duitstalig Zwitserland, en nog zo wel wat. Hun shows worden voor 10-tallen miljoenen kijkers uitgezonden. Mijn overstap naar Belgacom voor digitale TV kwam in september 2009 toen Telenet de ARD van de analoge kabel haalde (samen met nog een paar andere). In mei heeft Telenet nu ook de ZDF van de analoge kabel gehaald. Digitaal hebben zij inderdaad wel heel wat meer te bieden aan duitstalige posten.
Maar helaas, zeker in franstalig België is de belangstelling hiervoor ondermaats, en de vertegenwoordiging in het bestuur van Belgacom is duidelijk dominant franstalig. Meer is daar niet over te zeggen. Franstalige buitenlandse (franse) zenders in HD? verwondert mij niet, 75 tot 80% van de franstaligen kijken naar franse zenders, de RTBF kan maar dromen van kijkcijfers van de VRT en VTM. Hopelijk komen ze nog eens tot inkeer. De groeimarkt ligt vlgs. mij toch meer in de vlaamstalige regio.
Nochtans is er een onderscheid gemaakt bij Belgacom tussen aanbod van kanalen voor Vlamingen en Walen, staat vermeld op de bijsluiter bij je box
Badge
Duidelijk te zien dat belgacom een franstalig bedrijf is.Ik heb dit gevraagd toen ik klant ben geworden en toen zei men van nee,maar gisteren keek ik naar het voetbal en zag ik dat ze charlerloi sponseren.Dus voor mij is dit duidelijk.En Hans frans zijn geen antieke zenders denk aan uw medemens,denk er ook aan belgië is ook verdeeld in drie delen.Waarom er dan ook zo wijnig duitse zenders zijn weet ik niet maar ik vermoed dat het bestuur daar wel voor iets zal tussen zitten.Mensen die echt duitse zenders willen kunnen binnen een paar dagen altijd overstappen maar hebben soms spijtig genoeg die mogelijkheid niet.Wij bij telenet zitten qua franstalige zenders dan nog niet aan het aantal dat bij julie is en dat zie ik ook niet direct gebeuren.omdat er voorlopig niet genoeg plaats is op de kabel met die extra zenders voor het voetbal en die nog moeten komen tegen september.
charleloi sponsoren..
Al hun voetbal stuff zal wel altijd iets van Standard bevatten... toen telenet het voetbal contract binnenhaalde, schreeuwden ze van de daken 'ja , maar je zal de wedstrijden van Standard nog kunnen zien'. zolang de bellens maar tevreden is.

Reageer