Nieuwe TV software


Reputatie 5
Badge +1
Sommigen onder jullie hebben het misschien al gemerkt? We zijn onze nieuwe TV software aan het uitrollen.
Dit is reeds even bezig en tegen eind juli zou iedereen deze moeten zien. Goed nieuws voor bezitters van een V4 decoder, ook zij kunnen genieten van deze nieuwe software. Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Welke wijzigingen zijn er gebeurd:
  • De lay out van ons filmaanbod ziet er anders uit, het bladeren door de films zou leuker/makkelijker gaan.
  • Autostart van opnames en Wanagogo. Stel, je bent een “Familie” fan en je hebt alle aflevering in serie opgenomen. Wanneer je op het einde komt van jouw eerste opname zal iets later automatisch de volgende aflevering beginnen. Zelfde verhaal voor Wanagogo, je hoeft niet meer alle menu’s te doorlopen, de kindjes kunnen gewoon verder kijken.
  • Ook de betrouwbaarheid van de opnamefuncties is gevoelig verbeterd.

Nog een nieuwtje ... de komende maanden zal ons HD zenderaanbod uitgebreid worden. Ik kan jullie reeds verklappen dat de NPO zenders (1,2 en 3) hier deel van uit maken 😉

Enjoy!

Steven

155 reacties

Reputatie 3
Badge +1
beste, en worden de problemen met een v5 en V5mini ook opgelost?of is dat voor volgend jaar?
Reputatie 6
Badge +2
Het zou ook tijd worden dat Proximus een inhaalbeweging doet qua HD aanbod want nu hinken ze hopeloos achter tegenover Telenet.
Reputatie 7
Badge +4
koen

ons engineering team doet hun uiterste best om alle problemen te verhelpen die onze klanten ondervinden

de huidige problemen met de v5 en v5 mini horen daar ook bij
mvg
Reputatie 3
Badge +1
beste ,het zou eens tijd worden dat jullie die problemen aanpakken,mocht ik zo lang wachten met mijn factuur te betalen......en dan nog betalen voor een product dat gewoonweg niet werkt!!! was het niet van 2 aangekochte decoders
lag de boel allang op straat
Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Hey Steven,
Is dit iets nieuw om software updates te installeren op de v4 decoder of zal dit ook in de toekomst zo kunnen met de v5 en v5c?
Reputatie 5
Badge +1

Hey Steven,
Is dit iets nieuw om software updates te installeren op de v4 decoder of zal dit ook in de toekomst zo kunnen met de v5 en v5c?

Enkel beschikbaar voor V4 en voorlopig geen plannen om dit te gebruiken voor andere decoders.
Ok bedankt, dat weten we dan ook al weer.
Reputatie 3
Badge +1
wat we nu weten is dat het nog maanden zal aanslepen voor de problemen met een v5 en v5mini misschien opgelost raken,maar ondertussen mag men wel de volle pot ophoesten
betalen voor een product dat gewoon niet werkt!!!
Reputatie 5
Badge +3
wat we nu weten is dat het nog maanden zal aanslepen voor de problemen met een v5 en v5mini misschien opgelost raken,maar ondertussen mag men wel de volle pot ophoesten
betalen voor een product dat gewoon niet werkt!!!

Over welke specifieke problemen gaat het?
Reputatie 3
Badge +1
beste , opnames doorspoelen en terugspoelen ,beeld staat stil tijdens het spoelen,en waar men wil verder kijken komt men ergens anders terecht of crast gewoon de opname en mag men de decoder zonder stroom zetten en terug opstarten als men nog verder wil kijken,maar meestal heb ik er genoeg van en neem ik mijn satellietonvanger waar alles soepel werkt,
heb dit al meerdere keren gemeld echter zonder resultaat, die proximus tv is waardeloos tov de concurrentie!!!
heb dit trouwens ook kunnen vaststellen in een proximuscenter
dit is nu al maanden zo, opnemen op de server staat gewoon niet op punt maar op harde schijf ook niet,
heb zowel een v5 als een v5mini,allebei waardeloos tov mijn linux sat ontvanger
Reputatie 5
Badge +4
Hey Koen, stuur me eens je klantnummer door via prive bericht... kan je mij zeggen over welke opnames het gaat? Hier de link om ons te contacteren via prive bericht :https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, AndyM
Reputatie 3
Badge +1
Hey Koen,

Tegenover de concurrentie denk ik wel dat Proximus verder staat, voor zover ik weet is er geen cloudopname bij de concurrentie ;-)
De beelden dat niet vloeiend zijn bij doerspoelen/verderspoelen is normaal bij cloudopnames, check Netflix bv eens, kan je ook niet vloeiend spoelen... Dat systeem is wel makkelijker om te spoelen, dat wel :-)
Ben er zeker van dat je satelliet wel beter zal zijn op veel gebieden maar de prijs zal ook veel hoger zijn in aankoop.
Je kan moeilijk BMW met Peugeot gaan vergelijken, dat houdt ook geen steek 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Beste longhouse,ik vraag gewoon producten die werken of is dat teveel gevraagd missschien?
Reputatie 5
Badge +4
Ik merk dat je toestellen al enige tijd niet meer correct zijn opgestart. Zet je decoders uit door achteraan de schakelaars op "0" te zetten. Nadien zet je de modem uit, ook via de schakelaar. Wacht 5 sec en herstart de modem. Kan wel een paar minuten duren voor de modem volledig opgestart is. Daarna zet je de decoders aan. Met de software die je hebt zou je normaal geen problemen moeten hebben . AM
Reputatie 3
Badge +1
Beste Koen,

Ben er 100% zeker van dat Proximus wel degelijk moeite doet om je zo goed als mogelijk deze service aan te bieden, ben zelf fieldtechnician en kom dagelijks problemen tegen, Deze worden altijd serieus genomen door mijn collega's en mezelf. We proberen zo goed als mogelijk sommige "exotische problemen" aan te pakken, in sommige gevallen speelt niet alleen 1 zaak mee maar een hele combinatie van dingen mee. Er zijn zo enorm veel zaken die kunnen foutgaan om de klanten een degelijk product met enorm veel opties te bieden aan een schappelijke prijs en voor ieder wat wils en dan nog eens naar de andere innovatie's toe te werken, Satelliet is een beetje anders omdat dit enkel een ontvangen betreft, je geeft ook geen commando's terug aan een server voor een bepaalde opname te plannen etc... Commando's die voor elke klant moeten werken en met elke firmwareversie van decoder etc... Dit is een huzarenstukje om dit geregeld te krijgen en daar word enorm hard aan gewerkt achter de schermen.
Er zijn wel volgende zaken die je kan doen:
-Factory reset van elke decoder, zodat je de laatste nieuwe software kan inladen.
-In geval van gebruik van een Wifi-Bridge, PLC of PLCv2 best eens testen of deze fouten zich ook voordoen zonder deze apparaten en een netwerkkabel te gebruiken.
-Factory reset van je BBOX3 om verkeerde routeringen uit te sluiten.
-Indien deze zaken niet helpen kan je altijd aan een forum medewerker hier eens vragen om je programatie te laten cleanen, dit lost ook vaak deze problemen op.
Als je deze stappen al hebt ondernomen dan raad ik je ook aan je eens in te schrijven voor een Happy House visit, dan komt er gratis een technieker langs om alles eens te controleren en indien nodig te optimaliseren/repareren.
MVG
Reputatie 5
Badge +3
Beste Koen,
Is vervelend als je met die opname en spoel problemen te maken hebt, mijn V5 heeft die problemen (gelukkig) niet.
Heb je al een lijntest gedaan?
Modem gereset?
PLC/wi-fi bridges, enz...

mvg.
Reputatie 3
Badge +1
Hoezo niet meer correct opgestart? Heb gisteren ze alle 3 fabrieksinstellingen toegepast
Badge +4
Is er ergens een softwareversie nummer die we kunnen checken of we de laatste versie hebben of niet ?
Voor V5 weet ik waar ik moet kijken alleen niet welke versie er nu is .....
voor decoders : http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
voor bbox3 : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies
altijd waren die software gegevens correct, moest je er nog aan twijfelen 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Koen, ik laat ons engineering team het eens verder onderzoeken. MVG, Wim
Reputatie 3
Badge +1
beste wim,
is al maanden niks dan problemen met proximus en nu plotseling op zoek naar een oplossing?
Reputatie 7
Badge +4
Koen, ons engineering team heeft alles na gezien maar geen fouten gevonden bij je installatie zelf, dus vermoedelijk heeft dit alles te maken met de algemene bug van het doorspoelen die met de volgende patch gaat opgelost worden. Mijn excuses voor het ongemak. MVG, Wim
Reputatie 3
Badge +1
Dan zit er maar 1ding op, de boel vliegt buiten,denk je echt dat ik daar mee tevreden ben met zo een tv die maar half werkt en tis al maanden zo,veel succes met jullie rommel
Reputatie 5
Badge +3
Koen, ons engineering team heeft alles na gezien maar geen fouten gevonden bij je installatie zelf, dus vermoedelijk heeft dit alles te maken met de algemene bug van het doorspoelen die met de volgende patch gaat opgelost worden. Mijn excuses voor het ongemak. MVG, Wim

Welke bug? Hier geen last van, wordt hier op het forum bijna niet gemeld, ofwel heb ik het gemist.
mvg
Reputatie 7
Badge +4
Er kunnen van tijd tot tijd problemen zijn met het doorspoelen van opnames.

Reageer